ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اهمیت جایزه صلح نوبل و نامزدی نرگس محمدی برای این جایزه در پیامی از شیرین عبادی

نام نرگس محمدی در فهرست نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل از سوی موسسه تحقیقات صلح اسلو منتشر شده است. در این فهرست علاوه بر نرگس محمدی، نام محبوبه سراج، کنشگر افغانستانی نیز دیده می‌شود.

بر اساس خبرهایی که از کمیته صلح نوبل منتشر شده است، نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی در ایران، کاندیدای دریافت جایزه‌ صلح نوبل شده است. اگر او این جایزه را دریافت کند، جنبش دادخواهی در ایران نیرومندتر خواهد شد.

نام نرگس محمدی در فهرست نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل از سوی موسسه تحقیقات صلح اسلو منتشر شده است. در این فهرست علاوه بر نرگس محمدی، نام محبوبه سراج، کنشگر افغانستانی نیز دیده می‌شود.

کمیته نوبل در نروژ بیش از یک سال صدها نامزد مورد نظر در این بخش را بررسی کرده است.

شیرین عبادی، حقوقدان، فعال حقوق بشر و یکی از برندگان جایزه صلح نوبل در پیامی به زمانه درباره اهمیت این جایزه و کارکرد سیاسی آن می‌گوید:

«جایزه نوبل ارتباط تنگاتنگی با سیاست روز جهان دارد. منظور از سیاست روز این نیست که جایزه نوبل را می‌دهند تا حکومتی تثبیت بشود یا حکومتی را براندازند یا کسی به قدرت سیاسی برسد. منظور از سیاست روز این است که جایزه نوبل را با توجه به مشکلات بین‌المللی که در سطح جهان مطرح است، به کسی یا کسانی می‌دهند که سوژه بیشتر مورد نظر را به شکل بهتری نمایندگی می‌کنند.»

پیام تصویری شیرین عبادی را در اینجا ببینید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.