ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله‌ی گارد زندان برای سرکوب فریادهای «نه به اعدام»: حمله عصبی و آسیب و جراحت نرگس محمدی و چند تن دیگر از زندانیان

در پی حمله گارد زندان برای سرکوب اعتراضات زنان محبوس در بند زنان زندان اوین، نرگس محمدی به حمله تنفسی دچار شده و به بهداری زندان منتقل شده است.

در جریان حمله گارد زندان اوین به تحصن اعتراضی علیه اجرای حکم اعدام رضا رسایی، برخی زندانیان محبوس در بند زنان اوین دچار حمله عصبی و آسیب و جراحت شده‌اند. همچنین نرگس محمدی، برنده جایزه صلح نوبل، دچار حمله تنفسی شده و به بهداری زندان منتقل شده است. خبر سکته قلبی او منتشر شد اما تقی رحمانی، همسرش آن را تکذیب کرد.

در پی بی‌توجهی نهاد زندان‌ها به وضعیت سلامت این برنده جایزه صلح نوبل، او به بیماری‌های متعددی دچار شده است. گزارش‌های پزشکی او هفته پیش نشان‌دهنده وخامت حال جسمی او به دلیل معضلات قلبی-عروقی، گوارشی و ستون مهره‌ها بود. ائتلاف بین‌المللی «آزادی نرگس» با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری و دسترسی کامل و مستقل این فعال حقوق بشر به خدمات درمانی شد.

نرگس محمدی تاکنون بارها درخواست مرخصی درمانی کرده که تاکنون همواره این درخواست رد شده است. او حتی اجازه حضور یافتن در مراسم خاکسپاری پدرش را هم در اسفندماه گذشته پیدا نکرد.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی او را از ۱۴۰۰ تاکنون در جریان پنج پرونده به مجموع ۱۲ سال و سه ماه زندان و ۱۵۴ ضربه شلاق و چهار ماه رفتگری و دو سال ممنوع الخروجی و تبعید و محرومیت‌های اجتماعی و سیاسی محکوم کرده بود و در پرونده‌ای تازه با بهانه‌ی «صحبت‌های ایشان در مورد خانم دینا قالیباف، نامه ایشان در مورد تحریم انتخابات مجلس و نامه به پارلمان‌های سوئد و نروژ» یک سال به مدت حبس او افزود.

پس از اجرای مخفیانه و غیرقانونی حکم اعدام رضا رسایی، از بازداشتی‌های اعتراضات «زن، زندگی، آزادی»، زنان محبوس در بند زنان اوین روز سه‌شنبه ۱۶ مردادماه دست به تحصن اعتراضی زدند. این چندمین اعتراض و تحصن زندانیان بند زنان اوین علیه اعدام بود. آن‌ها هفته‌هاست که به سه‌شنبه‌های اعتراضی «نه به اعدام» پیوسته‌اند و در هفته‌های گذشته، در پی صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی و پخشان عزیزی، اعتراضات آن‌ها شدت گرفته است. دو هفته پیش در سوم مردادماه، یک فایل صوتی از اعتراضات آن‌ها منتشر شد که شعارهای زیر را به گوش می‌رساند:

  • ژن، ژیان، ئازادی
  • بند زنان اوین/هم‌صدا و هم‌پیمان/تا لغو حکم اعدام/ایستاده‌ایم تا پایان
  • صدور حکم اعدام/انتقام حاکمان/از زنان، کردستان/تا هر گوشه در ایران
  • درود بر شکاری/قبادلو/کرمی/حسینی/رهنورد/یعقوبی/میرهاشمی/کاظمی
  • جان برود/سر برود/آزادی هرگز نرود
  • نه تهدید، نه سرکوب، نه اعدام دیگر اثر ندارد
  • دریس، کورکور، رسائی
  • بچه‌های اکباتان/ بچه‌های اکباتان و …
فایل صوتی اعتراضات از بند زنان اوین، شنبه ۶ مردادماه

مقامات جمهوری اسلامی بدون توجه به فراگیر شدن موج اعتراضات علیه اعدام، با زیر پا گذاشتن حق حیات رضا رسایی، بدون این‌که او به روند دادرسی عادلانه دسترسی داشته باشد یا بتواند برای آخرین بار با خانواده‌اش دیدار کند، او را اعدام کردند. این اقدام، از سوی زندانیان زن محبوس در اوین مورد اعتراض شدید قرار گرفت:

صبح امروز سه‌شنبه ۱۶ مردادماه، بند زنان اوین پس از خبر اعدام رضا رسائی دست به تحصن زدند. پس از این تحصن اعتراضی، گارد زندان به بند زنان حمله کرده و در پی ضرب‌وشتم‌های صورت گرفته، تعدادی از زنان حاضر در این بند، مجروح و به بهداری زندان منتقل می‌شوند. گفتنی است که از ظهر امروز، تمامی تلفن‌های بند، قطع شده است که این سرکوب مضاعف، نگرانی خانواده‌های زندانیان را تشدید کرده است.

بیدارزنی، سه‌شنبه ۱۶ مردادماه

با قطع شدن تلفن‌های بند، کسب اطلاع از وضعیت زنان معترض که با حمله گارد زندان آسیب‌ دیده‌اند غیر ممکن است. حال آخرین گزارش‌ها حاکی از انتقال نرگس محمدی به بیمارستان بر اثر حمله تنفسی است:

طبق خبرهای هم بندی های نرگس، او سکته قلبی نکرده، بلکه با ضربه نیروهای گارد به سینه در روز اعدام رسایی، دچار حمله تنفسی و درد شدید شده و تعدادی از زنان زندانی نیز آسیب دیده اند.

توییت تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

  • تیتر و محتوی خبر با اطلاعات تازه بروز شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.