ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل همزمان با گفت‌وگو بر سر آتش‌بس در حمله به یک مدرسه ۱۶ فلسطینی دیگر را کُشت

رسانه‌های منطقه‌ای از نزدیک بودن توافق بر سر آتش‌بس خبر دادند. اسرائیل در دو حمله حداقل ۲۶ فلسطینی دیگر را کشت. تظاهرکنندگان در چند شهر اسرائیل خواستار استعفای نتانیاهو شدند.

اسرائیل قرار است دو هیئت را برای گفت‌وگو بر سر جزئیات آتش‌بس به مصر و قطر اعزام کند. حماس پیش از این گفته بود طرح پیشنهادی آمریکا برای توقف حملات به غزه را پذیرفته است. این اظهارنظرها امید برای دستیابی به یک توافق را بیشتر کرده است. با این حال اما اسرائیل به حملات مرگبار خود به اماکن عمومی ادامه داد. در تل‌آویو و چند شهر دیگر صدها اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو و تداوم جنگ تظاهرات کردند.

معترضان در برابر سکونتگاه بنیامین نتانیاهو و چند مقام دولتی دیگر تجمع کردند. آنها تصاویری از اسرائیلی‌هایی که در حمله هفت اکتبر ۲۰۲۳ به اسارت گرفته شدند، در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: «او را برگردانید.» تصاویری از نتانیاهو با دستهای خونین و انتخابات همین حالا از دیگر نشان‌های پرشمار در تظاهراتی بود که با مداخله پلیس به خشونت انجامید.

معترضان خواهان توافق فوری دولت جنگ‌طلب نتانیاهو بر سر آتش‌بس بودند. چند تن از اعضای خانواده اسرائیلی‌های به اسارت گرفته شده از سوی حماس دولت نتانیاهو را به نادیده گرفتن جان آنها متهم کردند.

شبکه خبری الجزیره تصاویری را از حمله پلیس با ماشین‌های آب‌پاش به معترضان در تل‌آویو منتشر کرد.

نتانیاهو و دولت جنگ‌طلب او از سوی منتقدان تحت فشار قرار دارد تا با برگزاری انتخابات زودهنگام از قدرت کنار برود. تازه‌ترین نظرسنجی‌ در رسانه‌های اسرائیلی نشان می‌دهد ۶۷ درصد اسرائیلی‌ها بازگرداندن اسرائیلی‌های اسیر را مهمتر می‌دانند در حالی که ۲۷ درصد سیاست دولت برای ادامه جنگ را ترجیح می‌دهند.

۶۸ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند اسرائیل فاصله زیادی به آنچه که «پیروزی کامل در جنگ» عنوان می‌کند، دارد. تنها ۲۳ درصد باور داشتند اسرائیل به پیروزی نزدیک است. همچنین بیش از نیمی (۵۳ درصد) «ملاحظات سیاسی بنیامین نتانیاهو» را علت ادامه جنگ دانستند.

نتانیاهو که رهبری راستگراترین دولت در اسرائیل را در دست دارد، نگران است با پایان حملات به غزه مجبور به کناره‌گیری شود.

حمله به مدرسه الجاعونی: اسرائیل ۱۶ فلسطینی دیگر را کشت

جنگجویان اسرائیلی شامگاه شنبه شش ژوئیه مدرسه الجاعونی در اردوگاه آواره‌گان نصیرات را هدف قرار دادند. همانند حملات قبلی به اماکن عمومی و اردوگاه‌ها، ارتش اسرائیل ادعا کرد به یک گروه از شبه‌نظامیان حماس که در این مدرسه پناه گرفته بودند، حمله کرده است. حماس این ادعا را رد کرد و از کشته شدن حداقل ۱۶ فلسطینی پناه گرفته در این مدرسه خبر داد.

شبکه خبری الجزیره نیز تصاویری از مجروحان و کشته‌شدگان در این حمله را منتشر کرد که بیشتر آنان کودک بودند. منابع فلسطینی شمار مجروحان را بیش از ۷۶ تن گزارش کردند.

اسرائیل در حمله به ساختمانی دیگر در همین اردوگاه دستکم ده تن دیگر را کُشت.

ارتش اسرائیل پیش از این نیز در حمله به اردوگاه نصیرات دستکم ۲۷۶ فلسطینی را کشته بود تا برای نخستین بار چهار تن از اسیرانش را آزاد کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به جنایت جنگی متهم است. رئیس دیوان بین‌المللی کیفری خواستار صدور حکم بازداشت برای او و یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل شده است. همچنین آفریقای جنوبی با شکایت به دیوان بین‌المللی دادگستری اسرائیل را به نسل‌کشی متهم کرده است. دیوان بین‌المللی دادگستری در مه ۲۰۲۴ خواستار توقف فوری عملیات نظامی اسرائیل در غزه شد. اسرائیل و حامیان آن اما این حکم را نادیده گرفتند.

از هفت اکتبر ۲۰۲۳ که حماس و گروه‌های فلسطینی در یک حمله غافلگیرانه به شهرک‌های اشغالی حدود ۱۲۰۰ اسرائیلی را کشت و بیش از ۲۵۰ تن را به اسارت گرفت، اسرائیل بیش از ۳۸ هزار فلسطینی را در غزه کشته است. حملات مستمر اسرائیل تقریبا تمام ساکنان باریکه غزه را آواره و چند مرتبه مجبور به جابجایی کرده است.

تلاش نهادهای بین‌المللی برای توقف حملات اسرائیل به دلیل حمایت آمریکا از دولت اسرائیل بی‌نتیجه مانده است. اسرائیل طرح‌های پیشنهادی برای آتش‌بس را هم تا کنون رد کرده است. در تازه‌ترین خبر در این باره، پس از آنکه حماس گفت با عقب‌نشینی از موضع پیشین، طرح پیشنهادی آمریکا را می‌پذیرد، رسانه‌های اسرائیلی از اعزام مذاکره‌کنندگان به قاهره و دوحه خبر دادند. برخی رسانه‌های منطقه‌ای نیز به نقل از منابعی در فلسطین، مصر و اسرائیل احتمال دادند توافق بر سر آتش‌بس ۴۲ روزه نزدیک است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نسل سوخته

    از اون بنیامین نتانیاهو بهتر مگه میشه برای اسراییل و فلسطین پیدا کرد !؟؟! اونجا در اسراییل اگر ببینند خوب هست میذارنش کنار دختر !! کشور من هم 45 سال هست توسطه تروریست ها اشغال شده و خودمم مهره سوخته دین و دنیا و آخرت !!!