ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاخ سفید می‌گوید ایران برای حمله موشکی به اسرائیل آماده می‌شود

سفارت آمریکا در اسرائیل از همه کارکنان خود و اعضای خانواده‌های آن‌ها خواسته است که تا اطلاع ثانوی در پناهگاه بمانند. آمریکا گفته است که حمله نظامی مستقیم ایران به اسرائیل عواقب شدیدی برای تهران در بر خواهد داشت.

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا گزارش داد کاخ سفید روز سه‌شنبه ۱۰ مهر / یکم اکتبر اعلام کرده است که ایالات متحده آمریکا معتقد است ایران در حال آماده‌سازی برای یک حمله موشکی قریب‌الوقوع به اسرائیل است.

کاخ سفید با بیان این‌که ایالات متحده نشانه‌هایی در دست دارد که این حمله با موشک‌های بالستیک صورت می‌گیرد، افزوده است: «ما فعالانه از آمادگی‌ها برای دفاع از اسرائیل در برابر این حمله حمایت می‌کنیم.»

یک مقام ارشد کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای گفت: «حمله نظامی مستقیم ایران به اسرائیل عواقب شدیدی برای ایران به‌همراه خواهد داشت و ایالات متحده آماده است هر کاری که می‌تواند برای کمک به اسرائیل انجام دهد.»

او گفت این کمک مشابه کمکی خواهد بود که ایالات متحده آمریکا در آوریل گذشته هنگام حملات موشکی و پهپادی ایران به خاک اسرائیل انجام داد و بیشتر پرتابه‌ها با موفقیت رهگیری شدند.

خبر حمله قریب‌الوقوع ایران به اسرائیل را خبرگزاری‌ رویترز و شبکه الجزیره نیز منتشر کرده‌اند.

در همین حال، به‌گزارش الجزیره دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه گفت ایالات متحده به آن‌ها اطلاع داده است که ایران قصد دارد موشک‌هایی به سوی این اسرائیل شلیک کند.

هاگاری گفت اسرائیل و متحدانش در آمادگی بالایی قرار دارند و هر حمله‌ای از سوی ایران پیامدهایی خواهد داشت.

هاگاری همچنین افزود:

سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل برای هرگونه حمله از سوی ایران آمادگی کامل دارند اما در حال حاضر هیچ تهدیدی شناسایی نشده است.

وبسایت خبری آکسیوس هم به نقل از یک «منبع غربی» نوشت انتظار می‌رود جمهوری اسلامی با موشک‌های بالستیک سریع که در عرض ۱۲ دقیقه به اسرائیل می‌رسند، به اسرائیل حمله کند، نه با پهپاد یا موشک‌ کروز که زمان طولانی‌تری برای آمادگی دفاع و رهگیری فراهم می‌کنند.

آکسیوس همچنین به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی نوشت که براساس برآوردها ایران در «چندساعت آینده» حمله موشکی به اسرائيل را آغاز خواهد کرد.

از سوی دیگر درپی اظهارات مقام‌های کاخ سفید مبنی بر حمله قریب‌الوقوع ایران، الجزیره گزارش داده است که سفارت ایالات متحده در اسرائیل با صدور بیانیه‌ای به همه کارکنان دولت آمریکا و اعضای خانواده آن‌ها دستور داده که تا اطلاع ثانوی در محل خود پناه بگیرند.

الجزیره همچنین به‌نقل از سامی العریان، مدیر مرکز اسلام و امور جهانی در دانشگاه صباح‌الدین زعیم استانبول، نوشته است که حمله زمینی اسرائیل به لبنان، ایران را برای پاسخگویی به حملات اسرائیل تحت فشار قرار داده است.

العریان به الجزیره گفت:

مسلماً ایران در حال حاضر روی یک صندلی داغ نشسته است، زیرا انتظار می‌رود برای مقابله با نسل‌کشی‌ای که اسرائیل به‌راه انداخته است، فعالانه شرکت کند.

العریان افزود:

[ایران] از حزب‌الله در جنگ و مقابله با ماشین جنگی اسرائیل حمایت خواهد کرد، درگیر خواهد شد، اما در حال حاضر نمی‌خواهد مستقیماً درگیر شود.

روز سه‌شنبه سفارت ایران در لبنان با صدور بیانیه‌ای به حوادث لبنان پرداخت و ادعاهای مبنی بر کنار گذاشتن حمایت ایران از «محور مقاومت» را رد کرد. در این بیانیه آمده است:

مردم لبنان آگاه هستند و می‌توانند به‌طور کامل بین دوستان خود که در تاریک‌ترین شرایط در کنار آن‌ها ایستاده‌اند و کسانی که پوششی برای دشمن به‌منظور محاصره و هدف قرار دادن آن‌ها فراهم می‌کنند، تمایز قائل شوند.

بیانیه سفارت ایران افزوده است:

کافی است اظهارات نتانیاهو به‌ویژه در سازمان ملل و ده‌ها بار ذکر نام ایران را مرور کنیم تا به نقش اساسی ایران در حفاظت و حمایت از مقاومت پی ببریم.

سفارت ایران، نقش جمهوری اسلامی را «تأثیرگذار» دانسته و گفته است: «ایران بدون این‌که تحت تأثیر این هیاهوها قرار بگیرد با استواری به رویکرد خود ادامه خواهد داد.»

تنش‌ها بین اسرائیل و ایران در هفته‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته است زیرا اسرائیل تلاش‌های خود را علیه حزب‌الله لبنان که مورد حمایت ایران است، افزایش داده است.

جمهوری اسلامی ایران قول داده است که انتقام قتل حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله و عباس نیلفروشان، یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران را که جمعه گذشته به دست اسرائیل در بیروت کشته شدند، بگیرد.

این قول و انتظارات نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه، فشار بر تهران را افزایش داده است.

اسرائیل روز دوشنبه عملیات زمینی خود را در جنوب لبنان «با هدف نابودی زیرساخت‌های حزب‌الله» آغاز کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.