ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس آمریکا ده‌ها دانشجوی ضد جنگ را بازداشت کرد

دانشجویان ضدجنگ خواستار توقف فوری حمله اسرائیل به غزه و قطع همکاری دانشگاه‌ها با نهادها و شرکت‌های اسرائیلی هستند. پلیس صدها دانشجو را بازداشت کرد.

اعتراض دانشجویان به جنگ اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه گسترده‌تر شد. در آمریکا و فرانسه پلیس به دانشجویان معترض حمله و ده‌ها تن را بازداشت کرد. دانشجویان خواستار توقف فوری جنگ هستند.

بامداد جمعه ۳ مه/ ۱۴ اردیبهشت پلیس ضد شورش لس‌آنجلس به دانشگاه کالیفرنیا هجوم برد تا چادرهای برپا شده دانشجویان معترض به جنگ اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه را جمع کند. ماموران پلیس با شوکرهای برقی به دانشجویان حمله کردند. چند ویدئو منتشر شده نشان می‌دهد ماموران با خشونت دانشجویان را مورد ضرب‌وشتم قرار داده و بازداشت می‌کنند.

رسانه‌ها از شنیده شدن صدای انفجار مرتبط با تجهیزات نظامی استفاده شده ماموران پلیس علیه دانشجویان خبر دادند.

پلیس لس‌آنجلس بازداشت ۲۱۰ دانشجوی معترض در دانشگاه کالیفرنیا را تایید کرد.

پلیس آمریکا پیش از این به دانشجویان دانشگاه‌های دیگر نیز حمله و بیش از ۲۵۰۰ تن را بازداشت کرده بود. جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا که از حامیان سرسخت اسرائیل است، دانشجویان را به «تخریب اموال عمومی» و «خرابکاری» متهم کرد و گفت «این اعتراض مسالمت‌آمیز نیست».

در پورتلند هم پلیس ۲ مه/ ۱۳ اردیبهشت دانشجویان متحصن در کتابخانه را با خشونت به بیرون راند. ده‌ها دانشجوی متحصن به دست ماموران پلیس بازداشت شدند.

در نیوهمپشایر هم پلیس دست‌کم ۱۰۰ دانشجوی معترض را در دو دانشگاه بازداشت کرد.

اعتراض دانشجویان به حمایت سیاستمداران غربی از اسرائیل که به ارتکاب نسل‌کشی و جنایت جنگی علیه فلسطینی‌ها متهم است و احتمال دارد حداقل نخست وزیر، وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش آن تحت تعقیب دادگاه بین‌المللی کیفری قرار بگیرند، از اوایل آوریل آغاز شد و به بیش از ۱۳۰ دانشگاه تسری یافت.

دوم مه به وقت محلی آمریکا پلیس به چند دانشگاه، از جمله ییل، استونی بروک، ویسکانسین، تگزاس دالاس یورش برد. در دانشگاه تگزارس دالاس حداقل ۱۷ دانشجوی معترض را بازداشت کردند. پلیس در دانشگاه استونی بروک علاوه بر دانشجویان، شماری از اعضای هیئت علمی را بازداشت کرد. شمار بازداشتی‌ها در این دانشگاه ۳۹ نفر گزارش شد که چهار تن از آنها به زندان فرستاده شده‌اند.

پلیس در دانشگاه ییل هم بیش از ۲۰۰ معترض به تداوم جنگ را بازداشت کرد. شاهدان عینی به رسانه‌ها گفتند پلیس از خشونت بیش از حد برای بازداشت دانشجویان استفاده کرد.

حمله پلیس به دانشگاه پاریس

اعتراضات دانشجویان به جنگ و ارسال اسلحه برای دولت اسرائیل در روزهای گذشته به دانشگاه پاریس کشیده شد. پلیس فرانسه صبح ۳ مه برای پایان دادن به تحصن دانشجویانی که ساختمان اصلی دانشگاه را اشغال کرده بودند، به آنها حمله کرد.

