ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش اسرائیل تخلیه بیمارستان شفا را آغاز کرد

به مدیران بیمارستان شفا دستور داده شده که بیماران، مجروحان، آوارگان و کادر پزشکی باید این بیمارستان را تخلیه کنند.

پس از ورود ارتش اسرائیل به غزه، بیمارستان شفا، بزرگترین مرکز درمانی غزه به اشغال ارتش اسرائیل درآمده است و هم‌اکنون پزشکان و بیماران این بیمارستان به‌ویژه کودکان زخمی و نوزادانی که تازه به دنیا آمده‌اند در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته‌اند.

پیش‌تر نیز دو نوزاد با قطع برق در بیمارستان شفا جان خود را از دست دادند که دلیل آن نبودن اکسیژن اعلام شد. نوزاد سوم در این بیمارستان بر اثر گاستروانتریت جان‌باخته بود.

پزشکان بیمارستان شفا به الجزیره گفته‌اند که ارتش اسرائیل به کسانی که در داخل این مجتمع پزشکی هستند گفته‌اند که این بیمارستان را تخلیه کنند. ارتش اسرائیل صدور چنین دستوری را تکذیب می‌کند و می‌گوید به آن‌ها که داوطلب ترک بیمارستان بوده‌اند پیشنهاد عبور امن به سمت ساحل دریا داده است.

در همین رابطه، منیر البرش، مدیر کل وزارت بهداشت غزه، اعلام کرده حدود ۴۵۰ بیمار از این بیمارستان تخلیه شده‌اند. او هم‌چنین گفته، حدود ۱۲۰ بیمار به دلیل ناتوانی در راه رفتن به حال خود رها شده‌اند.

به گفته مدیر بزرگترین مرکز درمانی غزه، سربازان اسرائیلی کنترل کامل این بیمارستان را در دست دارند و حتی تعداد اندک کادر درمانی که در آن‌جا مانده‌اند، «اجازه تردد آزادانه» را در بیمارستان ندارند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی با صدور بیانیه‌ای، تخلیه بیمارستان شفا با دستور ارتش اسرائیل را محکوم کرد و اقدامات اسرائیل را «لایه دیگری از پاکسازی نژادی و نسل‌کشی توسط نیروهای اشغالگر علیه فلسطینیان» توصیف کرده است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی در بیانیه خود آورده است که «تخلیه بیمارستان شفا، فاجعه انسانی و محیط زیستی را که غزه با آن دست به گریبان است، عمیق‌تر می‌کند.»

این در حالی‌ست که اسرائیل تنها به دو کامیون سوخت در روز اجازه ورود به غزه را می دهد. گروه‌های امدادی می‌گویند که این مقدار کافی نیست.

شهر خان یونس

در حمله هوایی روز شنبه ارتش اسرائیل، یک منطقه مسکونی در شهر «حمد» در شمال غربی خان یونس هدف قرار گرفته است. الجزیره به نقل از برخی از گزارش‌های منتشر شده نوشته است، در بمباران‌های شهر خان یونس در جنوب غزه دست‌کم ۲۸ فلسطینی که اغلب آن‌ها کودکان بوده‌اند، کشته شدند.

الجزیره نیز در مصاحبه با یکی از ساکنان خان یونس نوشته است که قفسه‌های مغازه‌ها خالی مانده و مردم گرسنه‌اند.

این جوان ساکن خان یونس در نوار غزه، به الجزیره گفته، برای خرید به یکی از مراکز خرید رفته، اما چیزی پیدا نکرده است:

فقط روغن خوراکی وجود دارد. ما از بسیاری از مواد غذایی اصلی محروم هستیم، انگار همه چیز طوری تنظیم شده بود که علاوه بر نداشتن برق و آب، گرسنه بمانیم. من فقط نگران این هستم که بعد از دو یا سه روز چگونه به همدیگر غذا بدهیم و در این روزهای سخت که به طور فزاینده‌ای ما را خفه می‌کنند، با چه چیزی زندگی خواهیم کرد.

پیش‌تر سازمان ملل اعلام کرده بود هیچ نانوایی در شمال نوار غزه از هفتم نوامبر به دلیل کمبود سوخت، آب و آرد گندم و به دلیل آسیب‌های ساختاری فعال نبوده‌اند. به گزارش سازمان ملل، در مجموع ۱۱ نانوایی در نوار غزه به طور کامل تخریب شده‌اند و دیگر نانوایی‌ها به دلیل کمبود آرد، سوخت و برق قادر به فعالیت نیستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.