ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادعای ارتش اسرائیل: هدف بمباران جنوب بیروت، مرکز فرماندهی حسن نصر‌الله بود

در بمباران جنوب شهر بیروت، پایتخت لبنان، دست‌کم شش ساختمان چند طبقه به کل ویران شده‌اند. ارتش اسرائیل می‌گوید مرکز فرماندهی حسن نصر‌الله را هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل ادعا می‌کند دقایقی پس از سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در مقر سازمان ملل در شهر نیویورک آمریکا، با بمباران منطقه ضاحیه در جنوب شهر بیروت، مرکز فرماندهی حسن نصر‌الله، رهبر حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است.

هنوز مشخص نیست که آیا در زمان این بمباران، نصر‌الله در این محل حاضر بوده است یا نه. با این‌حال، برخی از احتمال کشته‌شدن هاشم صفی‌الدین، نفر دوم حزب‌الله و پدر شوهر زینب سلیمانی، دختر قاسم سلیمانی می‌گویند.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: «منابع امنیتی مقاومت: سید حسن نصرالله در سلامت است.» بنابر این منبع، نصرالله در زمان حمله در این مکان نبوده اما برخی رسانه‌های نزدیک به اسرائیل می‌گویند او در این محل حضور داشته است.

آنچه مشخص است نابودی دست‌کم شش ساختمان چند طبقه در این بمباران است. شبکه تلویزیونی الجزیره وابسته به دولت قطر از احتمال مرگ ده‌ها نفر خبر داد و تعداد ساختمان‌ها را بین شش تا ۹ ساختمان اعلام کرد.

رسانه المیادین نزدیک به حزب‌الله لبنان از بمباران این ساختمان‌ها توسط بمب‌افکن‌های اف۳۵ با بمب‌های دو تُنی مخصوص هدف‌گیری و نابودی اهداف زیرزمینی خبر داد و به نقل از رادیو ارتش اسرائیل نوشت که دولت آمریکا کمی پیش از شروع این بمباران، خبر این حمله را دریافت کرده است.

با وجود این، یک سخنگوی دولت آمریکا اعلام کرد که وزیر دفاع این کشور پس از آنکه این عملیات شروع شده بود و هواپیماها پرواز کرده بودند، خبر آن را از وزیر دفاع اسرائیل دریافت کرده است.

دولت اسرائیل تصویر نتانیاهو در شهر نیویورک را منتشر کرد که تلفنی این عملیات را دنبال می‌کند و همچنین تصویر مقامات ارشد ارتش اسرائیل را منتشر کرد که از اتاق هماهنگی، این عملیات را مدیریت می‌کنند.

نتانیاهو در سخنرانی خود در سازمان ملل، جمله هشدار داد که اگر ایران به اسرائیل حمله کند، اسرائیل در پاسخ تردید نخواهد کرد. او گفت: «اگر به ما حمله کنید، ما هم به شما حمله خواهیم کرد.» برخی رسانه‌های نزدیک به اسرائیل از احتمال حمله ایران به اسرائیل در صورت کشته یا زخمی‌شدن حسن نصرالله می‌گویند.

این خبر کامل خواهد شد...

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.