مدیران دانشگاه همزمان با اشغال ساختمان مرکزی، کلاس‌های حضوری را تعطیل و اعلام کردند آموزش به صورت غیرحضوری ادامه خواهد یافت. هنوز مشخص نیست این تصمیم موقت و تنها برای روز جمعه سوم مه بود یا ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری فرانسه ظهر جمعه از ورود پلیس به ساختمان مرکزی دانشگاه خبر داد. شاهدان عینی گفتند پلیس برخی از دانشجویان متحصن را بر روی زمین کشید و از ساختمان اصلی بیرون آورد.

گابریل اتل، نخست وزیر فرانسه در حمایت از ورود پلیس به دانشگاه گفت با چنین اعتراضاتی «با سخت‌گیری کامل» برخورد خواهد شد.

کمیته دانشجویان برای فلسطین دانشگاه پاریس که بزرگترین مدرسه عالی علوم اجتماعی و سیاسی است پیش از این از برخورد نامناسب پلیس و ممانعت آنها از «کمک پزشکی» به هفت دانشجویی که اعتصاب غذا کرده‌اند، خبر داده بودند.

پیوستن دانشجویان استرالیا به تحصن

در سیدنی استرالیا نیز صدها دانشجو در یکی از بزرگترین دانشگاه‌ها تجمع کردند تا خواستار قطع همکاری علمی و فرهنگی با دولت اسرائیل شوند.

به گزارش خبرگزاری‌ها اقدام مشابهی در دانشگاه‌های ملبورن، کانبرا و چند شهر دیگر شکل گرفته است.

خبرگزاری رویترز در گزارش تحصن دانشجویان استرالیایی، نوشت بر خلاف آمریکا تجمع در این دانشگاه‌ها مسالمت‌آمیز و با حضور کم نیروهای پلیس همراه بود.

موج اعتراض ضد جنگ در دانشگاه‌های جهان از آغاز حمله‌های اسرائیل بلندتر شده و در یک ماه اخیر گسترده‌تر شده است. سیاستمداران حامی اسرائیل اما این اعتراض‌ها را به جریان‌های «اسلام‌گرا» و «یهودستیز» نسبت می‌دهند و دانشجویان معترض را به نقض قوانین متهم می‌کنند.

دانشجویان معترض خواستار افزایش فشارها بر اسرائیل برای توقف فوری جنگ، توقف ارسال اسلحه به اسرائیل و قطع روابط علمی و فرهنگی با دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و دولت اسرائیل هستند.

اسرائیل قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را که خواستار توقف فوری حمله‌ها به غزه شده بود، نادیده گرفته است و در مسیر کمک‌های بشردوستانه اختلال ایجاد می‌کند. از آغاز حمله به نوار غزه، بیش از ۳۴ هزار و ۶۰۰ تن به دست نیروهای اسرائیلی کشته شدند که بخش زیادی از آنان زن و کودک بودند. زیرساخت‌های غزه به شکل گسترده‌ای بر اثر بمباران‌های پیاپی تخریب شده‌اند و بالغ بر ۸۰ درصد ساکنان باریکه‌ای که به «بزرگترین زندان روباز جهان» معروف بود، به جنوب آواره شده‌اند. اسرائیل با نادیده گرفتن هشدار سازمان‌های بین‌المللی قصد دارد حمله به رفح که محل تجمع آواره‌گان است را تشدید کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • همبستگی با فلسطین و علیه نسل کشی در غزه

    جنبش همبستگی دانشجویان دانشگاه های آمریکا با فلسطین و علیه نسل کشی در غزه در حال رشد و گسترش در آمریکا و جهان است. هر روز به تعداد دانشگاه های آمریکایی درگیر در این کارزار افزوده میشود، و بنا بر گزارشات تاکنون دانشگاه ها در مکزیک، کانادا، ژاپن، استرالیا، هندوستان، ترکیه، لبنان، فرانسه، آلمان، انگلستان نیز بدین کارزار پیوسته اند.

