ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله اسرائیل به خان‌یونس ده‌ها کشته بر جای گذاشت

به‌گفته مقامات فلسطینی، حمله هوایی اسرائیل به مدرسه‌ای در جنوب غزه دست‌کم ۲۵ کشته برجای گذاشت. تهاجم نظامی تشدیدشده اسرائیل باعث فرار هزاران نفر در جست‌وجوی پناهگاه شده است. مذاکرات آتش‌بس در خطر است.

حمله هوایی شامگاه سه‌شنبه ۱۹ تیر / ۹ ژوئیه به چادرهای خانواده‌های آواره در خارج از مدرسه‌ای در شهر عباسان در شرق خان‌یونس حمله کرد. یک خبرنگار آسوشیتدپرس که اجساد را در بیمارستان ناصر در خان‌یونس شمارش کرد، گفت که ۲۵ نفر کشته شدند. مقامات بهداشتی گفته‌اند که دست‌کم هفت زن و کودک در میان کشته شدگان هستند.

نیروهای دفاعی اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کردند: «یک هواپیمای جنگی با استفاده از مهمات دقیق به تروریست‌های شاخه نظامی حماس که در کشتار هولناک ۷ اکتبر شرکت داشتند، حمله کرد.»

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در حال بررسی گزارش‌هایی است که نشان می‌دهند در این حمله غیرنظامیان آسیب دیده‌اند.

به گفته شاهدانی که با بی‌بی‌سی بین‌المللی صحبت می‌کردند، منطقه مورد حمله در زمان تهاجم هوایی شلوغ بود و حدود سه هزر نفر جمع شده بودند.

شخص دیگری به بی‌بی‌سی گفت که اسرائیل هیچ هشدار قبلی در مورد حملات خود نداد.

حمله سه‌شنبه یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش اسرائیل دستور تخلیه دسته‌جمعی بخش‌هایی از جنوب غزه را صادر کرد. بخش‌های زیادی از خان‌یونس در یک حمله طولانی در سال جاری نابود شد. شمار زیادی از فلسطینی‌ها نیز برای فرار از یک حمله دیگر اسرائیل به رفح، جنوبی‌ترین شهر غزه، آواره شده‌اند.

در مناطق دیگر غزه، فلسطینی‌ها از افزایش حملات هوایی شدید در این هفته خبر دادند. ساکنان مرکز غزه از حملات هلیکوپتری، انفجارها و درگیری‌های مسلحانه خبر دادند. اسرائیل تهاجم دو هفته‌ای خود را در شجاعیه، واقع در شرق، گسترش داد و تانک‌های خود را به مناطقی از غزه که نیروهای حماس و جهاد اسلامی در آن‌جا دوباره جمع شده‌اند، منتقل کرد.

اسماعیل الثوابطا، مدیر دفتر رسانه‌ای دولت غزه که توسط حماس اداره می‌شود، گفت: «در حملات اسرائیل به مناطق مرکزی غزه در روز سه‌شنبه ۶۰ فلسطینی کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. ما اسرائیل و دولت آمریکا را مسئول کشتار وحشتناک غیرنظامیان می‌دانیم.»

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که کارکنان آن ده‌ها تماس مضطرب از شهر غزه دریافت کردند اما به دلیل شدت بمباران در آن‌جا نتوانستند کمک کنند.

اسرائیل چهارشنبه ۲۰ تیر / ۱۰ ژوئیه اعلام کرد که یک سرباز اسرائیلی در درگیری در مرکز غزه کشته شده است. ارتش اسرائیل در بیانیه قبلی خود اعلام کرده بود که سربازان اسرائیلی در درگیری نزدیک با شبه‌نظامیان در شهر غزه شرکت داشتند.

حملات هوایی چند روز گذشته به سرزمین‌های محاصره‌شده فلسطینی، از شدیدترین حملات از زمان آغاز جنگ پس از حمله حماس به جنوب اسرائیل در ۷ اکتبر گذشته بوده است. گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، درگیری‌های روزهای اخیر را «شدیدترین نوع در ماه‌های گذشته» توصیف کرد.

درگیری‌های جدید با پیشرفت تلاش‌های میانجی‌های بین‌المللی در مذاکرات آتش‌بس پس از چراغ سبز حماس در هفته گذشته آغاز شد. حماس اصرار خود بر آتش‌بس «کامل» را به عنوان پیش‌شرط مذاکرات کنار گذاشت.

تلاش‌های مصر، قطر و ایالات ‌متحده آمریکا به‌عنوان میانجی از آن زمان تسریع شده است و رسانه‌های مصری گزارش دادند که گفت‌وگوها قرار است این هفته در دوحه و قاهره با حضور ویلیام برنز، رئیس سیا، و دیوید بارنیا، رئیس موساد، ادامه یابد. یک منبع بلندپایه روز سه‌شنبه به القاهره گفت: «بر سر بسیاری از موارد توافق وجود دارد».

اما اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس دوشنبه شب گفت که «پیامدهای فاجعه‌بار» درگیری‌های اخیر در غزه می‌تواند «فرایند مذاکرات را به نقطه اول بازگرداند». این گروه همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را به تلاش عمدی برای خنثی کردن مذاکرات آتش‌بس متهم کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.