ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه حملات اسرائیل به غزه؛ حماس می‌گوید این حملات مانع حضور در مذاکرات آتش‌بس نیست

یکی از مقام‌های حماس هشدار داده است که اسرائیل برای از بین بردن مذاکره آتش‌بس جملاتش را تشدید کرده است. یک مقام دیگر این گروه هم گفت که به رغم تشدید حملات، حماس از مذاکره پا پس نکشیده است.

با وجود اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در روزهای گذشته اعلام کرد که اسرائیل و حماس بر چارچوب‌های کلی توقف درگیری‌ها به توافق رسیده‌اند، شدت حملات اسرائیل به غزه کاهش نیافته است. همچنان به نظر می‌رسد که کابینه بنیامین نتانیاهو در اسرائیل به دنبال یک برگ برنده اعتباری بزرگ پیش از نهایی شدن هر مذاکره‌ای است.

در ساعات اولیه بامداد دوشنبه ۲۵ تیر/ ۱۵ ژوئیه خبرگزاری وفا در فلسطین، گزارش داد که هواپیماهای جنگی و پهپادهای اسرائیل به بمباران نوار غزه در طول شب ادامه دادند و حملات مرگباری در الزویده، رفح و اردوگاه آوارگان نصیرات گزارش شد.

به گزارش خبرنگار الجزیره عربی در غزه، چهار فلسطینی از جمله یک کودک در حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان مغازی کشته شدند.

در حمله اسرائیل به پناهگاه مدرسه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (اونروا) در اردوگاه نصیرات در مرکز غزه هم دست‌کم ۱۷ فلسطینی کشته و ۸۰ نفر زخمی شدند. ارتش اسرائیل گفت که این نقطه به‌عنوان پایگاهی برای نیروهای حماس برای حمله به نیروهای اسرائیلی مورد استفاده قرار می‌گرفت و اقدامات متعددی برای محدود کردن خطر آسیب رساندن به غیرنظامیان از جمله استفاده از مهمات دقیق انجام شده است.

ساکنان گفتند که دو موشک طبقه بالای مدرسه را هدف قرار دادند. محل حمله فاصله‌ای نه چندان دور با بازار محلی اردوگاه نصیرات دارد، که معمولاً پرازدحام است و خانواده‌های آواره نیز در آن نزدیکی پناه گرفته‌اند.

همزمان با این رویدادها لولا دا سیلوا، رئیس جمهوری برزیل، «قتل عام بی‌پایان» اسرائیل در غزه را محکوم کرد و همراه با چندین کشور دیگر حمله اسرائیل به منطقه المواصی در غرب خان‌یونس در روز شنبه ۲۳ تیر / ۱۳ ژوئیه را که منجر به کشته شدن ۹۰ فلسطینی شد، محکوم کرد.

گروه‌های حقوق بشر فلسطینی می‌گویند که حمله المواصی در چند مرحله و طی ۱,۵ ساعت صورت گرفت و هواپیماهای جنگی و کوادکوپترها در آن حضور داشتند.

عزت الریشق، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس، در بیانیه‌ای گزارش‌هایی مبنی بر خروج گروه فلسطینی از مذاکرات آتش‌بس را که اخیراً تمدید شده است، تکذیب کرد.

با این حال یک مقام ارشد حماس روز یکشنبه گفت که این گروه پس از حملات مرگبار اخیر در غزه که به گفته اسرائیل محمد ضیف، رهبر نظامی این گروه را هدف قرار داده بود، از مذاکرات آتش‌بس با اسرائیل خارج نشده است.

در روزهای اخیر نشانه‌های امیدوارکننده‌ای مبنی بر دستیابی به توافقی برای توقف جنگ و آغاز مبادله اسرا دیده می‌شد.

دو منبع امنیتی مصر در مذاکرات آتش‌بس در دوحه و قاهره روز شنبه به رویترز گفتند که مذاکرات پس از سه روز گفت‌وگوهای فشرده متوقف شده است.

ارتش اسرائیل روز یکشنبه گفت، حمله روز شنبه که ضیف را هدف قرار داد، رافع سلامه، فرمانده تیپ خان‌یونس حماس را کشت، اما تأکید کرد که در مورد کشته شدن ضیف اطلاعی در دست ندارد.

رئیس سرویس امنیت داخلی شین بت در ویدئویی که این سرویس از رفح منتشر کرد، گفت:

حمله به خان‌یونس نتیجه اطلاعات عملیاتی ما بود. ۲۵ تن از عوامل حماس که در حمله مرگبار ۷ اکتبر در جنوب اسرائیل که آغازگر جنگ بود، شرکت داشتند، در هفته گذشته کشته شده‌اند.

روز شنبه، یکی از مقام‌های ارشد حماس کشته شدن محمد ضیف را تکذیب کرد و گفت که ادعاهای اسرائیل با هدف توجیه این حمله است.

فرمانده ارتش اسرائیل روز یکشنبه در یک بیانیه تلویزیونی گفت که حماس حقیقت را در مورد سرنوشت ضیف پنهان می‌کند، اما از تأیید زنده یا مرده بودن او خودداری کرد.

نیروهای اسرائیلی روز یکشنبه با گلوله‌باران چندین منطقه در سراسر نوار غزه، که محل سکونت دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است و اکثر آنها به دلیل جنگ آواره شده‌اند، به حملات هوایی و زمینی خود ادامه دادند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از ۷ اکتبر تاکنون حداقل ۳۸ هزار و ۵۸۴ فلسطینی در حمله نظامی اسرائیل کشته و ۸۸ هزار و ۸۸۱ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

اسرائیل می‌گوید ۳۲۶ سربازش در غزه کشته شده‌اند و ادعا می‌کند حداقل یک سوم تلفات فلسطینی‌ها را جنگجویان حماس و جهاد اسلامی تشکیل می‌دهند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.