ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمایت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان از تجمع مشترک بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ضمن اعتراض به تحمیل فقر و فلاکت به بازنشستگان، از مطالبه‌‌ها و تجمع ۳۰ آبان بازنشستگان مقابل وزارت کار حمایت کرده و خواستار حفظ امنیت تجمع‌کنندگان شده است. این تشکل تاکید کرده است: «حفظ امنیت تجمع کنندگان بر عهده‌ی مقام‌های انتظامی و امنیتی‌است.»

بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری قصد دارند سه شنبه ۳۰ آبان تجمع مشترکی در تهران برگزار کنند. کانون صنفی معلمان تهران در بیانه‌ای به همین مناسبت تجمع بازنشستگان علیه تبعیض و بی‌عدالتی و «برای رساندن صدای عدالت‌خواهی خود به مسئولان» را حق بازنشستگان دانسته، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان نیز ضمن اعتراض به تحمیل فقر و فلاکت به بازنشستگان، از مطالبه‌ها و تجمع ۳۰ آبان بازنشستگان مقابل وزارت کار حمایت کرده و خواستار حفظ امنیت تجمع‌کنندگان شده است. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان تاکید کرده است:

حفظ امنیت تجمع کنندگان بر عهده‌ی مقام‌های انتظامی و امنیتی‌ست.

بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی (عمدتا کارگران بازنشسته)، بازنشستگان کشوری شامل معلمان و کارمندان بازنشسته، بازنشستگان صندوق فولاد، مخابرات و اخیرا بازنشستگان نفت با خواست همسان‌سازی حقوق خود با شاغلان اعتراض می‌کنند. دولت به بهانه نبود بودجه از اجرای ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خودداری کرده است. مجلس هفته گذشته در مصوبه‌ای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به افزایش پلکانی در برنامه هفتم توسعه موکول کرد. این مصوبه به بازنشستگان وعده می‌دهد از آغاز اجرای برنامه هفتم توسعه، در یک بازه زمانی سه ساله مستمری بازنشستگان را به ۹۰ درصد حقوق شاغلان برساند. بازنشستگان خواستار افزایش مستمری متناسب با نرخ واقعی تورم، بهره‌مندی از بیمه درمانی کارآمد و تسهیلات رفاهی برای بازنشستگان هستند.

در اعتراض به عدم همسان‌سازی حقوق، فقدان بیمه کارآمد و زیرپا گذاشتن عزت و منزلت بازنشستگان از سوی دولت و مجلس به صورت مشترک مقابل وزارت تعاون. کار و رفاه اجتماعی در تهران تجمع کنند. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان و تشکل صنفی معلمان تهران در بیانیه‌های جداگانه‌ای از خواست‌های بازنشستگان و تجمع اعتراضی آنان در ۳۰ آبان حمایت کرده‌اند. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان نوشته است اعتراض بازنشستگان به وضعیت فلاکتبار معیشتی حق آنان است. این شورا نوشت حمایت از بازنشستگان را وظیفه خود می‌داند و نسبت به برخورد خشونت‌آمیز با این تجمع به نهادهای امنیتی و انتظامی هشدار داده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در حمایت از تجمع بازنشستگان در بیانیه‌ای به تاریخ دوشنبه ۲۹ آبان نوشت:

سال هاست که بازنشستگان سراسر کشور در اعتراض به وضعیت فلاکت بار معیشتی خود خیابان‌ها را تسخیر می‌کنند و تلاش می‌کنند تا صدای خود را به گوش نامسئولان و آحاد جامعه برسانند.

در بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران آمده است:

شوربختانه تاکنون، موهای سپید و دست‌های لرزان این سرفرازان که با وجود تمامی مرارت‌ها هنوز دست از مطالبه گری برنداشته‌اند و هر هفته در مقابل یکی از نهادها، حقوق مسلم خود را فریاد می‌کنند نه تنها نامسئولان را وادار به پاسخگویی نکرده بلکه هر بار و هر سال با ادعایی جدید و فریبی تازه پاسخگویی به خواسته‌های قانونی این عزیزان به تاخیر افتاده است تا جایی که اجرای قوانین مربوط به همترازی و همسان سازی که سال‌ها از تصویب آن‌ها می‌گذرد نیز هر روز و هر سال به بهانه و فریبی تازه به تاخیر می‌افتد.

کانون صنفی معلمان تهران نیز با انتشار بیانیه‌‌ای نوشته است:

بازنشستگان خواهان اجرای کامل قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان متناظر، حداکثر در دو سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ می‌باشند. بنا بر این بوده که این قانون حتی با همه تاخیرها تا پایان برنامه ششم، اجرایی شود (تا سال ۱۴۰۱). در حالی‌که اجرای این برنامه یک سال هم تمدید شده (تا پایان سال ۱۴۰۲)، وعده اجرای آن در برنامه هفتم آن هم ظرف سه سال از نگاه ما همان زمان خریدن و اتلاف وقت برای اجرا نکردن است.

این تشکل صنفی همچنین نوشته است حکومت با بی‌توجهی به معیشت و سلامت بازنشستگان تبعیض و بی‌عدالتی را به بازنشستگان تحمیل کرده است. این تشکل در ادامه از مطالبات بازنشستگان و تجمع ۳۰ آبان مقابل وزارت کار «برای رساندن صدای عدالت‌خواهی خود به مسئولان ذی‌ربط» حمایت کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.