ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستور تخلیه در خان‌یونس: گروهی از آوارگان فلسطینی به ناچار در قبرستان زندگی می‌کنند

ارتش اسرائیل یک دستور تخلیه دیگر در جنوب خان‌یونس صادر کرده است. این هفتمین روز عملیات زمینی اسرائیل در خان‌یونس است. بسیاری از ساکنان بارها آواره شده‌اند و دیگر تاب جا به جایی ندارند.

ارتش اسرائیل در دستوری جدید از ساکنان جنوب خان‌یونس که پیش از این بارها آواره شده‌اند خواسته است که منطقه را ترک کنند. خبرگزاری الجزیره در گزارشی ویدویی خبر داد که گروهی از آوارگان فلسطینی در خان‌یونس به خاطر بمباران‌ها و حملات بی‌امان اسرائیل بارها ناچار به نقل مکان شده‌اند تا اینکه جایی جز قبرستان برای پناه گرفتن برایشان باقی نمانده است.

تعداد آوارگانی که در خان‌یونس سرگردان هستند از هفته پیش که دستور تخلیه مناطق شرقی خان‌یونس از سوی ارتش اسرائیل صادر شد رو به افزایش است.

یکی از مصاحبه‌شوندگان ساکن قبرستان زنی سالمند است که به الجزیره می‌گوید:

قسم می‌خورم که تعداد زیادی جسد دیده‌ام. اکنون در قبرستان زندگی می‌کنم و هر روز ده‌ها جسد می‌بینم. خیلی رنج می‌کشم. زندگی ما رنج بی‌پایان است.

مردی میانسال نیز از هزینه‌های آوارگی و نقل مکان می‌گوید:

ما هر روز از یک مکان به مکان دیگر حرکت می‌کنیم. آوراگی دارد جان ما را می‌گیرد. ما پول نداریم و جابه‌جایی گران است. ما از کشورهای عربی و مسلمان می‌خواهیم به ما کمک کنند و کنار ما بایستند. ما به راه حل نیاز داریم. خان‌یونس کاملا نابود شده است.

ارتش اسرائیل در جدیدترین دستور تخلیه در خان‌یونس از بسیاری ساکنان مناطق جنوبی خواسته است که محل سکونت خود را ترک کنند.

ارتش اسرائیل از طریق پیام و تماس تلفنی، پیام‌های ضبط‌شده صوتی، و اخبار رسانه‌ای به زبان عربی این دستور را اعلام کرده است.

اسرائیل گفته است که «علیه سازمان تروریستی در خان‌یونس قویا عمل می‌کند» و حماس را بابت «استفاده از ساکنان غزه به عنوان سپر انسانی» ملامت کرد.

آژانس‌های سازمان ملل از سیاست اسرائیل بابت جابه‌جایی اجباری دسته‌جمعی در غزه و حمله به مناطقی که پیشاپیش «امن» اعلام شده‌اند انتقاد کردند.

تعدادی از کسانی که حالا دستور تخلیه گرفته‌اند تنها چند روز پیش بنا بر دستور ارتش اسرائیل مناطق شرقی را تخلیه کرده بودند.

هفته پیش دستور تخلیه مناطق شرقی موجب شد که حدود ۱۸۰ هزار فلسطینی در چهار روز با حداقل وسایل از منطقه بگریزند.

اکنون هفت روز است که نیروهای اسرائیلی روی زمین در خان‌یونس مشغول انجام عملیات هستند و درگیری شدید در برخی مناطق در جریان است.

آژانس امدادرسانی سازمان ملل می‌گوید صدها فلسطینی در شرق خان‌یونس «در میانه حملات خصمانه شدید» به دام افتاده‌اند و نیروهای امدادرسان «به خاطر عدم اجازه ارتش اسرائیل قادر نیستند که به آنها برسند.»

منابع درمانی به الجزیره گفته‌اند که از صبح امروز دست کم ۱۴ جسد به بیمارستان ناصر در خان‌یونس رسیده است.

با وجود قحطی و گرسنگی مفرط تعداد محموله‌های بشردوستانه که به غزه وارد می‌شود از ماه آوریل ۵۶ درصد کاهش داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.