ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یونیسف: ۳۷۰ میلیون دختر قربانی خشونت جنسی شده‌اند

یونیسف به‌مناسبت روز جهانی دختر برای اولین بار آماری در مورد خشونت جنسی علیه دختران و زنان زیر سن قانونی ارائه کرد. شمار قربانیان خشونت جنسی به‌ویژه در مناطق جنگی یا بحرانی زیاد است.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه‌ای به‌مناسبت ۱۱ اکتبر روز جهانی دختر که از آن به‌عنوان روز کودکان دختر و روز جهانی دختربچه‌ها نیز یاد می‌شود ارقام تکان‌دهنده‌ای درباره خشونت جنسی علیه دختران ارائه کرده است که تنها گوشه‌ای از گستره کامل خشونت جنسی را بازتاب می‌دهد.

براساس آمار یونیسف، از هر هشت دختر در جهان، یک دختر قبل از ۱۸ سالگی مورد تجاوز جنسی یا آزار جنسی قرار گرفته است. ۳۷۰ میلیون دختر و زن زیر سن قانونی در سراسر جهان قربانی این پدیده بوده‌اند.

کلودیا کاپا، کارشناس حفاظت از کودکان در دفتر یونیسف در نیویورک و مدیر این نظرسنجی می‌گوید، دختران بین ۱۴ تا ۱۷ ساله به‌ویژه در معرض این خطر قرار دارند. کاپا با بیان این‌که خشونت فیزیکی باعث آسیب‌های عمیق و طولانی‌مدت بر دختران می‌شود، گفت:

آن‌ها تمام زندگی خود از آن رنج می‌برند و تمام عمر به آن فکر می‌کنند. این نه تنها عواقب عاطفی دارد، بلکه پیامدهای روانی نیز دارد.

لکه ننگی بر وجدان اخلاقی

مرتکبین چنین اعمالی اغلب مردانی از محیط خانواده هستند که دختران در واقع به آن‌ها اعتماد داشتند. یونیسف از «لکه‌ ننگی بر وجدان اخلاقی ما» سخن گفته است. به‌گفته یونیسف اگر خشونت جنسی، کلامی یا حملات آنلاینی را نیز در نظر بگیریم، از هر پنج دختر در سراسر جهان یک نفر تحت تأثیر این اعمال قرار گرفته‌اند.

صندوق کودکان ملل متحد برای نخستین بار این آمار را ارائه کرده است. این داده‌ها از نظرسنجی‌های نمایندگی‌های یونیسف در ۱۲۰ کشور جهان بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۲ جمع‌آوری شده است. کاپا می‌گوید نتایج نظرسنجی ۸۰ درصد از جمعیت جهان را پوشش می‌دهد. او می‌گوید:

این‌ها نظرسنجی‌های خانواری هستند که توسط اداره‌های آمار دولتی انجام شده است. بنابراین آن‌ها دقیق نیستند و تنها یک تخمین به‌شمار می‌روند.

سوء استفاده به‌عنوان یک سلاح

بر اساس گزارش یونیسف، خشونت جنسی علیه دختران در تمام قاره‌ها و در همه فرهنگ‌ها رخ می‌دهد. شمار افراد آسیب‌دیده به‌ویژه در مناطق جنگی یا بحرانی زیاد است. در این مناطق از هر چهار دختر یک دختر قربانی تجاوز جنسی یا خشونت جنسی شده است. تجاوز جنسی و سوء استفاده جنسی از زنان زیر سن قانونی نیز عامدانه به‌عنوان سلاح در جنگ‌ها و درگیری‌ها استفاده می‌شود.

کاپا از کشورهای سراسر جهان خواست تا برای محافظت بهتر از دختران در برابر خشونت جنسی، اقدامات بیشتری انجام دهند. او گفت این فقط برای مجازات‌های سخت برای مجرمان نیست؛ «ما باید با نابرابری جنسیتی، و همچنین ایده‌های نادرست در مورد مردانگی و حقوق جنسی مردان، و همچنین انگ‌زدن به قربانیان مبارزه کنیم».

گزارش صندوق کودکان سازمان ملل متحد به‌مناسبت روز جهانی دختر بر خشونت جنسی علیه دختران تمرکز دارد، با این حال تاکید می‌کند که پسران نیز قربانی تجاوز و آزار هستند. اما هنوز شکاف‌ قابل توجهی میان داده‌های به‌دست آمده و شمار بالایی از موارد گزارش‌نشده وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.