ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حزب‌الله یک موشک به سمت مقر موساد شلیک کرد؛ اسرائیل سه نفر را در روستایی در شمال بیروت کشت

در نتیجه حملات اسرائیل به جنوب لبنان از صبح دوشنبه ۲ مهر / ۲۳ سپتامبر تاکنون، ۵۶۹ نفر، از جمله ۵۰ کودک کشته و ۱۸۳۵ نفر زخمی شدند.

حزب‌الله لبنان چهارشنبه ۴ مهر / ۲۵ سپتامبر اعلام کرد که موشکی را به سمت مقر سازمان جاسوسی موساد در نزدیکی تل‌آویو شلیک کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حزب‌الله موساد را مسئول ترور رهبران خود و نابودی تجهیزات ارتباطی مورد استفاده اعضایش می‌داند.

به گفته ارتش اسرائیل، با عبور موشک زمین به زمین از لبنان به اسرائیل، سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل آن را رهگیری کردند و آژیرهای هشدار در تل‌آویو، پایتخت اقتصادی اسرائیل به صدا درآمدند. هیچ گزارشی از خسارات یا تلفات گزارش نشده و ارتش اعلام کرد که تغییری در دستورالعمل‌های دفاع مدنی برای مرکز اسرائیل وجود ندارد.

آژیرهای هشدار در سایر مناطق مرکز اسرائیل، از جمله شهر نتانیا، نیز به صدا درآمد.  

ارتش اسرائیل اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیلی در جنوب دریاچه جلیل یک پهپاد را که از سوریه وارد حریم هوایی اسرائیل شده بود، رهگیری کردند.

روز سه‌شنبه ۳ مهر / ۲۴ سپتامبر در پی حمله‌ای به بیروت، ابراهیم غبیشی، فرمانده ارشد حزب‌الله که مسئولیت نیروهای موشکی و راکتی این گروه را داشت، کشته شد.

به گزارش وزارت بهداشت لبنان، در نتیجه حملات اسرائیل به جنوب این کشور از صبح دوشنبه ۲ مهر / ۲۳ سپتامبر تاکنون، ۵۶۹ نفر، از جمله ۵۰ کودک کشته و ۱۸۳۵ نفر زخمی شدند.

حملات اخیر اسرائیل به جنوب لبنان و حزب‌الله به نگرانی‌ها درباره گسترش جنگ حماس و اسرائیل به کل خاورمیانه دامن زده است. 

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه برای بحث در مورد این درگیری‌ها جلسه تشکیل خواهد داد. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت:

لبنان در لبه پرتگاه است. مردم لبنان، مردم اسرائیل و مردم جهان نمی‌توانند اجازه دهند که لبنان به غزه دیگری تبدیل شود.

عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان گفت که حدود نیم‌میلیون نفر در لبنان آواره شده‌اند و نخست‌وزیر لبنان امیدوار است که طی دو روز آینده با مقامات ایالات متحده آمریکا دیدار کند.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل هم اعلام کرد که حملات اخیر حزب‌الله را تضعیف کرده و ادامه خواهند یافت. او افزود:

حزب‌الله یک سری ضربات به فرماندهی و کنترل، نیروهایش و ابزارهای جنگ خود متحمل شده است. این‌ها همه ضربات شدیدی هستند.

همزمان، با وخامت وضعیت در جنوب لبنان، بریتانیا نیروهای خود را به قبرس اعزام می‌کند تا به اتباع خود برای خروج از لبنان کمک کند.

دولت بریتانیا در بیانیه‌ای در اواخر روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۷۰۰ سرباز به قبرس اعزام خواهد کرد تا حضور خود را در این منطقه تقویت کنند. پیشاپیش دو کشتی نیروی دریایی سلطنتی، هواپیما و بالگردهای ترابری بریتانیا در این منطقه مستقرند.

کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا، در مصاحبه‌ای با رادیو ال‌بی‌سی گفت:

همه طرفین باید از لبه پرتگاه دور شوند. پیام مؤکد من این است: آتش‌بس. از لبه پرتگاه دور شوید. وضعیت را آرام کنید.

روز چهارشنبه ارتش اسرائیل برای نخستین بار از آغاز درگیری‌های مرزی بین اسرائیل و حزب‌الله، به روستایی کوهستانی در شمال بیروت حمله کرد. به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، دو راکت به میسره، روستایی با اکثریت شیعی در منطقه عمدتاً مسیحی‌نشین در فاصله ۲۵ کیلومتری از شمال بیروت، اصابت کرد و سه نفر را کشت و ۹ نفر دیگر را زخمی کرد.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نیز چهارشنبه حملات اسرائیل به لبنان را «تشدید هولناک» تنش‌ها در خاورمیانه خواند. پاپ این حملات را «غیرقابل‌قبول» خواند و جامعه بین‌المللی را فراخواند هر کاری را که ممکن است برای توقف درگیری‌ها انجام دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.