ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا: آیا نیکی هیلی در برابر دونالد ترامپ شانسی دارد؟

انتخابات مقدماتی ایالات متحده آمریکا برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در ایالت نیوهمپشایر آغاز شده است. انتخابات این ایالت آخرین شانس نیکی هیلی در برابر دونالد ترامپ برای ماندن در رقابت‌هاست.

انتخابات مقدماتی برای ریاست جمهوری آمریکا در ایالت نیوهمپشایر از صبح امروز سه‌شنبه ۳ بهمن/ ۲۳ ژانویه آغاز شده است.

در هفته‌ای که گذشت به‌دنبال انتخابات دوشنبه شب «انجمن‌های‌ حزبی» جمهوری‌خواهان در آیوا چندین اتفاق مهم رخ داد. ترامپ پیروز انتخابات انجمن‌های حزبی آیوا (موسوم به کاکس آیوا) بود. پس از پیروزی ترامپ ابتدا ویوک راماسوامی که کمترین رای را آورده بود و کمی بعد ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا که جایگاه دوم کاکس آیوا را داشت به نفع دونالد ترامپ از تلاش برای کسب نامزدی حزب کنار رفتند.

اکنون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و نیکی هیلی، سفیر سازمان ملل در دولت ترامپ به کارزار انتخاباتی خود برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه ادامه می‌دهند.  

انتخابات مقدماتی ایالت نیوهمپشایر که از صبح سه‌شنبه آغاز شده و تا ساعت ۷ شب به وقت محلی (نخستین ساعات بامداد چهارشنبه به وقت ایران) ادامه خواهد داشت.

به نظر می‌آید انتخابات مقدماتی در نیوهمپشایر آخرین شانس خانم هیلی برای ماندن در رقابت‌ها باشد.

معمولاً نتیجه انتخابات مقدماتی این ایالت آینه‌ای است از این‌که چه کسی نامزد نهایی حزب خواهد  بود.

نیکی هیلی فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی و سفیر سازمان ملل در دولت ترامپ در ویدیوی اعلام کارزار انتخاباتی‌اش خود را عضوی از «رهبری نسل جدید» نامیده و بر تجربه‌اش به عنوان دختر یک مهاجر هندی تاکید کرده است. نیکی هیلی نسبت به ترامپ مواضع متناقضی دارد، گاه طرفدار جدی و گاه منتقد سرسخت ترامپ است.

در اردوگاه دموکرات‌ها نام ۲۱ نفر برای رقابت دیده می‌شود. اما نام جو بایدن در میان هیچ کدام از این ۲۱ نفر نیست. دلیل آن، اختلاف میان دموکرات‌ها در سطح ملی و ایالتی  بر سر زمان رقابت در نیوهمپشایر است؛ ایالتی که گفته می‌شود جمع رأی‌دهندگان غیرمحافظه‌کار در آن غالب است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجم نوامبر ۲۰۲۴/ ۱۵ آبان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • 777

    چه بهتر که دایی دونالد ترامپ دوباره پرزیدنت آمریکا بشه !!