ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سران گروه ۷ در مورد استفاده از دارایی‌های روسیه برای کمک به اوکراین توافق کردند

رهبران هفت کشور صنعتی جهان می‌خواهند از دارایی‌های مسدودشده روسیه برای خرید سلاح، بازسازی زیرساخت‌های تخریب‌شده و رفع کمبود بودجه در اوکراین استفاده شود. آن‌ها همچنین می‌خواهند با جاه‌طلبی‌های اقتصادی چین مقابله کنند.

در اجلاس سران گروه ۷ در آپولیا، واقع در جنوب ایتالیا، روز پنج‌شنبه ۲۴ خرداد / ۱۳ ژوئن هفت کشور صنعتی جهان، شامل ایالات متحده آمریکا، کانادا، ژاپن، بریتانیا، فرانسه، آلمان و ایتالیا، موافقت کردند که با وامی به ارزش ۴۷ میلیارد یورو از اوکراین در برابر روسیه حمایت کنند.

ایالات متحده اعلام کرد که وام‌ها از سود دارایی‌های مسدودشده روسیه تأمین خواهد شد. این مبلغ می‌تواند برای خرید سلاح، بازسازی زیرساخت‌های تخریب‌شده اوکراین و رفع کمبود بودجه استفاده شود.

این وام‌ها تا پایان سال جاری میلادی به اوکراین پرداخت خواهد شد.

هدف از این تصمیم اجلاس گروه ۷ ارائه کمک‌های نظامی و اقتصادی بیشتر به اوکراین است که از بیش از دو سال پیش با روسیه در حال جنگ است.

یکی از افراد نزدیک به مذاکرات گفت هدف از تصمیم اهدای وام به اوکراین این بود که فارغ از این‌که چه کسی در هر کشور گروه ۷ در قدرت باشد، این توافق برای سال‌ها اجرا شود. اشاره‌ این دیپلمات به نگرانی‌ها از احتمال روی کار آمدن دوباره دونالد ترامپ در آمریکاست.

بعدازظهر پنج‌شنبه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در اجلاس گروه ۷ مورد استقبال نخست‌وزیر ایتالیا قرار گرفت. زلنسکی سپس در یک جلسه کاری با سران دیگر کشورها و دولت‌ها دیدار کرد. او قرار است یک توافقنامه امنیتی جدید و درازمدت با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا امضا کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به پرسشی درباره چشم‌انداز اجلاس گروه ۷ گفت هدف بایدن در این اجلاس تقویت این ایده بود که اگر ایالات متحده با متحدان خود هماهنگ باشد و به بهترین شکل ممکن به آن کمک کند.

واشنگتن روز چهارشنبه با تأکید بر عزم ایالات متحده برای مجازات مسکو به دلیل حمله به اوکراین، تحریم‌های جدیدی علیه شرکت‌های مستقر در چین که به مسکو کمک‌های فن‌آوری می‌رسانند اعمال کرد.

دیپلمات‌های حاضر در این اجلاس گفتند که کشورهای غربی همچنین در نگرانی خود نسبت به ظرفیت مازاد صنعتی چین اتفاق نظر داشتند.

آن‌ها در بیانیه‌ای گفته‌اند که چین از طریق یارانه‌ها ظرفیت مازاد اقتصادی ایجاد کرده و رقابت جهانی را مخدوش می‌کند. آن‌ها گفته‌اند که در صورت لزوم تدابیری اتخاذ خواهد شد تا صنایع و مشاغل داخلی در برابر این «اقدامات ناعادلانه» مصون بماند.

کمیسیون اتحادیه اروپا نیز روز گذشته، چهارشنبه ۲۳ خرداد / ۱۲ ژوئن تهدید کرد که تعرفه‌های تنبیهی بر خودروهای برقی چینی اعمال خواهد کرد.

در حالی که جورجیا ملونی، نخست‌وزیر راست‌گرای ایتالیا پس از پیروزی در انتخابات اروپا در اوج قدرت به سر می‌برد، رهبران شش کشور دیگر - ایالات متحده، ژاپن، فرانسه، آلمان، بریتانیا و کانادا - با مشکلات داخلی بزرگی روبه‌رو هستند که خطر تضعیف اقتدار آن‌ها را تهدید می‌کند.

جو بایدن برای پیروزی مجدد در انتخابات ماه نوامبر آمریکا با نبردی دشوار روبه‌روست. به‌نظر می‌رسد که ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا در انتخابات سراسری ماه آینده این کشور قدرت را از دست خواهد داد. امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهوری فرانسه نیز پس از شکست حزبش در انتخابات اروپا، پارلمان کشورش را منحل و انتخابات زودهنگام اعلام کرد و در آلمان هم ائتلاف حاکم، به‌ویژه دو حزب سوسیال‌دموکرات و حزب سبزها در انتخابات پارلمان اروپا شکست سنگینی خوردند.

اگرچه قرار است گروه ۷ تا روز شنبه ادامه داشته باشد، اما بسیاری از سران این گروه، از جمله بایدن، جمعه شب ایتالیا را ترک خواهند کرد. روز پایانی اجلاس برای دیدارهای دوجانبه کسانی که در آن باقی می‌مانند و نشست خبری پایانی جورجیا ملونی، میزبان اجلاس، در نظر گرفته شده است.

برخی از رهبران کشورهای جهان مانند هند، برزیل، آرژانتین، ترکیه، الجزایر و کنیا نیز به این اجلاس دعوت شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.