ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ورود افغانستانی‌ها را به ۱۶ استان ممنوع کردند

در میبد یزد به خانه افغانستانی‌ها حمله کردند، خانه‌های آنها را آتش زدند. شورای عالی امنیت ملی هم حضور، اسکان و اشتغال مهاجران افغانستانی در ۱۶ استان را ممنوع کرد.

زیست مهاجران افغانستانی در ایران روز به روز دشوارتر می‌شود. در تازه‌ترین اقدام ورود آنها به بیش از نیمی از استان‌ها ممنوع شده است. در میبد از توابع استان یزد هم گروهی از ساکنان این شهر به خانه افغانستانی حمله کردند. شهردار این شهر گفت که «راه جداگانه‌ای برای مهمانشهر (اردوگاه) باز و در شمالی آن مسدود می‌شود.»

یک روز پس از اینکه مدیرکل «امور اتباع و مهاجرین خارجی» استان کرمانشاه گفت که بر اساس دستورالعمل ابلاغی شورای عالی امنیت ملی «حضور، اسکان و اشتغال» افغانستانی‌ها در ۱۶ استان، از جمله کرمانشاه ممنوع است، رسانه‌های داخلی ایران یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ فهرست ۱۶ استان ممنوعه برای مهاجران افغانستانی را منتشر کردند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شورای عالی امنیت ملی اسکان، اشتغال و حضور افغانستانی‌ها را در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، گیلان، مازندران، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و همدان ممنوع اعلام کرده است.

ایران پیش از این نیز افغانستانی‌ها را از اقامت و اشتغال در چندین شهر منع کرده بود.

شورای عالی امنیت ملی و وزارت کشور تا کنون ممنوعیت حضور افغانستانی‌ها در ۱۶ استان را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

مدیرکل «امور اتباع و مهاجران خارجی» کرمانشاه که ۱۱ آذر ابلاغیه شورای عالی امنیت ملی را رسانه‌ای کرد، در باره زمان تصویب آن چیزی نگفت.

خانه افغانستانی‌ها را در میبد آتش زدند

هنوز مشخص نیست که شورای عالی امنیت ملی این تصمیم را پس از اعتراض گسترده و تهاجم گروهی از شهروندان میبد به خانه افغانستانی گرفته است یا پیش از آن. در میبد اما شورای تامین تصمیم گرفت «راه جداگانه‌ای برای مهمانشهر (اردوگاه) باز و در شمالی آن را مسدود کند».

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که گروهی از شهروندان در میبد در واکنش به کشته شدن یک نوجوان میبدی در درگیری با مهاجران به خانه افغانستانی‌ها حمله کردند و خانه‌های آنها را آتش زدند.

معترضان به حضور مهاجران افغانستانی در میبد جمعه ۱۰ آذر نیز محل برگزاری نماز جمعه را در اعتراض به آنچه که کوتاهی مسئولان در اخراج افغانستانی‌ها عنوان کردند به آشوب کشیدند.

علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی استانداری یزد در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته است «قاتل از اتباع خارجی است» و بازداشت شده است.

ایران در ماه‌های اخیر اخراج مهاجران افغانستانی را سرعت داده است. وزیر کشور ۸ آذر شمار افغانستانی‌های اخراج شده را ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد اما نگفت که آنها در چه بازه زمانی به افغانستان بازگردانده شده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.