ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسین صالحی، زندانی گمنام در زندان شیبان اهواز که مورد تعرض جنسی قرار گرفت

حسین صالحی، از معترضان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری زن، زندگی، آزادی است که به مجموع ۱۵ سال حبس محکوم شده است. طبق گزارش یک منبع آگاه به زمانه این شهروند عرب که به بیماری شدید اعصاب و روان دچار است ساعت‌ها تحت شکنجه فیزیکی و روانی قرار داشته و دست‌کم یکی از مأموران شناخته‌شده این زندان به او تعرض جنسی کرده است.

«زمانه» به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد ماموران زندان شیبان اهواز یک زندانی گمنام عرب به نام حسین صالحی را در این زندان مورد تعرض و آزار جنسی قرار داده‌اند.

حسین صالحی که از معترضان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری زن، زندگی، آزادی است، بیش از یک سال را در بند ۵ زندان شیبان اهواز سپری کرده است. او ۲۵ ساله و اهل محله کوت عبدالله در حاشیه شهر اهواز است.

به گفته یک منبع آگاه در گفت‌وگو با زمانه، حسین صالحی در تاریخ ۱۴ آذر ۱۴۰۱ به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد و از بیماری شدید اعصاب و روان رنج می‌برد:

با وجود اینکه از پزشک نامه داشته و به دادگاه هم ارائه شده، ولی به وضعیت حسین در یک سال گذشته رسیدگی نشده است. به سختی در زندان شرایط را می‌گذراند.

این زندانی سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز با وجود شرایط نامساعد در ماه‌های گذشته از سوی ماموران زندان به شدت مورد شکنجه و تعرض جنسی قرار گرفته است. منبعی که با زمانه گفت‌وگو کرده چنین روایت می‌کند:

چند وقت پیش حسین را به انفرادی بردند و همین‌طوری رهایش کردند. او در زده بود و درخواست آب کرده بود. چند کارمند او را از سلول بیرون کشیدند و به شدت ضرب و شتم کردند. حرف‌های رکیک به او می‌زدند و حدود ۴ ساعت یک ضرب با لوله، فحش و لگد و چشم‌بند و پابند شکنجه‌اش می‌دادند. درحالی که چشم‌بند داشت روی سرش کیسه کشیده بودند و به شدت کتکش می‌زدند. با چوب و لوله سبز به او تعرض غیراخلاقی کردند، طوری که بیهوش شد، آب روی سرش می‌ریختند تا دوباره به هوش بیاد. ماموری که به او تعرض کرد نامش ا. ر. است.

به گفته منبع آگاه زمانه با وجود گذشت چند ماه از به دلیل مشکلات اعصاب و روان وقتی آن شکنجه‌ها را به یاد می‌آورد حالش بد می‌شود و از هم‌بندی‌هایش تقاضای کمک می‌کند.

حسین صالحی در طی مدت یک سال گذشته از حق داشتن وکیل انتخابی محروم مانده و وکیل تسخیری داشته است.

این شهروند عرب به اتهام «اخلال در نظم عمومی»، «عضویت در سازمان مجاهدین خلق»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل گروه که باعث بر هم زدن امنیت کشور شده» روبه‌رو شده است. شعبه ۳ دادگاه انقلاب اهواز حسین صالحی را به ۱۰ سال حبس تعزیری و ۵ سال حبس تعلیقی محکوم کرده است.

علاوه بر تبعیض‌های گسترده علیه شهروندان عرب، حکومت جمهوری اسلامی به تأیید نهادهای بین‌المللی از «تجاوز و انواع خشونت‌های جنسی» به‌طور سیستماتیک و نظام‌مند به‌عنوان ابزاری برای سرکوب استفاده می‌کند. پس از اعتراضات خیابانی سال‌های اخیر ایران، ماموران امنیتی در سراسر ایران در بازداشت‌گاه‌های رسمی و غیررسمی از انواع شکنجه‌ها و سایر رفتارهای بی‌رحمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز، برای ارعاب و مجازات معترضان مسالمت‌جو استفاده کرده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • G-D-R :∆: 00A620E0

    آغاز کریسمس و سال نو میلادیM.M.J 2025 بود که این مردم رو نجات داد !!