ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا می‌گوید ایران پشت حملات سایبری به انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور است

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، با افزایش نگرانی‌های عمومی در مورد دخالت کشورهای خارجی در انتخاباتشان بیانیه مشترک دادند و تهران را به تلاش برای اخلال در انتخابات ماه نوامبر متهم کردند.

ایالات متحده، روز دوشنبه ۲۹ مرداد/ ۱۹ اوت ایران را متهم کرد که حملات سایبری گسترده‌ای را علیه کارزارهای ریاست جمهوری کامالا هریس و دونالد ترامپ انجام داده و رأی دهندگان آمریکایی را با عملیات‌ نفوذی که برای تشدید شکاف سیاسی طراحی شده‌اند، هدف قرار داده است.

این نخستین باری است که در ارزیابی رسمی اف‌بی‌آی و دیگر آژانس‌های فدرال، به نگرانی‌های گسترده در مورد تهدید دخالت خارجی در انتخابات این کشور، پرداخته می‌شود.

اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی)، دفتر مدیر اطلاعات ملی، و آژانس امنیت سایبری و زیرساخت آمریکا (که مسئول دفاع از سیستم‌های کامپیوتری دولت ایالات متحده است) در بیانیه مشترکشان چنین می‌گویند:

ما فعالیت‌های تهاجمی فزاینده‌ای از ایران را در طول این دوره انتخابات مشاهده کرده‌ایم. این فعالیت‌ها  به‌ویژه شامل عملیات‌ نفوذی است که مردم آمریکا و کمپین‌های انتخاباتی را هدف قرار می‌دهند.

در این بیانیه‌ همچنین ادعای کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ مبنی بر حمله سایبری جمهوری اسلامی به آن‌ها تأیید شده و آمده است:

این حملات سایبری شامل فعالیت‌هایی است که به تازگی در رابطه با کمپین ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق صورت گرفته است و  [جامعه اطلاعاتی] آن را به ایران نسبت می‌دهد.

پیش از این، کارزار ریاست‌جمهوری ترامپ، ایران را به هک کردن یکی از وب سایت‌هایش در اوایل ماه اوت متهم کرده بود. در آن زمان ترامپ گفت که ایران موفقیتی در حمله‌اش نداشته است و «تنها توانسته به اطلاعات عمومی دست یابد».

در بیانیه مشترک این نهادهای امنیتی آمده است که ایران کمپین کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها را نیز هدف قرار داده است. هریس در کنوانسیون حزب دموکرات که روز دوشنبه آغاز شد به صورت رسمی نامزدی حزب دموکرات برای ریاست جمهوری را خواهد پذیرفت.

بیانیه جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد حملات هکری تهران علیه واشنگتن در زمانی مطرح می‌شود که تنش‌های قابل توجهی بین دو کشور در بحبوحه ادامه جنگ اسرائیل در غزه وجود دارد.

آژانس‌های امنیتی ایالات متحده جزئیاتی از مداخلات ایران را بیان نکرده‌اند و روشن نیست که چگونه به این نتیجه رسیده‌اند که ایران مسئول این حملات سایبری است. همچنین ماهیت اطلاعاتی را که ممکن است از کمپین ترامپ و هریس به سرقت رفته باشد، توضیح نداده‌اند.

در واکنش به این رویداد، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای این اتهامات را «بی‌اساس و پوچ» خواند و از واشنگتن خواست تا شواهد ادعاهایش را منتشر کند.

هيئت نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین گفت که «همان‌طور كه ​​قبلاً اعلام كرده بوديم، جمهوری اسلامی ايران قصد و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات رياست جمهوری آمريكا ندارد».

اما در بیانیه نهادهای امنیتی آمریکا آمده است که جامعه اطلاعاتی اطمینان دارد که عوامل ایرانی با استفاده از مهندسی اجتماعی و ابزارهای دیگر «به دنبال دسترسی به افرادی هستند که مستقیماً به ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری هر دو طرف دسترسی داشته باشند».

این بیانیه بدون ذکر جزئیات افزود که این فعالیت‌ها شامل سرقت‌ داده‌ها و افشاگری‌هایی است که «به قصد تأثیرگذاری بر روند انتخابات ایالات متحده» انجام می‌شد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در روز ۵ نوامبر برگزار می‌شود.

گوگل در این ماه اعلام کرد که هکرهای مورد حمایت ایران کمپین‌های ریاست جمهوری دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان را هدف قرار داده‌اند.

گوگل در گزارشی اعلام کرد که یک گروه هکری معروف به APT42 مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افراد و سازمان‌های بلندپایه در اسرائیل و ایالات متحده، از جمله مقامات دولتی و کمپین‌های سیاسی را هدف حملاتش قرار داده است.

حملات سایبری به کارزارهای انتخاباتی در آمریکا بی‌سابقه نیست. در سال ۲۰۱۶، هک ایمیل‌های کمیته ملی دموکرات‌ها که به روسیه نسبت داده شد، ارتباطات داخلی حزبی از جمله درباره هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها را افشا کرد.

ترامپ که در آن انتخابات پیروز شد، به دلیل ستایشش از این حمله سایبری و افشاگری علیه کلینتون مورد انتقاد قرار گرفت.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.