ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه اروپا ممکن است کمک نظامی ۲۰ میلیارد یورویی به اوکراین را تأیید نکند

زلنسکی به غرب فشار وارد می‌کند که کمک مالی بیشتری به اوکراین داده شود. در غرب تردیدها در مورد کمک‌ بیشتر، شدت گرفته است. در آمریکا جمهوری‌خواهان ندای مخالفت با کمک را بلندتر کرده‌اند و اروپا هم کم‌کم مردد شده است.

طرح اتحادیه اروپا برای اختصاص ۲۰ میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین با مقاومت برخی از کشورهای اتحادیه اروپا مواجه شده است و ممکن است به شکل فعلی اجرا نشود.

در ماه ژوئیه، جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، پیشنهاد کرد که یک صندوق اختصاصی ۲۰ میلیارد یورویی برای حمایت از ارتش اوکراین برای چهار سال آینده ایجاد شود.

انتظار می‌رود این صندوق به کشورها کمک کند تا هزینه‌های خرید و اهدای اقلامی مانند مهمات، موشک و تانک به اوکراین را پوشش دهند و به آموزش سربازان اوکراینی کمک کنند.

وزرای دفاع اتحادیه اروپا در حال آماده‌شدن برای گفتگو درباره این طرح در روز سه‌شنبه در بروکسل هستند. با این حال، دیپلمات‌ها می‌گویند بسیاری از کشورها، از جمله آلمان، از چندی پیش نسبت به اعطای چنین مبالغ هنگفتی ابراز نگرانی کرده‌اند.

یک دیپلمات بلندپایه اتحادیه اروپا روز جمعه ۱۰ نوامبر ۱۹ آبان به شرط ناشناس ماندن به رویترز گفت: «در حال حاضر قصد ندارم آن (طرح) را مرده اعلام کنم. اما آلمان سؤالات زیادی داشته است... و (سؤالات) درستی هم هست. ما در مورد پول زیادی صحبت می‌کنیم.»

دولت‌های کشورهای اتحادیه اروپا بر ضرورت همسویی کمک‌های نظامی بلندمدت اتحادیه اروپا با بسته‌های امنیتی که تک‌تک کشورهای عضو با کی‌یف در حال مذاکره هستند، تاکید کرده‌اند. این امر توافق بر سر میزان کمک را در حالی که مذاکرات ادامه دارد دشوار می‌کند. در نشست سران اتحادیه اروپا در ماه گذشته، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت که در حال حاضر باید بر روی چنین بسته‌های دوجانبه تمرکز شود.

برخی از اعضای اتحادیه اروپا نیز استدلال می‌کنند که به دلیل محدودیت بودجه داخلی، انجام تعهدات بلندمدت بزرگ برای آنها دشوار خواهد بود.

یک دیپلمات دیگر اتحادیه اروپا اشاره کرد که احتمال پذیرش پیشنهاد اولیه بورل در حال کاهش است، اما بسیاری از کشورها همچنان خواستار تعهدات در سطح اتحادیه اروپا هستند.

این منابع می‌گویند که اتحادیه اروپا ممکن است به جای موافقت با طرحی برای مبلغی بزرگتر در طول چهار سال، تصمیم بگیرد به تعهدات خود به صورت سالانه عمل کند.

بحث در مورد کمک‌های نظامی در زمانی مطرح می‌شود که کشورهای اتحادیه اروپا نیز در حال بحث در مورد پیشنهاد ارائه ۵۰ میلیارد یورو کمک اقتصادی به اوکراین هستند.

اتحادیه اروپا همچنین در سایر جنبه‌های کمک نظامی خود به اوکراین با مشکلاتی مواجه است. بسیاری از مقامات و دیپلمات‌ها می گویند که اتحادیه اروپا برای رسیدن به هدف ارائه یک میلیون گلوله مهمات توپخانه به اوکراین تا مارس ۲۰۲۴ تلاش خواهد کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین یکشنبه گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی از غرب خواست پول بیشتری به او بدهند تا او به نیابت از آن‌ها در مقابل روسیه بایستد.

او گفت: «اگر نمی‌توانید به ما کمک مالی کنید، خوب، لطفاً به ما اعتبار بدهید و بعد از جنگ به شما پول پس می‌دهیم».

نیویورک تایمز گزارش می‌دهد که ایالات متحده بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به زلنسکی و اوکراین از زمان آغاز تجاوز نظامی روسیه در فوریه ۲۰۲۲ کمک کرده است.

جو بایدن از کنگره درخواست ۶۱,۴ میلیارد دلار اضافی برای اوکراین در قالب یک بسته ۱۰۰ میلیارد دلاری دارد که بخشی از آن هم به اسرائیل اختصاص خواهد یافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.