  • Bijan

    اعتراضات کنونی در دانشگاه های آمریکا هم از زاویه ی همبستگی با فلسطین و هم از ساحت تاثیرات احتمالی عظیمی که ۶ ماه دیگر، بر انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد داشت مهم است. بدین معنا که" بایدن" با حمایت از نسل کشی ارتش اسرائیل و فراهم آوردن تسلیحاتش، بسیاری از جوانان، دانشجویان و کلیساهای سیاه را مخالف خویش کرده است. در تعدادی از ایالتهای کلیدی برای انتخابات ریاست جمهوری، بنابر نظرسنجی ها بایدن از ترامپ عقب تر است. و این وضعیتی است که اگر ادامه پیدا کند میتواند منجر به پیروزی ترامپ شود. دیروز "برنی ساندرز" سناتور سوسیالیست آمریکایی اشاره داشت که جنگ غزه میتواند تبدیل به "ویتنام بایدن" شود. چند روز پیش نیز "حُوان کُل" Prof. Juan Cole استاد برجسته خاورمیانه از دانشگاه میشیگان، به چنین احتمالی با عنوان تکرار هامفری "Humphre Redux" اشاره کرده بود. در سال ۶۸ هوبرت هامفری کاندید حزب دمکرات، بدون توجه به مخالفتهای پایه های حزب دمکرات و جوانان مخالف جنگ ویتنام به حمایت از جنگ ویتنام ادامه داد، که منجر به پیروزی نیکسون شد. امری که نباید اتفاق می افتاد، اما اتفاق افتاد. خود را برای پیروزی احتمالی ترامپ آماده کنیم.

  • alefmimmim

    این که چه معامله‌ی پشت پرده بر سر جنگ غزه در جریان است بماند اینکه بایدن یا ترامپ از این مسئله چگونه به نفع خود استفاده می‌کنند باز هم بماند چون بالاخره به زودی یکی از آنها بر مسند قدرت سوار شده و خرش را خواهد راند اما تظاهرات این روزهای دانشجویان در آمریکا مرا به یاد تظاهرات دانشجویان ایرانی در سال ۵۷ انداخت که پشت خمینی نماز می‌خواند ند همانگونه که دانشجویان نیمه برهنه آمریکایی ر آنجا نماز جماعت برگزار می‌کنند! به راستی این این نماز جماعت‌ها و تظاهرات‌ها در شهرهای آمریکا می‌تواند مانع اد مکشی‌های اسرائیل شود چرا هیچکس از خود نمی‌پرسد اسرائیل که قسم خورده تا حماس را از بین نبرد از پای نمی‌نشیند و حمله وحشتناک رفح را نیز در دستور کار خود دارد و با ۴۰ هزار کشته تاکنون به قول خود عمل کرده است .محکوم کردن اسرائیل و به تبع آن حمایت از حماس که حتی حاضر به آزادی گروگان‌ها و پایین کشیدن فتیله جنگ نمی‌باشد به چه معناست آیا این محکوم کردن‌های اسرائیل ونهایتاً حمایت عملی از حماس به قربانی کردن هرچی بیشتر فلسطینی‌ها نمی‌انجامد آیا جلوگیری از کشتار هرچه بیشتر مردم فلسطین باید هدف باشد و یا نماز جماعت خواندن در آمریکا کدام راه منطقی تر است تا به حال از خود پرسیده‌اید چرابه جز اسرائیل هیچ یک از قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای به محکوم کردن حماس در ادامه جنگ نپرداخته‌اند لابد باید در کنار کشته شدن تک تک اعضای حماس تا آخرین نفر هزاران فلسطینی هم به قتل برسند تا غزه به آرامش برسد آن وقت از غزه به جز گورستانی بیش باقی نخواهد ماند و هو المطلوب

  • ننگ و نفرت بر سلطنت باختگان فاشیست *

    تکرار تبلیغات نخ نمای ساواک، تبدیل به مرض و عارضه ی شده است که سلطنت باختگان ** بدان می باشند. دانشجویان پیشگام، دانشجویان کرد، دانشجویان پیکاری،...هیچکدام اهل نمازخواندن نبودند. این ساواک بود که سازمانهای مذهبی فوق ـ ارتجاعی مانند "انجمن حجتیه" را تاسیس کرد و به جان مردم ایران انداخت. در اسرائیل نیز این خود نتانیابو و راست افراطی ـ ** بود که حماس را در مقابل ساف حمایت کرد و پر و بال داد. سلطنت باختگان فاشیست** از یاد می برند که جو بایدن در قدرت است. مراسم نماز جماعت خواندن در دانشگاه های آمریکا (با صفوف نمازگران دختر، پشت سر پسرها) بازتولید فرهنگ ارتجاعیِ مردسالارِ مذهبی است، اما سلطنت باختگان فاشیست** نباید از یاد ببرند که خودشان بزرگترین حامیان ارتجاعی ترین اقشار مذهبی در وطن می باشند. مانند اضهارات شازده دلقک السلطنه ی ۷۰ ساله، که میگوید اگر انقلاب قرااست صدمه ای به اسلام عزیزش برساند، ترجیح منتظر السلطنه حفظ اسلام و جموری جهنمی اسلامی است. ننگ و نفرت بر سلطنت باختگان فاشیست **.

