ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نوید میهن‌دوست در نامه‌ای از زندان اوین، مرگ یک زندانی به علت تاخیر در اعزام به بیمارستان را فاش کرد

هنوز هویت زندانی جان باخته مشخص نیست، اما به گفته این کارگردان زندانی او مدت‌ها درخواست اعزام به بیمارستان را به مسئولان بهداری زندان کرده بود.

نوید (رضا) میهن‌دوست، کارگردان سینما و تلویزیون که در زندان اوین دوران حبس خود را سپری می‌کند، با انتشار نامه‌ای از مرگ یک زندانی در اندرزگاه ۴ این زندان بر اثر تأخیر در رسیدگی درمانی و اعزام به بیمارستان خبر داده است.

او همچنین به معضلاتی که منجر به مرگ زندانیان می‌شود، پرداخته است، از جمله وضعیت نامناسب بهداشت زندان، کمبود امکانات پزشکی و بی‌‌توجهی مسئولان به شرایط زندانیان.

این زندانی سیاسی در این نامه نوشته این زندانی جان باخته ۶۰ و چند ساله، به علت «اختلاف حسابی کلان با شخصی حکومتی» به زندان افتاده بود و بر اثر «عوارض خون‌ریزی معده» در زندان فوت شد.

نوید میهن‌دوست در نامه طولانی خود با پرداختن به آنچه «سیستم فاسد و ناکارآمد بهداری» زندان اوین خوانده، نوشته برای اعزام فرد جان‌باخته به بیمارستان «اختلاف نظر» وجود داشت و هرچند که قربانی خواسته بود به یک بیمارستان خصوصی منتقل شود، اما «نامه دستور اعزامش ۱۵ دقیقه بعد از فوتش» تأیید شد.

این کارگردان سینما سال ۹۹ به زندان محکوم شد و از مرداد امسال با اجرا شدن حکمش به زندان اوین رفته است. او با اشاره به این که رئیس بهداری اوین «پزشکی متعهد» است، اما یادآوری کرده «پزشک متعهد و پیگیر بودن با مدیریت یک مرکز درمانی تفاوت‌های بسیار دارد» و در ادامه نوشته است که کادر درمان این بهداری «حتی در حضور رئیس بهداری، برخوردهایی غیرانسانی با زندانی دارند» و علت تاخیر در اعزام زندانی به بیمارستان را اختلاف بین دو کادر درمان اعلام کرده است.

هنوز هویت زندانی جان‌باخته در زندان اوین مشخص نشده و قوه قضائیه نیز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.