ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مردی در تبریز همسر و دو فرزند خود را کشت و جان خود را هم گرفت

در تبریز پدر ۴۵ ساله همسر ۳۵ ساله و دو فرزند دختر ۱۳ ساله و پسر ۹ ساله‌شان را کشت و سپس به زندگی خود پایان داد. پرونده دیگری نیز از سال گذشته همچنان در دادگاه باز است که در آن مردی ۳۰ ساله همسر ۲۵ ساله و دختر دو ساله‌شان را در تهران کشته بود.

روز چهارشنبه نهم خرداد، مردی در تبریز همسر و دو فرزند خود را به قتل رساند و سپس به زندگی خود پایان داد.

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز، با نسبت‌دادن این جنایت به «افسردگی شدید و اختلالات روحی و روانی» گفت:

دقایقی پیش پدر ۴۵ ساله یک خانواده به دلیل افسردگی شدید و اختلالات روحی و روانی با استفاده از اسلحه‌ی کمری، همسر ۳۵ ساله و دو فرزند خود (دختر ۱۳ و پسر ۹ ساله) را در یکی از محلات تبریز به قتل رساند و سپس خودکشی کرد.

به گفته‌ی این مقام انتظامی، «بستگان درجه‌ی یک» قاتل می‌گویند او به «اختلالات روحی و روانی شدید» دچار بود.

مقام‌های جمهوری اسلامی و برخی رسانه‌ها معمولاً زن‌کشی و فرزندکشی را به مسائلی مانند «اختلافات خانوادگی» یا «مشکلات روانی» تقلیل می‌دهند تا تأثیر قوانین و رسوم تسهیلگرِ اعمال خشونت علیه زنان و کودکان را پنهان کنند.

در گزارش دیگری که پایگاه خبری انتخاب به تازگی منتشر کرده است، یک سال پیش مردی در تهران همسر و دختر دو ساله‌اش را با ضربات چاقو به قتل رساند.

این متهم نیز در جلسات دادگاه دلیل این اقدامش را «اختلافات خانوادگی» عنوان کرده است و قضات نیز او را برای بررسی‌های روانی به پزشکی قانونی معرفی کردند.

بهرام ۳۰ ساله یک سال قبل همسر ۲۵ ساله‌اش به نام مینا و دختر دو ساله‌اش به نام سروین را با ضربات چاقو کشته بود.

بهرام در توضیح انگیزه‌ی جنایت در دادگاه به اختلافات مالی‌اش با برادر همسرش اشاره کرده بود. بهرام سر این مسئله‌ی شخصی خود با برادر مینا، با مینا درگیر می‌شود، ابتدا مینا را به خاطر امتناع از چای آوردن کتک می‌زند و سپس با چاقو او را می‌کشد.

بهرام می‌گوید در ادامه وقتی دختر کوچکشان سروین از سروصدا بیدار می‌شود برای این‌که سرپرستی کودک به والدین مینا نرسد، سروین را هم می‌کشد.

بر اساس یک گزارش تحقیقی، در زمستان ۱۴۰۲، دست‌کم ۵۰ زن و یک پسر کوئیر به دست مردان خانواده کشته شدند. حدود نیمی از این زنان را همسران یا همسر سابقشان کشته بودند.

همچنین، مروری بر گزارش‌های قتل‌های «ناموسی» که بر اساس تحقیقاتی که از ابتدای سال ۱۴۰۲ روی قتل‌های «ناموسی» انجام شد، نشان ‌می‌دهد فقط در سه ماه نخست سال ۱۴۰۲ دست‌کم ۴۹ مورد قتل «ناموسی» در وب‌سایت رادیو زمانه و وب‌‌سایت کمپین گزارش شده است که ۴۵ مورد آن شامل زنانی است که توسط شوهر، برادر، پدر و حتی شوهر سابق خود به قتل رسیده‌اند.

در سه ماهه دوم یعنی تابستان ۱۴۰۲ نیز خبر ۴۳ مورد قتل «ناموسی» منتشر شد. در سه ماهه سوم نیز دست‌کم ۴۳ مورد قتل «ناموسی» در ایران در وب‌‌سایت «کمپین توقف قتل‌های ناموسی» مستند شده است که نتایج بررسی آنها طی سه مقاله تحقیقی در وب‌سایت رادیو زمانه و کمپین توقف قتل‌های «ناموسی» منتشر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.