  • کارزارهای تحریم اسرائیل BDS

    یکی از مهمترین دست آوردهای کارزارهای همبستگی با فلسطین و مخالفت با نسل کشی در غزه، مطرح شدن دوباره ی کارزارهای تحریم، و عدم سرمایه گذاری Boycott Divestment Sanctions (BDS) در اسرائیل است. این کارزار مدنی که اکنون بیش از دو دهه می باشد که آغاز گشته است، به پیروزی های بسیاری دست یافت، و از آنجا که اقتصاد اسرائیل چندان عظیم و گسترده نیست (هر چند که یکی از پیشرفته ترین بخشهای فن آوری کامپیوتری را دارد) کم مانده بود که واقعا در ادامه ی خویش اقتصاد اسرائیل را ورشکسته کند. که در مقابله با کارزارهای تحریم اسرائیل BDS، چنین جنبشها و حرکات کاملا مدنی، در بسیاری از کشورهای غربی عملا غیر قانونی اطلاق شده و به حاشیه رانده شدند. شوربختانه امروز به بهای نسل کشی در غزه و "نقبه ی دوم" باری دیگر اعتراضات دانشجویان در دانشگاه های آمریکا، این امر مهم را دوباره مطرح کرده و بر سر زبانها انداخته است. تا ببینیم چه می شود.

  • alefmimmim

    بعد از مطلب من مطلبی بی‌نام و نشان و با نفرین بر سلطنت باختگان فاشیست آن هم از نوع *! آمده است هرچند عقیده هر کس برای خودش محترم است ولی اینکه از کجا * بودن کسی را تشخیص داده مسئله ایست نیازمندمعاینه نمی‌دانم که منظور ایشان بنده بوده چون نه من سلطنت طلبم و نه * و این را ثابت می‌کنم فقط چون اشاره به نماز خواندن دانشجویان چپ پشت خمینی نموده حدس زدم شاید منظورش من بودم نماز خواندن دانشجویان چپ پشت خمینی منظورم انقلاب ۵۷ بود که در چند مقاله قبل رادیو زمانه آن را تشبیه به مثلث شاخ نموده بودم . مثلثی متشکل از شاه, انقلابیون و خمینی مثلثی که همچون شاخی در ماتحت مردم ایران فرو رفت شاه که از همان ابتدای سلطنتش راه همکاری با آخوندها را در پیش گرفت و خمینی که تا همین اواخر از این همکاری بهره بردا ین وسط فقط بیچاره چپ‌ها بودند که بر خلاف اید ئولوژی مترقی شان راه را به اشتباه رفتند آنها با عوض پیگیری مشی مترقی‌شان ،همچون لیبرال‌ها تحت سلطه افکار فرصت طلبانه حزب توده قرار گرفته در دام ایجاد جبهه ضد امپریالیستی برهبری خمینی بر علیه شاه افتادنددر تمام طول آن سال‌های مبارزه دریغ از یک افشاگری درباره چهره واقعی اسلام و یا احکام بغی و قصاص و سنگسار و قطع دست از سوی هیچ از جریانات چپ حتی وقتی خمینی اعلام کرد آب و برق را مجانی ی‌کند و اینکه شاه قبرستان‌ها را آباد کرده چپ نگفت حکومت اسلامی به همان دلایل بالا قبرستان‌ها را آبادتر می‌کند چپ نگفت پول نفت را ملایان به جیب خواهند زد اگر چپ این‌ها را گفته بود حالا لااقل سرش پیش مردم بلند بود که من گفتم شما گوش نکردید همانطور که سلطنت طلبان حالا خیلی از مردم طلبکارند بله سلطنت طلبانی که بر خلاف تصور شما پایگاه وسیعی در بین مردم پیدا کرده‌اند همان تصور واهی که در مورد خمینی داشتید و دیدید که چه به روزتان آوردند! صبر کنید تا سلطنت طلبان همین فردا بیایند و باز همان بالاها را به سرتان بیاورند راستی بخش اعظم مطلب من در مورد حماس بجود چرا از آن و ۵۰ هزار کشته متعاقبش به سادگی گذشته اید

