ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ضیاء نبوی به مکان نامعلوم و احمدرضا حائری به سلول انفرادی منتقل شدند؛ مهدی محمودیان را بازداشت کردند

در روزی که هلی‌کوپتر ابراهیم رئیسی گم شده بود، دستگاه سرکوب در بیرون و درون زندان سخت مشغول کار بود.

دو زندانی محبوس در زندان‌ها را به دلیل اعتراض به وضعیت بهداشتی زندان و اعتراض به آزار سامان یاسین از بند عمومی خارج کردند. همچنین مهدی محمودیان، فعال سیاسی و رسانه‌ای را هم پس از احضار به دادسرای رسانه، بازداشت کردند.

ضیاء نبوی، فعال دانشجویی زندانی در زندان اوین را پس از آنکه در یک نامه از وضعیت بهداشتی زندان انتقاد کرد، از بند عمومی زندان اوین خارج و به مکان نامعلوم منتقل کردند.

حنانه‌ نبوی، خواهر او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

دیروز ضيا رو در حالیکه میگفتن قصد انتقالش به قرنطینه زندان رو دارند، از بند هشت با یه دست لباس و مسواک خارج کردن. ضیا از دیروز با ما تماسی نگرفته و ما اطلاعی نداریم که دلیل این انتقال چی بوده يا اينكه او الان تحت چه شرایطی قرار داره!

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

نبوی ۲۲ اردیبهشت در نامه‌ای از زندان نوشته بود وجود ساس در بند هشت زندان اوین «جدی» است و این مساله موجب اختلال خواب زندانیان و استفاده آنها از قرص‌های خواب‌آور شده است. مسئولان زندان اوین بلافاصله وجود ساس را تکذیب کردند.

انتقال احمدرضا حائری به سلول انفرادی

در یک خبر دیگر از آزار زندانیان سیاسی ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) به نقل از برادر احمدرضا حائری نوشت: او را از بند عمومی زندان قزلحصار خارج و به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند.

برادر احمدرضا حائری علت این انتقال را «اعتراض به وضعیت بغرنج سامان یاسین» عنوان کرد و گفت که با دستور رئیس زندان برادرش را به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند.

حائری که از شهریور ۱۴۰۱ در زندان محبوس است، پیش از این در نامه‌ای سرگشاده شکنجه و آزار سامان یاسین را افشا کرده بود.

مهدی محمودیان را بازداشت کردند

قوه قضاییه جمهوری اسلامی همزمان با مفقود شدن هلی‌کوپتر حامل رئیس دولت و همراهان او در روز ۳۰ اردیبهشت، بازداشت مجدد مهدی محمودیان، فعال سیاسی و رسانه‌ای را به صورت رسمی تایید کرد.

مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه جمهوری اسلامی ادعا کرد بازداشت و انتقال او که به دادسرای «فرهنگ و رسانه» احضار شده بود، پس از آن صورت گرفت که او «معرفی کفیل را رد کرد».

محمودیان دی ۱۴۰۲ پس از تحمل بیش از ۱۶ ماه حبس از زندان آزاد شده بود.

او را تابستان ۱۴۰۰ پس از شکایت از مسئولان ارشد جمهوری اسلامی به دلیل ممانعت از واردات واکسن ضد کووید ۱۹ بازداشت و محاکمه کردند. قوه قضاییه ایران اعلام کرد با اجرای محکومیت قبلی، محمودیان به پنج سال زندان محکوم شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.