ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرسش زمانه

فرج سرکوهی در پاسخ به زمانه:‌ جنبش صلح و انقلاب دموکراتیک علیه جمهوری اسلامی باید به هم پیوند بخورند

فرج سرکوهی در پاسخ به پرسش زمانه از توهم سلطنت‌طلبانی می‌گوید که می‌خواهند با بمب‌های اسرائیلی ایران را آزاد کنند؛ او در عین حال تأکید می‌کند که موضع «نه به جنگ» باید با «نه به جمهوری اسلامی»‌ همراه باشد.

در پاسخ به پرسش زمانه در مورد صف‌بندی‌های سیاسی وایدئولوژیک در خصوص احتمال وقوع یک جنگ فراگیر میان ایران و اسرائیل فرج سرکوهی، نویسنده و منتقد مسائل اجتماعی،‌ فرهنگی و سیاسی، رویکرد جریان‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی را واکاوی می‌کند و توضیح می‌دهد چرا در شرایطی کنونی هیچ کدام از طرفین درگیر در جنگ، یعنی راست افراطی اسرائیل و تندروان اسلام‌گرای فلسطینی و حزب الله لبنان، نیروهایی قابل دفاع نیستند.

فرج ‌سرکوهی به طور مشخص به آن دسته از جریان‌های سیاسی همچون سلطنت‌طلبان می‌پردازد که دچار این توهم اند که فرود بمب‌های اسرائیلی بر خاک ایران می‌تواند زمینه شورش مردم و به قدرت رسیدن آنها را فراهم کنند. سرکوهی می‌گوید که آنها در این خیال هستند که می‌توانند نقشی مشابه سوسیال دموکرات‌ها در روسیه در جریان جنگ بزرگ بازی کنند، در حالی‌که نه رابطه ارگانیکی با جامعه ایران دارند و نه سازماندهی و نیروی وسیعی. وانگهی، اکثر مردم ساکن ایران مخالف جنگ هستند و حمله نظامی به ایران ضربه شدیدی به مبارزات صنفی و جنبش دموکراتیک در داخل کشور خواهد زد.

از سوی دیگر، سرکوهی تصریح می‌کند جنبش صلح برای آنکه در دام صلح‌طلبی انتزاعی نیفتد، باید همبسته و همراه با مبارزه علیه جمهوری اسلامی و خواست گذر مطلق از آن باشد.

پاسخ فرج سرکوهی را ببینید:‌

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

از سری «پرسش زمانه»:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رسا

    ضمن احترامی که برای جناب سرکوهی قائل هستم این موضع‌گیری‌شان را چیزی جز افتادن در دام ملایان نمی‌بینم من ایشان را ارجاع می‌دهم به ۱۰ سال اخیر حکومت اسلامی زمانی که سردار سلیمانی سوریه را با خاک یکسان و حشد شعبی را از آستینش درآورد همان حشد شعبی که در سرکوب خیزش مردم ایران نقش داشت اصلاً بیایید همین یک سال اخیر را ببینید که چند تن از سرداران ایرانی در جنگ با اسرائیل معدوم شده اند حنیه را ببینید که در طول سالیان با چمدان‌های پر از دلار از تهران بدرقه می‌شد ولی این بار در همان تهران پودر شد آقای فرج آقای سرکوهی شما باور نمی‌کنید که سران حکومت پپاین شب‌ها خواب خوش به چشمشان نمی‌آید اینکه عراقچی این روزها به دست و پای سران کشورهای عربی افتاده کم مسئله‌ای نیست شما مسئله سردار قاآنی را مسئله کوچکی می‌دانید؟ آقای سرکوهی شما می‌دانید گشت ارشاداینروزها دیگر فرصت آفتابی شدن در خیابان‌ها و سرکوب زنان را ندارد بسیار خوب با منطق خود شما پیش می‌رویم ۴۵ سال پیش دست استعمار از آستین خمینی درآمد و سلطنت را سرنگون کرد چه اشکالی دارد این بارهمان دست استعمار از آستین رضا پهلوی درآید و خمینی چی‌ها را سرنگون کند ضمن اینکه به برکت ۴۵ سال جنایات جمهوری اسلامی بخش وسیعی از مردم ایران فیلشان دوباره یاد هندوستان کرده و سلطنت طلب شده‌اند