  • زن، زندگی، آزادی، صلح و امید و شادی

    هیسرتی ضد چپ یکی از خصوصیات ثابت بیمارگونه ی تبلیغات نخ نمای ساواک است... چپ ایرانی از این لحاظ سربلند و پرافتخار است که اولین نیرویی بود که مسلحانه علیه جمهوری اسلامی مبارزه کرد، از کردستان تا رفقایی مانند زنده یاد سیامک اسدیان و غیره. چپ ایران سربلند و پرافتخار است چون گنجینه هایی مانند زنده یاد سعید سلطانپور بخشی از فرهنگ اش است. چپ ایرانی پرافتخار است چون نسل جدیدی مانند فرزاد کمانگر تحویل جامعه داده است، شخصیتهایی که امروزه در انقلاب نوین ایران نقل قول میشوند و بخشی از ادبیات و فرهنگ نوین انقلابی امروز اند. "گفت فرزاد کمانگر، به لیلاها تو سنگر، چه شاه باشه، چه رهبر، مرگ بر ستمگر! هی!" (آواز لیلاها) چپ سربلند است چون روزانه در صحنه های مبارزات، از هفت تپه، تا تهران در کف خیابانها و کف کارخانه ها رهبری مبارزات علیه ج.ا. را به دست دارد، و تمامی اینها حقایقی بدیهی است ... " گفت فرزاد کمانگر، به لیلاها تو سنگر، چه شاه باشه، چه رهبر، مرگ بر ستمگر!" زن، زندگی، آزادی، صلح و امید و شادی

  • زن زندگی آزادی، صلح و امید و شادی

    انقلاب "زن زندگی آزادی" اصیل ترین بیان خود سازماندهی و حق تعیین سرنوشت مردم ایران است. و این انقلابی است که مصادره شدنی نمی باشد. سلطنت باختگان نژند که در پی مصادره کردن انقلاب مردم هستند باید بدانند و آگاه باشند که ملت دست هر کسی را که اقدام به مصادره ی انقلابشان بکند قلم خواهد کرد. همانگونه که ۴۴ پیش دستشان قلم شد. زن زندگی آزادی، صلح و امید و شادی

  • alefmimmim

    بعد از مطلب من مطلبی بی‌نام و نشان و با نفرین بر سلطنت باختگان فاشیست آن هم از نوع **! آمده است هرچند عقیده هر کس برای خودش محترم است ولی اینکه از کجا ** بودن کسی را تشخیص داده مسئله ایست نیازمندتست! نمی‌دانم که منظور ایشان بنده بوده چون نه من سلطنت طلبم و نه ** و این را ثابت می‌کنم فقط چون اشاره به نماز خواندن دانشجویان چپ پشت خمینی نموده حدس زدم شاید منظورش من بودم از نماز خواندن دانشجویان چپ پشت خمینی منظورم انقلاب ۵۷ بود که در چند مقاله قبل آن را تشبیه به مثلث شاخ نموده بودم . مثلثی متشکل از شاه, انقلابیون و خمینی مثلثی که همچون شاخی در ماتحت مردم ایران فرو رفت شاه که از همان ابتدای سلطنتش راه همکاری با آخوندها را در پیش گرفت و خمینی که تا همین اواخر از این همکاری بهره برداری نمود .ا ین وسط فقط بیچاره چپ‌ها بودند که بر خلاف اید ئولوژی مترقی شان راه را به اشتباه رفتند آنها به عوض پیگیری مشی مترقی‌شان ،همچون لیبرال‌ها تحت سلطه افکار فرصت طلبانه حزب توده قرار گرفته در دام ایجاد جبهه ضد امپریالیستی برهبری خمینی ! بر علیه شاه افتادنددر تمام طول آن سال‌های مبارزه دریغ از یک افشاگری درباره چهره واقعی اسلام و احکام بغی و قصاص و سنگسار و قطع دست از سوی هیچ از جریانات چپ حتی وقتی خمینی اعلام کرد آب و برق را مجانی ی‌کند و اینکه شاه قبرستان‌ها را آباد کرده چپ نگفت حکومت اسلامی مستمسک به همان احکام قبرستان‌ها را آبادتر می‌کند چپ نگفت پول نفت را ملایان به جیب خواهند زد اگر چپ این‌ها را گفته بود حالا لااقل سرش پیش مردم بلند بود که من گفتم شما گوش نکردید همانطور که سلطنت طلبان حالا خیلی از مردم طلبکارند بله سلطنت طلبانی که بر خلاف تصور شما پایگاه وسیعی در بین مردم پیدا کرده‌اند همان تصور واهی که در مورد خمینی داشتید و دیدید که چه به روزتان آوردند! صبر کنید تا سلطنت طلبان همین فردا بیایند و باز همان بلاها را به سرتان بیاورند راستی بخش اعظم مطلب من در مورد حماس بود چرا از آن و ۵۰ هزار کشته متعاقبش به سادگی گذشته اید

