ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتانیاهو: در کاهش تلفات غیرنظامیان موفق نبوده‌ایم

ارتش اسرائیل هزاران آگهی کاغذی پخش کرده و از مردم غزه خواسته است که منطقه را ترک کنند، اما مشخص نیست که مردم باید به کجا پناه ببرند زیرا حملات اسرائیل به تمام مناطق غزه انجام می‌شود.

سربازان اسرائیلی ادعا می‌کنند که جمعه ۱۷ نوامبر/۲۶ آبان یک خودرو پر از سلاح و یک تونل عملیاتی زیر بیمارستان الشفا پیدا کرده‌اند. به گزارش رویترز، ارتش اسرائیل ویدئوهایی نیز از این عملیات منتشر کرده است که تا این لحظه راستی‌آزمایی نشده و هنوز برای برخی خبرگزاری‌ها قابل انتشار نیست. این ویدئو چاله‌ی عمیقی را نشان می‌دهد که با آجر، شن و چوب پر شده. همچنین یک بولدوزر در زمینه‌ی تصاویر دیده می‌شود که نشان می‌دهد منطقه حفاری شده است.

دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید که بیمارستان‌ها به طور خاص تحت حمایت قوانین بین‌المللی حقوق بشر هستند و «تنها زمانی این حمایت را از دست می‌دهند که ثابت شود اقداماتی آسیب‌زا از درون آن‌ها انجام شده است».

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید، پنج‌شنبه ۲۵ آبان / ۱۶ نوامبر اعلام کرد که آمریکا از ارزیابی سرویس‌ اطلاعاتی‌اش درباره‌ی فعالیت‌های حماس در بیمارستان الشفا اطمینان دارد اما اطلاعاتش را در این باره به اشتراک نخواهد گذاشت و بیش از این نیز چیزی در این‌باره نخواهد گفت. اسرائیل مدعی است که حماس از مردم و آسیب‌دیدگانِ بستری در بیمارستان سپر انسانی ساخته است. حماس بارها این ادعا را رد کرده است. این گروه از جمله روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای که در آن پنتاگون و وزارت امور خارجه‌ آمریکا را محکوم کرد گفت این ادعا که حماس از بیمارستان الشفا برای مقاصد نظامی استفاده می‌کند «روایتی تکراری و دروغین و نمایشی بی‌پایه و مضحک از سوی سخنگوی ارتش اشغالگر است».

کشتار، آسیب و آوارگی شهروندان غزه

شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس روز پنج‌شنبه در مصاحبه‌ای از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل پرسید که آیا فکر نمی‌کند کشتار هزاران فلسطینی طی شش هفته جنگ در دل نسل جدید بذر انزجار بکارد؟ نتانیاهو پاسخ داد ارتش اسرائیل تمام تلاش خود را می‌کند تا غیرنظامیان را در جنگ در غزه از خطر دور کند، اما تلاش‌های آن برای به حداقل رساندن تلفات «موفقیت‌آمیز نیست». او گفت:

مرگ هر شهروند یک تراژدی است و ما نباید شاهد هیچ مرگی می‌بودیم و هر چه از دستمان برآمد انجام دادیم که شهروندان را از آسیب حفظ کنیم اما در مقابل حماس تمام تلاشش را به کار بست تا آن‌ها را در معرض آسیب نگه دارد.

او در ادامه گفت «ما با پخش آگهی‌های کاغذی و حتی تماس مستقیم تلفنی از شهروندان خواستیم که منطقه را ترک کنند و خیلی‌ها هم این کار را کردند.»

به گزارش الجزیره ارتش اسرائیل روز پنج‌شنبه هزاران آگهی کاغذی پخش کرد و از مردم خواست منطقه را ترک کنند، اما مشخص نیست از آن‌ها انتظار می‌رود منطقه را به سوی کجا ترک کنند چرا که حملات تمامی منطقه را تحت تأثیر قرار داده است. تا کنون دست‌کم ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در پی بمباران‌های اسرائیل کشته شده‌اند که بیش از چهار هزار و ۷۰۰ تن از آن‌ها کودک بوده‌اند؛ بیش از دو سوم جمعیت ۲,۳ میلیون نفری غزه بی‌خانمان شده‌اند؛ و تا کنون ۲۹ هزار و ۸۰۰ نفر زخمی شده‌اند که بیش از ۷۰ درصد آن‌ها زنان و کودکان هستند؛ همچنین، دو هزار و ۷۰۰ تن نیز ناپدید شده‌اند که یک هزار و ۵۰۰ تن از آن‌ها کودکان هستند. این نگرانی وجود دارد که بی‌خانمانی افرادی که به اجبار از شمال غزه به سوی جنوب آن جابه‌جا شده‌اند دائمی باشد.

شناسایی و کشف جسد یکی از گروگان‌ها

اسرائیل مدعی است که حماس ۲۴۰ نفر از گروگان‌هایی که طی حمله‌اش در ۱۵ مهر / ۷ اکتبر اسیر کرده را در مجموعه‌ بیمارستان‌ها نگه می‌دارد، روز جمعه ۲۶ آبان / ۱۷ نوامبر، ارتش اسرائیل تأیید کرد که جسد یک زن سرباز که گروگان بوده را در ساختمانی نزدیک به بیمارستان الشفا پیدا کرده است.

حماس روز سه‌شنبه ویدئویی از این زن منتشر کرده بود که می‌گفت او زنده بوده و طی بمباران‌های ارتش اسرائیل به بیمارستان الشفا کشته شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.