ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین به دور دوم کشیده شد

در حالی‌که بسیاری پیروزی خاویر مایلی، پوپولیست راست‌گرای افراطی را پیش‌بینی می‌کردند اما او در مقابل سرخیو ماسا، نامزد دولتی آرای کمتری به‌دست آورد.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین روز یکشنبه ۳۰ مهر / ۲۲ اکتبر برگزار شد و برخلاف پیش‌بینی‌ها خاویر مایلی، پوپولیست راست‌گرای افراطی که از او به‌عنوان ترامپ آرژانتین یاد می‌شود نتوانست پیروز شود و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

طبق اعلام دفتر انتخابات آرژانتین، پس از شمارش تقریباً همه آرا، سرخیو ماسا، وزیر اقتصاد کنونی و نامزد دولتی پرونیست از «اتحادیه برای میهن» ۳۶,۷ درصد و خاویر مایلی  ۳۰ درصد آرا را به‌دست آوردند. پاتریسیا بویریچ، وزیر کشور سابق و نامزد راست میانه حزب «با هم برای تغییر» با کسب ۲۳,۸ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفت و از رقابت در دور دوم باز ماند.

در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین آستانه پیروزی یک کاندیدا کسب ۴۵ درصد آرا است و اگر هیچ نامزدی به این میزان رأی دست نیابد، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.

این‌که دور دوم انتخابات چگونه رقم خواهد خورد روشن نیست. با این حال، دست‌کم بخشی از رأی‌دهندگان محافظه‌کار پاتریسیا بویریچ به مایلی خواهند پیوست.

سرخیو ماسا در طول کارزار انتخاباتی دلیل مشکلات کنونی کشور را از جمله خشکسالی تاریخی عنوان کرد که به‌گفته او صادرات را از بین برد. اگرچه تورم در دورانی که او وزیر اقتصاد  بود به‌شدت افزایش یافت اما او اطمینان داد که وضعیت از این بدتر نمی‌شود و در طول مبارزات انتخاباتی تکرار می‌کرد که بدترین‌ها به پایان رسیده است.

خاویر مایلی خود را یک آنارکوکاپیتالیست معرفی می‌کند. او در کارزار انتخاباتی خود گفته بود که می‌خواهد بانک مرکزی آرژانتین را لغو کند، دلار آمریکا را به‌عنوان پول قانونی کشور معرفی کند، هزینه‌های دولت را به‌شدت کم کند و شمار وزارتخانه‌ها را به نصف کاهش دهد.

مایلی همچنین تغییرات اقلیمی را «دروغی سوسیالیستی» عنوان می‌کند و معتقد است که خرید و فروش اعضای بدن باید به‌عنوان یک بازار آزاد تلقی شود. او به‌شدت مخالف سقط جنین است و می‌گوید آموزش جنسی بخشی از «برنامه کاری پسا-مارکسیستی» است که هدف آن از بین بردن مفهوم نهاد خانواده است.

آرژانتین سال‌هاست که در یک بحران اقتصادی عمیق فرو رفته است. نرخ تورم این کشور در سپتامبر گذشته ۱۳۸ درصد بود و بسیاری از مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند. آرژانتین از یک دستگاه دولتی متورم و بهره‌وری پایین صنعتی رنج می‌برد که دولت را از درآمد مالیاتی بسیاری محروم می‌کند. پزو، پول ملی این کشور همچنان ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست می‌دهد و کوه بدهی‌ها مدام در حال افزایش است.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در آرژانتین در ۲۸ آبان / ۱۹ نوامبر برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.