ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات اسرائیل به غزه در روزهای گذشته ده‌ها کشته برجای گذاشت

حملات روزهای گذشته اسرائیل بیشتر «منطقه امن» را هدف قرار داده بود، جایی که اسرائیل به فلسطینی‌های فراری گفته بود به آن پناه ببرند تا از حملات زمینی نجات یابند. ششمین مدرسه سازمان ملل در غزه نیز بمباران شد و ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

حملات هوایی اسرائیل در نوار غزه در روزهای گذشته جان ده‌ها فلسطینی را گرفته است با اینکه اسرائیل حملات زمینی را در شمال و جنوب کاهش داده یا متوقف کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس حملات اسرائیل طی شب دوشنبه تا سه‌شنبه ۱۶ ژوئیه/ ۲۶ تیر، بیش از ۶۰ فلسطینی را در نواحی جنوبی و مرکزی غزه کشت.

حملات روزهای گذشته اسرائیل بیشتر «منطقه امن» را هدف قرار داده بود، جایی که اسرائیل به فلسطینی‌های فراری گفته بود به آن پناه ببرند تا از حملات زمینی نجات یابند. اسرائیل حمله‌ها را با این استدلال توجیه کرد که در حال تعقیب جنگجویان حماس است که پس از حملات زیرزمینی، در میان غیرنظامیان مخفی شده‌اند. 

مرگبارترین حمله سه‌شنبه ۱۶ ژوئیه/ ۲۶ تیر خیابان اصلی‌ای که پر از بازارهای اطراف شهر خان‌یونس در موواسی، در قلب منطقه‌ای که مملو از چادرهای آوارگان است، هدف قرار داد. مسئولان بیمارستان ناصر خان‌یونس گفتند ۱۷ نفر در پی این حمله کشته شدند.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای گفت که در حمله به بازارهای اطراف شهر خان‌یونس، یک فرمانده در واحد دریایی جهاد اسلامی را در غرب خان‌یونس هدف قرار داده است. همچنین اسرائیل گفت که در حال بررسی گزارش‌هایی مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان است.

حمله به مدارس در جست‌جو برای کشتن اعضای حماس

شبکه الجزیره در گزارشی که ۱۷ ژوئیه/ ۲۷ تیر منتشر کرد خبر داد اسرائیل ششمین مدرسه‌ای که از سوی سازمان ملل در غزه مدیریت می‌شود را در ۱۰ روز گذشته بمباران کرده و ده‌ها نفر را کشته است.

بر اساس گفته مقامات فلسطینی، حملات اسرائیل در روز سه‌شنبه مدرسه الرازی تحت مدیریت سازمان ملل در اردوگاه پناهندگان نصیرات و یک خیابان اصلی مملو از مغازه در منطقه جنوبی موواسی را هدف قرار داد که هزاران فلسطینی آواره در آنجا پناه گرفته بودند. دفتر رسانه‌ای دولت غزه اعلام کرد که حداقل ۲۵ نفر در الرازی و ۱۷ نفر در موواسی کشته شدند و بیش از ۷۰ نفر در این حملات زخمی شدند.

مقامات اعلام کردند که در حمله سوم اسرائیل به بیت لاهیا در شمال غزه نیز پنج فلسطینی دیگر کشته شدند.

یکی از کشته‌شدگان روزنامه‌نگار محلی، محمد مشمش بود. مرگ او تعداد روزنامه‌نگاران کشته‌شده در این جنگ را به ۱۶۰ نفر رساند.

هانی محمود، گزارشگر الجزیره از دیر البلح در مرکز غزه، صحنه‌های آشوب در داخل بیمارستان شهدای الاقصی را پس از ورود زخمی‌های حمله به مدرسه در روز سه‌شنبه توصیف کرد. محمود گفت: 

حمله اسرائیل به مدرسه راهنمایی الرازی در قلب اردوگاه، که منطقه‌ای بسیار شلوغ است، هنگامی رخ داد که خیابان‌های اطراف مدرسه پر ازدحام بودند.

جای امنی وجود ندارد

 آژانس امدادرسانی و کار سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (اونروا) اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی از زمان آغاز جنگ در اکتبر گذشته نزدیک به ۷۰ درصد از مدارس این نهاد در غزه را هدف قرار داده‌اند.

اونروا در شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق) اعلام کرد:

بیش از ۹۵ درصد از این مدارس در هنگام حمله به عنوان پناهگاه استفاده می‌شدند. ۵۳۹ نفر که در تأسیسات اونروا پناه گرفته بودند، کشته شده‌اند. هیچ جا امن نیست. بی‌توجهی آشکار به مقرهای سازمان ملل و قوانین بشردوستانه باید متوقف شود.

حماس با صدور بیانیه‌ای بمباران عمدی افراد آواره در مدرسه الرازی اونروا توسط اسرائیل در اردوگاه نصیرات و منطقه موواسی در غرب شهر خان‌یونس را که به عنوان منطقه امن اعلام شده بود، محکوم کرد.

این گروه تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا، متحد اصلی اسرائیل، در «نسل‌کشی» در غزه همدست است.

نیروهای اسرائیلی بارها به موواسی حمله کرده‌اند، با این که این منطقه ساحلی را به عنوان «منطقه امن» تعیین کرده و به فلسطینی‌های فراری از حملات زمینی دستور داده‌اند که به آنجا پناه ببرند.

بمباران‌های بی‌وقفه در حالی رخ می‌دهد که اسرائیل و حماس همچنان به بررسی آخرین پیشنهاد آتش‌بس مشغول‌اند. حماس اعلام کرده است که مذاکرات برای توقف جنگ ۹ ماهه ادامه خواهد داشت.

اسرائیل اعلام کرده است که به تعقیب جنگجویان حماس که پس از حملات زیرزمینی در میان غیرنظامیان مخفی شده‌اند، ادامه خواهد داد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون دست‌کم ۳۸۷۱۳ نفر در جنگ اسرائیل علیه غزه کشته و ۸۹۱۶۶ نفر زخمی شده‌اند. تخمین زده می‌شود که در حملات حماس در ۷ اکتبر حداقل ۱۱۳۹ نفر در اسرائیل کشته شده‌اند و ده‌ها نفر هنوز در غزه اسیر هستند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.