ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتانیاهو در سازمان ملل: هیچ‌جایی در ایران نیست که «دست بلند» اسرائیل به آن نرسد

بنیامین نتانیاهو درباره حملات اسرائیل به جنوب لبنان گفت که اسرائیل به «مبارزه با حزب‌الله» ادامه خواهد داد تا زمانی که تمام اهدافش، از جمله بازگشت اسرائیلی‌های آواره به خانه‌های خود در شمال کشور، متحقق شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز جمعه ۲۷ سپتامبر / ۶ مهر در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد. او در سخنرانی خود از جمله هشدار داد که اگر ایران به اسرائیل حمله کند، اسرائیل در پاسخ تردید نخواهد کرد. او گفت: «اگر به ما حمله کنید، ما هم به شما حمله خواهیم کرد.»

نتانیاهو سخنرانی خود را با تعهد به مقابله با «دروغ و افترا» در این سازمان آغاز کرد. او گفت ابتدا قصد نداشته به مجمع عمومی امسال سازمان ملل متحد بیاید، اما پس از شنیدن «دروغ و افترا» علیه کشورش از سوی رهبران دیگر کشورها، تصمیم گرفته در مجمع شرکت و «شفاف‌سازی» کند.

نتانیاهو در سخنرانی خود به اسامی کسانی اشاره کرد که در حملات به رهبری حماس در ۷ اکتبر کشته یا ربوده شده‌اند، و برخی از بستگان یا عزیزان آنها نیز در جمع حاضر بودند.

نخست‌وزیر اسرائیل با اشاره به نام کسانی‌که در جریان حمله هفتم اکتبر حرکت مقاومت اسلامی (حماس) به اسرائیل کشته یا ربوده شدند، گفت که اسرائیل تلاش‌های خود را برای بازگرداندن اسیران ادامه خواهد داد و این کار را یک «مأموریت مقدس» نامید.

نتانیاهو در ادامه گفت که ایران «قوسی از ترور» را در خاورمیانه ایجاد کرده و مدعی شد اسرائیل علیه تهران در «هفت جبهه» در حال دفاع از خود است.

او افزود در ایران «هیچ‌جایی» نیست که «دست بلند اسرائیل به آن نرسد و این در مورد کل خاورمیانه هم صدق می‌کند».

نتانیاهو از سازمان ملل خواست تا تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند تا اطمینان حاصل شود که تهران سلاح هسته‌ای تولید نمی‌کند.

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین از احتمال نزدیکی دیپلماتیک بین عربستان سعودی و اسرائیل سخن گفت و افزود که این می‌تواند دوره‌ای جدید در خاورمیانه ایجاد کند و «منافع عظیمی» برای جهان به همراه داشته باشد.

او در این راستا، دو نقشه از خاورمیانه را نشان داد که در یکی از آن‌ها با سرنوشته «نفرین» (The Curse) کشورهای ایران، عراق و سوریه به رنگ سیاه مشخص شده بودند، و در دیگری با سرنوشته «برکت» (The Blessing) کشورهای اسرائیل، مصر، سودان، عربستان سعودی و هند با رنگ سبز برجسته شده بودند.

نتانیاهو در رابطه با جنگ غزه تکرار کرد که اسرائیل اجازه نخواهد داد حماس در بازسازی غزه پس از جنگ شرکت کند و این ایده را با اجازه‌دادن به نازی‌ها برای بازسازی آلمان پس از پایان جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین ادعا کرد که اسرائیل ۲۳ گردان از ۲۴ گردان حماس را در جریان جنگ در غزه نابود کرده است و افزود که قبل از جنگ، این گروه حدود ۴۰ هزار نیروی جنگجو داشت. نتانیاهو همچنین به نمایندگان حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که نیروهای اسرائیل ۹۰ درصد موشک‌های حماس را نابود کرده‌اند و نیمی از نیروهای این گروه را کشته یا اسیر کرده‌اند.

او همچنین مدعی شد که اسرائیل «به اشتباه به نسل‌کشی متهم شده» و افزود که کوشیده تا اطمینان حاصل کند که همه فلسطینی‌ها در غزه روزانه سه هزار کالری غذا دریافت کنند.

این اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل در حالی است که تاکنون در جریان حملات اسرائیل به غزه دست‌کم ۴۱ هزار نفر، از جمله حدود ۱۶هزار و ۵۰۰ کودک، کشته شده‌اند.

بنیامین نتانیاهو درباره حملات اسرائیل به جنوب لبنان گفت که اسرائیل به «مبارزه با حزب‌الله» ادامه خواهد داد تا زمانی که تمام اهدافش، از جمله بازگشت اسرائیلی‌های آواره به خانه‌های خود در شمال کشور، متحقق شود.

اسرائیل به‌تازگی درخواست متحدان غربی خود برای آتش‌بس ۲۱ روزه در لبنان را رد کرد. کاخ سفید از این رد درخواست ابراز ناراحتی کرد و گفت که پیشنهاد آتش‌بس با تلاش و دقت زیادی تهیه شده بود.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز رد آتش‌بس از سوی نتانیاهو را «اشتباه» خواند و گفت که او باید مسئولیت تشدید تنش‌های منطقه‌ای را برعهده بگیرد. مکرون که در کانادا با جاستین ترودو، نخست‌وزیر این کشور دیدار کرده بود، افزود که طرح آتش‌بس با مشارکت نتانیاهو تهیه شده بود.

وزارت بهداشت لبنان اواخر پنج‌شنبه ۲۶ سپتامبر / ۵ مهر اعلام کرد که حملات اسرائیل در ۲۴ ساعت گذشته ۹۲ نفر را در این کشور کشته و ۱۵۳ نفر را زخمی کرده است. آمار روز پنج‌شنبه تعداد کشته‌شدگان حملات اسرائیل به لبنان از روز دوشنبه تاکنون را به بیش از ۷۰۰ نفر رساند. همچنین حملات هوایی اسرائیل به بخش‌های مختلف لبنان در روز جمعه ۲۷ سپتامبر به کشته‌شدن ۲۵ نفر انجامید. همزمان، مقام‌های نظامی اسرائیل از احتمال انجام عملیات زمینی در خاک لبنان خبر دادند.

سازمان ملل متحد روز جمعه تشدید حملات اسرائیل به جنوب لبنان را «فاجعه‌بار» توصیف کرد و هشدار داد که این کشور با مرگبارترین دوره خود در سال‌های اخیر مواجه است. عمران رضا، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در لبنان گفت که «تشدید تنش‌ها در روزهای اخیر در لبنان چیزی جز فاجعه نیست». او هشدار داد که «ما شاهد مرگبارترین دوره در لبنان در یک نسل هستیم و بسیاری از مردم ابراز نگرانی می‌کنند که این تازه آغاز کار است».

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پرزیدنت رسول

    دست خدا بالای همه دستان برادران هست !