ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موج جدید انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان با هدف ضربه به حزب‌الله

انفجار دستگاه‌های ارتباطی الکترونیک اعضای حزب‌الله لبنان در چندین منطقه، از جمله جنوب این کشور که مقر حزب‌الله است ادامه یافت. صد‌ها نفر زخمی و تعدادی کشته شده‌اند.

شبکه تلویزیونی المنار متعلق به حزب‌الله چهارشنبه ۲۸ شهریور / ۱۸ سپتامبر از وقوع انفجارهای تازه‌ای در چندین منطقه لبنان خبر داد که به گفته این شبکه مرتبط با انفجارهای پیجرها در روز گذشته بود. گفته می‌شود این‌بار تعدادی دستگاه ارتباط بی‌سیم در اختیار کاربران مرتبط با حزب‌الله منفجر شده است.

وزارت بهداشت لبنان تا لحظه تنظیم این گزارش از کشته شدن دست‌کم ۹ نفر و زخمی شدن ۳۰۰ نفر در موج دوم انفجارها خبر داد.

خبرگزاری ملی لبنان از چندین انفجار «دستگاه‌های پیجر» قدیمی در نقاط دیگری در بیروت، جنوب لبنان و شهر بعلبک در شرق این کشور خبر داد که در جریان چندین مراسم تشییع جنازه اعضای حزب‌الله رخ داد.

در بعلبک، چندین زخمی به سرعت به بیمارستان منتقل شدند. یک دستگاه ارتباطی نیز در حومه جنوبی بیروت در داخل یک آپارتمان منفجر شد. در تصویری که در رسانه‌ها منتشر شده، توده‌ بزرگ دود از این ساختمان بلند شده است.

ارتش لبنان از مردم خواست تا در مناطقی که حوادث در آن‌ها در حال وقوع است تجمع نکنند زیرا تیم‌های پزشکی تلاش می‌کنند تا خود را به منطقه برسانند.

خبرگزاری ملی لبنان گزارش داد که سه نفر در سومور در شرق این کشور کشته شدند. یک منبع بیمارستانی نیز گفت ۱۵ نفر در انفجارهای پیجر در منطقه بعلبک و در شرق لبنان زخمی شدند.

این انفجارها یک روز پس از عملیات مشابه منتسب به اسرائیل رخ می‌دهد که دست‌کم ۱۲ کشته و نزدیک به ۲۸۰۰ زخمی در سراسر لبنان بر جای گذاشت.

در پی این انفجارها حزب‌الله لبنان تأکید کرد که به عملیات‌ حمایتی خود از غزه ادامه خواهد داد و قول داد اسرائیل را مجازات کند. حزب‌الله در این حملات اسرائیل را «کاملاً مسئول» دانست و هشدار داد که که با «مجازات عادلانه» روبه‌رو خواهد شد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا «حملات» را محکوم کرد و گفت وضعیت «بسیار نگران‌کننده» است.

فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز گفت مسئولان چنین حمله مرگباری با پیجر «باید پاسخگو باشد».

مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران، نیز صبح چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به رویدادهای لبنان چنین رخدادی را «مایه شرمساری کشورهای غربی و در رأس آن‌ها آمریکایی‌ها» دانست.

قرار است فردا (پنج‌شنبه) بعد از ظهر حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله درباره تحولات اخیر لبنان سخنرانی کند.

پس از انفجار همزمان هزاران پیجر اعضای گروه حزب‌الله لبنان در روز سه‌شنبه، گفته شد که این پیجرها ساخت شرکت فن‌آوری تایوانی «گُلد آپولو» (Gold Apollo) است اما این شرکت صبح چهارشنبه آن را تکذیب کرد و گفت پیجرها توسط یک شرکت اروپایی به نام BAC Consulting KFT که در بوداپست، پایتخت مجارستان مستقر است، ساخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.