ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدودف: کمک‌های ناتو به اوکراین وقوع جنگ جهانی سوم را محتمل‌تر می‌کند

نشست ناتو و تحولات مرتبط با آن روسیه را به شدت خشمگین کرده است. مقام‌های نظامی و سیاسی روسیه می‌گویند ناتو هدفش را نابودی روسیه قرار داده ولی آن‌ها هم بیکار ننشسته‌اند.

دمیتری مدودف، معاون دبیر شورای امنیت روسیه هشدار داد که افزایش کمک به اوکراین از سوی اعضای ناتو، تهدید بروز سومین درگیری جهانی را نزدیک‌تر می‌کند.

مدودف اواخر روز سه‌شنبه ۱۱ ژوئیه/ ۲۰ تیرماه و همزمان با پایان یافتن اولین روز نشست ناتو در لیتوانی، گفت که وعده کمک نظامی ناتو به کی‌یف، روسیه را از دستیابی به اهدافش در اوکراین باز نخواهد داشت. وزیر خارجه روسیه نیز هشدارهای مشابهی داد مبنی بر اینکه مسکو قصد پایان دادن به جنگ را ندارد.

مدودف در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «غرب کاملاً دیوانه شده و نمی‌تواند کاری کند... در واقع، این یک بن‌بست است. جنگ جهانی سوم نزدیک‌تر می‌شود. همه اینها برای ما چه معنایی دارد؟ همه چیز مشخص است. عملیات نظامی ویژه با همان اهداف ادامه خواهد یافت.»

مدودف که در زمان ریاست جمهوری روسیه از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ خود را به عنوان یک اصلاح‌گر لیبرال معرفی می‌کرد، اخیراً به عنوان بازیگر جناح به شدت ضد غربی کرملین نقش‌آفرینی می‌کند. در ژانویه، او تهدید کرد که شکست در یک جنگ متعارف در اوکراین می‌تواند منجر به جنگ هسته‌ای شود. دیپلمات‌ها می‌گویند دیدگاه‌های او نشانه‌ای از یک گرایش فکری قدرتمند در سطوح بالای قدرت در روسیه است.

به گزارش خبرگزاری دولتی روسیه، مدودف همچنین گفت که تغییر هدف مسکو برای جلوگیری از پیوستن «گروه نئونازی کی‌یف» به ناتو اکنون «غیرممکن» و برکناری دولت اوکراین ضروری است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز روز سه‌شنبه گفت که تا زمانی که غرب از اوکراین به عنوان بازوی نیابتی برای تحمیل شکست استراتژیک به مسکو استفاده می‌کند، جنگ در اوکراین پایان نخواهد یافت:

چرا رویارویی مسلحانه در اوکراین به پایان نمی‌رسد؟ پاسخ بسیار ساده است: تا زمانی که غرب از برنامه‌های خود برای حفظ سلطه خود دست نکشد و نتواند بر میل وسواس گونه خود برای تحمیل شکست استراتژیک به روسیه به‌وسیله دست‌نشانده‌هایش در کی‌یف غلبه کند، جنگ ادامه خواهد داشت.

لاوروف افزود: «در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از تغییر در این موضع وجود ندارد.»

به گزارش تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده هم به جمع منتقدان نشست اخیر ناتو پیوست و گفت که بلوک نظامی غرب قصد دارد نیروهایش را در مرزهای روسیه متمرکز کند:

نشست ویلنیوس نشان داد که ناتو قصد دارد نیروهای بیشتری را در مرزهای روسیه متمرکز کند. ما جایی برای عقب نشینی نداریم.

سفیر افزود: «بیانیه‌های ناتو که از نشست ویلنیوس برخاسته است، تحرکات ضدروسی این ائتلاف را تأیید می‌کند. آن‌ها تمام منابع خود را صرف مبارزه با کشور ما کرده‌اند.»

مدودف علاوه بر هشدار درباره جنگ جهانی دیگر، روز سه‌شنبه از حق روسیه برای استفاده از بمب خوشه‌ای نیز حمایت کرد. این پاسخی است به انتقال این نوع مهمات از آمریکا به اوکراین که آمریکا می‌گوید جبر جنگی سبب آن شده است.

ایالات متحده هفته گذشته اعلام کرد که بمب خوشه‌ای به کی‌یف ارائه می‌کند. بمب خوشه‌ای معمولاً تعداد زیادی بمب کوچک را در یک منطقه گسترده پرتاب می‌کند و توسط بسیاری از کشورها به دلیل خطری که برای غیرنظامیان در طول درگیری‌ها و پس از آن ایجاد می‌کند ممنوع است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز روز سه‌شنبه گفت که اگر آمریکا بمب‌های خوشه‌ای به کی‌یف ارائه کند، مسکو از سلاح‌های مشابه در اوکراین استفاده خواهد کرد.

شویگو همچنین هشدار داد که بمب‌های خوشه‌ای روسی «بسیار مؤثرتر از نوع آمریکایی هستند و برد آنها وسیع‌تر و متنوع‌تر است».

روسیه و اوکراین پیش از این تحول جدید نیز یکدیگر را به استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در میدان نبرد متهم کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.