ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای اسرائیل سه فلسطینی دیگر را در کرانه باختری کشتند

ارتش اسرائیل می‌گوید «سه تروریست مسلح» را «خنثی» کرده است. موج حملات مرگبار نیروهای رژیم اسرائیل به کرانه باختری اشغالی ادامه دارد و شمار کشته‌شدگان تاکنون به بیش از ۲۰۰ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین سه‌شنبه ۲۵ ژوئيه/سوم مرداد اعلام کرد: سه فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم اسرائیل در نابلس کشته شده‌‌اند و هویت کشته‌شدگان هنوز مشخص نیست.

همزمان ارتش اسرائیل هم اعلام کرد که «سه تروریست مسلح» از یک خودرو در نابلس به سوی سربازانش آتش گشوده‌‌اند و سربازان «برای خنثی کردن آن‌ها» به سویشان شلیک کرده‌‌اند.

نابلس یا «جبل النار» واقع درشمال کرانه باختری اشغالی به‌واسطه مراکز اقتصادی و مؤسسات مالی پایتخت تجاری این منطقه محسوب می‌شود و در ماه‌های گذشته هدف اصلی حملات ارتش اسرائیل قرار داشته است.

رسانه‌های فلسطینی می‌گویند نیروهای اسرائیل پس از حمله ادعایی فلسطینیان به آن‌ها در نزدیکی شهرک یهودی‌نشین مشرف به نابلس کمین کرده و فلسطینیان را کشته‌اند. تلویزیون فلسطین تصاویری از یک خودروی نظامی نشان داد که دسترسی به منطقه حادثه، از جمله یک آمبولانس را مسدود کرده بود و به‌نظر می‌رسید سربازان در حال انجام بازرسی‌اند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که سه تفنگ ام۱۶ و تجهیزات دیگر را از خودروی فلسطینی‌های به‌قتل‌رسیده ضبط کرده است.

با حملات مکرر اسرائیل دور تازه‌ای از خشونت‌های روزافزون در کرانه باختری اشغالی آغاز شده است.

در اوایل ماه ژوئیه، اسرائیل اردوگاه آوارگان جنین را در حالی که صدها سرباز در منطقه مستقر شده بودند، با پهپاد و موشک هدف قرار داد. در این حمله ۱۲ فلسطینی از جمله سه کودک، و یک سرباز اسرائیلی کشته شدند. بالغ بر ۱۴۰ نفر دیگر زخمی شدند. این حمله که هزاران نفر را مجبور به فرار از اردوگاه پناهندگان کرد بزرگترین حمله اسرائیل به کرانه باختری در بیش از ۲۰ سال گذشته بود.

در سال جاری تعداد فلسطینی‌هایی که ارتش اسرائیل جانشان را در اراضی اشغالی فلسطین از جمله اورشلیم (بیت‌المقدس) شرقی و غزه گرفته است به بیش از ۲۰۰ نفر می‌رسد. بیشتر این افراد در کرانه باختری کشته شده‌‌اند.

ائتلاف راست افراطی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل مذاکرات با رهبری فلسطین را رد کرده و همزمان با فشار برای رویکردی تهاجمی‌تر و مرگبارتر در قبال حملات فلسطینی‌ها، به دنبال گسترش شهرک‌های غیرقانونی یهودی در کرانه باختری است.

روز جمعه نیروهای رژیم اسرائیل دو پسر نوجوان فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی کشتند.

یکی از آن‌ها که وزارت بهداشت فلسطین نامش را محمد فواد عطا البایض، ۱۷ ساله اعلام کرد، از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت. محمد فواد عطا البایض در اعتراض‌های مردمی در روستای ام صفا در نزدیکی رام‌الله کشته شد. او از ساکنان کمپ آوارگان الجلزون بود. نیروهای اسرائیلی برای سرکوب اعتراض‌های مردم روستای ام صفا از گلوله جنگی، نارنجک صوتی و گاز اشک‌آور استفاده کردند.

نوجوان دیگر فوزی هانی مخلفه نام داشت که وقتی با دوستش محمد مخیمار در حال رانندگی بودند، نیروهای اسرائیلی به سمت خودروی آنها تیراندازی کردند.

در اوایل ژوئيه مقام‌های وزارت بهداشت فلسطین اعلام کردند که جوان دیگری به نام عبدالجواد حمدان صالح ۲۴ ساله در در ام صفا در جریان یک تظاهرات با اصابت گلوله نیروهای اسرائیلی به قفسه سینه‌اش جان داده است.

در ماه ژوئن پس از تیراندازی مرگبار به چهار شهرک نشین اسرائیلی در پمپ بنزین بین شهرهای رام الله و نابلس فلسطین، ده‌ها شهرک نشین غیرقانونی به روستای اشغالی کرانه باختری هجوم آوردند و به مدت چند روز متوالی خودروها و خانه‌ها را عامدانه به آتش کشیدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.