  • alefmimmim

    نمی‌دونم این آقا یا خانم به جای معرفی چه اصراری دارد پشت شعارهای انقلابی قایم شود ولی بالاخره دم خروس بیرون آمد و مدعی شدند که ۴۴ سال پیش دست آنان که قصد مصادره انقلابشان را داشتند قطع کردند همه می‌دانند که در جریان انقلاب چهار نیروی چپ مجاهدین لیبرال‌ها وخمینیست‌ها شرکت داشتند و باز همه می‌دانند که در همان ۴۴ سال پیش جنبش چپ و مجاهدین قربانی خمینیست‌ها شدند و پس از آن لیبرال‌ها، اینکه در سپیده انقلاب خون خلق کرد بر زمین ریخته شد و خلق عرب به خاک و خون کشیده شد جنبش خلق ترکمن سرکوب شد و چهار نماینده آش تیرباران شدند و به طور کلی سرکوب نیروهای مترقی در سراسر ایران به جریان افتاد واین سرکوب‌ها را به حساب پیروزی می‌گذارید فقط و فقط جایگاه و ماهیت نویسنده را به نمایش می‌گذارد و دیگر نیازی به معرفی و اسمش نمی‌باشد برادر جان با حلوا حلوا هان شیرین نمی‌شود اگر جنبش چپ علی رغم جانفشانی‌ها و مبارزات خونینش دچار اشتباهات مهلک نگردید ه پس فروپاشی این جنبش را به گردن چه کسی باید گذاشت لابد رژی دبره!

  • زن زندگی آزادی، صلح و امید و شادی

    جنبشهای انقلابی در کردستان علیرغم وحشیانه ترین سرکوبها همواره با تسلسلی شورشی و انقلابی به حیات خویش ادامه دادند و خاستگاه قیام ژینا و انقلاب "زن زندگی آزادی" می باشند. این تسلسل انقلابی در مورد جنبشهای کارگری، زنان و دانشجویان نیز صادق است، علاوه بر اینکه اکنون در وطن جنبشهای رادیکال و انقلابی حفظ محیط زیست و جنبش دگرباشان نیز به جنبشهای انقلابی کردستان، جنبشهای کارگری، زنان، دانشجویان، دانش آموزان و جوانان و نوجوانان اضافه گشته. در متن انقلاب "زن زندگی آزادی" همچنین گفتمانِ مدیریت شورایی و مدیریت کارگری بمثابه گفتمانی منسجم و سراسری موجود است و در تلاش و تکاپو و تدقیق روزمره (در مبارزات روزمره ی کف خیابانها و کف کارخانه ها و کارگاه ها، دانشگاه ها و دبیرستانها). خود انقلاب "زن زندگی آزادی"، در آن واحد انقلابی سه گانه (سه قلو) و دربرگیرنده ی ساحت های بی نظیر: ۱) سیاسی؛ که تنها انقلاب زنانه در تاریخ جهان است، از روز اول با هدف سرنگونی جمهوری اسلامی به دنیا آمد و تنها انقلابی در تاریخ وطن است که هیچ ربطی به مذهب ندارد. ۲) انقلابی فرهنگی، هنری؛ که انبوه تولیدات هنری، فرهنگی این انقلاب بیانگوی یک ساختار احساسات نو (Structure of Feelings) بدیع و اصیل در تاریخ معاصر ما می باشد. ۳) انقلابی معرفت شناختانه و اپیستمولوژیک Epistemological ؛ که بازنمایی تغییرات روزمره ی ریشه ای و رادیکال در هنجارها، معیارها و پارادیم های کنونی در جامعه ای ایران است. تمامی این تحولات و دست آوردهای شگرف و عظیم حاصل جانبازی ها و مبارزات سترگ و بی امان نیروهای چپ و مترقی در ایران است. بدانگونه که حتی هیولای جهنمی ی مانند جمهوری اسلامی، با بیش از ۱۷ نیرو و سازمان امنیتی و تخصیص بیش از یک سوم بودجه ی کشور به نهادهای امنیتی اش در دو دهه ی اخیر، قادر به سرکوب کردن مبارزات مدنی نیست و همه میدانند که جامعه ی ایران به عقب باز نخواهد گشت. و چنین است که این انقلابی مصادره نشدنی است، و هر گرایشی که چنین قصدی داشته باشد، منجمله سلطنت باختگان ساواکیِ، پلشتِ، سخیف، دستشان توسط مردم ایران قلم خواهد شد. همانگونه که ۴۴ سال پیش دستهایشان قلم شد.

