ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت بایدن مناقشه قرص سقط جنین را به دادگاه عالی آمریکا می‌برد

دولت جو بایدن، مبارزه خود را برای حفظ دسترسی گسترده به قرص سقط جنین میفپریستون در دادگاه عالی ایالات متحده، روز جمعه آغاز کرد. دولت به حکم دادگاه پایین‌تری که نحوه تحویل و توزیع این دارو را محدود می‌کند، اعتراض کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که درخواست تجدید نظر خود را در مورد تصمیم ماه اوت دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم ایالات متحده مستقر در نیواورلئان، مبنی بر ممنوعیت نسخه‌های پزشکی از راه دور و ارسال میفپریستون از طریق پست ارسال کرده است. سازنده این دارو، نیز اعلام کرد که روز جمعه درخواست تجدید نظر کرده است.

تصمیم حوزه پنجم در حال حاضر در انتظار نتیجه درخواست تجدیدنظر دولت در دیوان عالی کشور است.

وزارت دادگستری آمریکا در درخواست خود برای تجدیدنظر در این حکم گفت که اجازه دادن به محدودیت‌های حوزه پنجم «عواقب مخربی برای زنانی خواهد داشت که به دنبال سقط جنین قانونی و سیستم مراقبت‌های بهداشتی متکی بر در دسترس بودن دارو در صورت استفاده از آن، هستند».

این مورد می‌تواند اختیارات اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) را به خطر بیندازد، آژانس فدرالی که ایمنی محصولات غذایی، داروها و دستگاه‌های پزشکی را تایید می‌کند. اداره غذا و داروی ایالات متحده «میفپریستون» را در سال ۲۰۰۰ تایید کرد.

اگر قضات تصمیم به رسیدگی به این پرونده بگیرند، می‌توانند در دوره بعدی کار خود که از اکتبر آغاز می‌شود، استدلال‌ها را بشنوند و تا پایان ژوئن ۲۰۲۴ حکم صادر کنند.

تصمیم حوزه پنجم تا حدی مورد حمایت گروه‌های ضد سقط جنین و پزشکانی که میفپریستون را به چالش می‌کشیدند، قرار گرفت اما این تصمیم به اندازه تصمیم قبلی قاضی آمریکایی متیو کاکسماریک در آماریلوی تگزاس که تاییدیه داره غذا و داروی ایالات متحده را از میفپریستون به حالت تعلیق در می‌آورد و به طور موثر آن را از بازار خارج می کرد، پیش نرفت.

در ماه آوریل، دادگاه عالی درخواست‌های اضطراری وزارت دادگستری و سازنده این قرص‌ها، آزمایشگاه‌های دانکو را مبنی بر تعلیق دستور حوزه پنجم تا زمانی که دعوا ادامه دارد، پذیرفت.

دولت بایدن به دنبال دفاع از میفپریستون در مواجهه با ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های فزاینده سقط جنین توسط ایالت‌های تحت رهبری جمهوری‌خواهان از زمانی است که دادگاه عالی در ژوئن ۲۰۲۲ تصمیم تاریخی «رو علیه وید» در سال ۱۹۷۳ را لغو کرد. «رو علیه وید» سقط جنین را در سراسر کشور قانونی کرده بود.

میفپریستون همراه با داروی دیگری به نام میزوپروستول برای انجام سقط دارویی مصرف می‌شود که بیش از نیمی از سقط جنین‌های ایالات متحده را تشکیل می‌دهد. این دارو کاربردهای دیگری از جمله مدیریت سقط جنین دارد. سازمان غذا و داروی آمریکا میفپریستون را ایمن و موثر و با عوارض جانبی بسیار نادر نامیده است.

گروه‌های ضد سقط جنین به رهبری «اتحاد برای پزشکی بقراط» و چهار پزشک ضد سقط جنین، سال گذشته از سازمان غذا و دارو شکایت کردند. مخالفان ادعا می‌کنند که سازمان غذا و دارو به‌طور غیرقانونی میفپریستون را تأیید کرده و سپس اقدامات حفاظتی حیاتی را در مورد آنچه آنها یک داروی خطرناک می‌نامند، حذف کرده است.

تصمیم ماه اوت حوزه پنجم اقدامات سازمان غذا و دارو را که دسترسی به این دارو را در سال‌های اخیر آسان‌تر کرده بود، لغو کرد، از جمله تصمیمی در سال ۲۰۲۱ که اجازه می‌داد این دارو به جای نیاز به مراجعه حضوری به پزشک از راه دور تجویز و از طریق پست ارسال شود. همچینین در سال ۲۰۱۶ اجازه استفاده از میفپریستون تا هفته ۱۰ بارداری داده شد.

از زمان تصمیم دادگاه عالی در سال گذشته، حداقل ۱۴ ایالت آمریکا سقط جنین را کلا ممنوع و بسیاری دیگر سقط جنین را پس از مدت معینی از بارداری ممنوع کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.