ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرسش زمانه

شقایق نوروزی در پاسخ به زمانه: «تحریم انتخاباتی باید میانجی بازسازی اجتماعی جنبش ضد دیکتاتوری باشد» 

به نظر شقایق نوروزی، همان طور که انتخابات اخیر برای جمهوری اسلامی به فرصتی برای «بازسازی» خویش بدل شده، استراتژی تحریم نیز باید میانجی و فرصت بازسازی اجتماعی کارآمد جنبش مقاومت و مبارزه باشد. و این مستلزم گره خوردن این استراتژی به به مبارزات کارگری، به مبارزات ملیت‌های تحت ستم، به جنبش دادخواهی و … است.

شقایق نوروزی، فعال فمینیست و مسئول صفحه «من هم» (#MeToo) ایران، در پاسخ  به پرسش زمانه درباره‌ انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ۱۴۰۳، از دلالت‌ها و پیامدهای سیاسی انتخابات و الزامات استراتژی تحریم می‌گوید.

به نظر او،‌ آن طور که چیدمان سیاسی انتخاباتی و تداوم سرکوب‌ها -که بیش از همه متوجه ملت‌های تحت ستم،‌ زنان، هنرمدان و … است - نشان می‌دهد، حکومت در حال «بازسازی خویش» است؛ بازسازی‌ای که از طریق بازسازی جناح اصلاحات در حال رخ دادن است. 

در این شرایط، نرمالیزاسیون و طبیعی‌سازی شرکت در رأی‌گیری «خلاف موازین اخلاقی و حقوق بشری است.»

نوروزی معتقد است تبلیغ، ترویج و مشارکت انتخابی به کاهش سطح رادیکالیسم و به نامرئی سازی جنبش دادخواهی منجر خواهد شد که نقش و جایگاه مهمی در مبارزات ضد دیکتاتوری مردم ایران دارد.

این فعال فمینیست تصریح می‌کند که در سوی دیگر البته استراتژی تحریم نیز قویاً وجود دارد،‌ به شکلی خودجوش، همچون یک انتخابات طبیعی و بدون آنکه حتی نیرو و انرژی اجتماعی زیادی صرف آن شود:

 با این حال، همان طور که انتخابات اخیر برای جمهوری اسلامی به فرصتی برای «بازسازی» خویش بدل شد، تحریم انتخاباتی نیز باید میانجی بازسازی اجتماعی کارآمد جنبش مقاومت و مبارزه علیه دیکتاتوری باشد؛ و این مستلزم گره خوردن این استراتژی به لایه‌های مختلف جنبش، به مبارزات کارگری،‌ به اعتصابات، به فعالیت‌های دادخواهی،‌ و مقاومت‌ها در مورد فجایع و سرکوب‌هاست.

پاسخ کامل او را ببینید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در همين زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • alefmimmim

    زمانی گفتیم بد بهتر ز بدتر مغز خر بود اگر تو کله ما خیلی بهتر