  • alefmimmim

    کم کم دارم به این نتیجه می‌رسم که این جناب صلح امید و شادی با انتصاب هر جریان مخالف به جمهوری اسلامی به سلطنت طلبان سعی در بزرگ کردن آنها داردو خود سلطنت طلب می‌باشد جهت اطلاع این جناب امروز هر فرد مسن ۶۰ سال به بالا وقتی در بازار معترض قیمت‌ها و اوضاع می‌شود از جوان‌ترها جواب می‌شنود این بلایی است که شما بر سر ما آوردید حال بر طبق نظر شما افراد ۶۰ سال به بالا باید ساطوری در دست داشته و همه کسانی راکه چنین جوابی به آنها می‌دهند دستشان را قطع کنند اگر این موضوع را باور ندارید از همه ایرانیان بپرسید آنها حرف مرا تایید خواهند کرد جوان‌ترها به عنوان مدعی و مسنترها به عنوان متهم ویاشما را ارجاع می‌دهم به فضای مجازی که مشحون از تبلیغات سلطنت طلبان آن هم از نوع محکمه پسندش می‌باشد و اینکه چگونه به گذشته خود می‌بالند هرچند این بالیدن‌ها مدیون ۴۵ سال ویرانگری حکومت اسلامی می‌باشد که مثلاًدلار ۶۰ ریالی پهلوی را به ۶۰۰ هزار ریال رساند هر چند این بالیدن‌ها مدیون ۴۵ سال ویرانگری حکومت اسلامی می‌باشد دوست عزیز قضاوت من و شما در مورد جنبش چپ و ستارگانش که به زمین کشیده شدند مهم نیست مهم قضاوت مردم است که حالا چپ را یاور خمینی در به زیر کشیدن شاه می‌دانند اینجاست که فریاد رضا شاه روحت شاد بلند می‌شود و اینجاست که در در جنبش‌های خودجوش کارگری این اواخر که کم کم دارم به این نتیجه می‌رسم که این جناب صلح امید و شادی با انتصاب هر جریان مخالف به جمهوری اسلامی به سلطنت طلبان سعی در بزرگ کردن آنها داردو خود سلطنت طلب می‌باشد جهت اطلاع این جناب امروز هر فرد مسن ۶۰ سال به بالا وقتی در بازار معترض قیمت‌ها و اوضاع می‌شود از جوان‌ترها جواب می‌شنود این بلایی است که شما بر سر ما آوردید حال بر طبق نظر شما افراد ۶۰ سال به بالا باید ساطوری در دست داشته و همه کسانی راکه چنین جوابی به آنها می‌دهند دستشان را قطع کنند اگر این موضوع را باور ندارید از همه ایرانیان بپرسید آنها حرف مرا تایید خواهند کرد جوان‌ترها به عنوان مدعی و مسنترها به عنوان متهم ویاشما را ارجاع می‌دهم به فضای مجازی که مشحون از تبلیغات سلطنت طلبان آن هم از نوع محکمه پسندش می‌باشد و اینکه چگونه به گذشته خود می‌بالند هرچند این بالیدن‌ها مدیون ۴۵ سال ویرانگری حکومت اسلامی می‌باشد که مثلاًدلار ۶۰ ریالی پهلوی را به ۶۰۰ هزار ریال رساند هر چند این بالیدن‌ها مدیون ۴۵ سال ویرانگری حکومت اسلامی می‌باشد دوست عزیز قضاوت من و شما در مورد جنبش چپ و ستارگانش که به زمین کشیده شدند مهم نیست مهم قضاوت مردم است که حالا چپ را یاور خمینی در به زیر کشیدن شاه می‌دانند اینجاست که فریاد رضا شاه روحت شاد بلند می‌شود و اینجاست که در جنبش‌های کارگری این اواخر که همه به خاطر اخراج‌ها و پرداخت نشدن حقوق چندین ماهشان بخیابان‌ها آمده‌اند هیچ نشانی از تشکل‌های سرخ ابتدای انقلاب نیست تشکیلاتی همچون شوراهای کارگران پالایشگاه صنعت نفت و.... به خاطر اخراج‌ها و پرداخت نشدن حقوق چندین ماهشان بخیابان‌ها آمده‌اند هیچ نشانی از تشکل‌های سرخ ابتدای انقلاب نیست تشکیلاتی همچون شوراهای کارگران پالایشگاه صنعت نفت و....

  • زن زندگی آزادی، صلح و امید و شادی

    سلطنت باختگان ساواکی منحوس یک مشت وراج پرحرف علاف در کلابهاوس و امثالهم را با جوانان ایرانی عوضی گرفته اند، چون چاره ای غیر از چنین تحریفات احمقانه ای ندارد. سلطنت باختگان ساواکی حمار زمانی که عبارتهایی چون "جنبش های معاصر اجتماعیِ ایران" را می خوانند، انگاری با معادله ی چندین مجهولی روبرو شده اند، چون ذهنیت کور فاشیستی اشان هیچگاه قادر به فهم و درک جنبشهای اجتماعی نیست، نمیباشد و نخواهد بود. سخن کوتاه این که، این مجسمه های بلاهت نه فهمیدند ۴۴ پیش چگونه سرنگون شدند و دینامیزهای انقلاب دو بنی ۱۳۵۵ـ۱۳۵۸ چه بود، و نه اکنون کوچکترین آشنایی یا درک و فهمی از انقلاب "زن زندگی آزادی" دارند. به قول ضرب المثل قدیمی، طرف گاو به دنیا آمد و گوساله از دنیا رفت. ***

  • زن زندگی آزادی، صلح و امید و شادی

    پیام سکوتی، جوان گیلکی است که پس از اعتراض علیه جمهوری اسلامی، سلطنت باختگان ساواکی به او برچسب تجزیه طلب زدند. عکس العمل جوانان گیلک در پاسخ بدین گستاخی ساواکی ها نبشتن شعار بر دیوارها بود، که نبشتند "#مرگ بر سلطنت طلبان". سلطنت باختگان حمار پیشنهاد کرده بودند که پول تانکرهای نفتی مصادره شده، به اعتصابگران هفت تپه پرداخت شود. عکس العمل کارگران هفت تپه بدین مضمون بود؛ "مرگ بر سلطنت طلبان". در سرود "آواز لیلاها"، محبوبترین سرود انقلاب، جوانان ایرانی سرود میخوانند که: "مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه، چه رهبر" نتیجه اخلاقی داستان: ما مردم ایران، از شما سلطنت باختگان ساواکی پست فطرت متنفریم. اما شما کماکان مانند ۴۴ سال پیش مشتی کَر، خر، زبان نفهم، انباشته از شهوت خون و آدمکشی هستید. ما دست شما را قلم کردیم، هر بار دیگر هم که لازم باشد باری دیگر دستهایتان قلم خواهد شد. حالا از فرطت بیکاری و علافی تا ابد دهر زِر زِر کنید، هیچ فرقی نخواهد کرد.