ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم اعدام شریفه محمدی در دیوان عالی قضایی لغو شد

پیشتر شعبه یک دادگاه انقلاب این فعال کارگری را به اتهام «بغی» به اعدام محکوم کرده بود. او را از آذر ۱۴۰۲ در زندان حبس کرده‌اند.

پرونده شریفه محمدی، فعال کارگری و عضو پیشین کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری، برای بررسی دوباره به شعبه هم‌عرض دادگاه انقلاب ارجاع داده شده است.

امیر رئیسیان، وکیل شریفه محمدی گفت دیوان عالی قضایی کشور پس از رسیدگی، حکم موکلش را نقض کرده است.

این وکیل دادگستری در شبکه اجتماعی ایکس نیز خبر نقض حکم اعدام موکلش را تایید کرد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

شعبه یک دادگاه انقلاب رشت تیر ۱۴۰۳ شریفه محمدی را بابت اتهام «بغی» به اعدام محکوم کرده بود.

کمپین دفاع از شریفه محمدی در همان زمان صدور حکم اعدام برای این فعال کارگری را فاقد مستندات حقوقی دانسته و خواستار لغو آن شده بود.

زمان رسیدگی دوباره به پرونده محمدی هنوز نامشخص است.

نیروهای امنیتی شریفه محمدی را آذر ۱۴۰۲ بازداشت کردند. او برای مدت طولانی در بازداشتگاه‌های مختلف حبس و تحت آزار و شکنجه قرار گرفت. برخی از زندانیان شهادت داده بودند که بدن کبود شریفه محمدی بر اثر شکنجه را دیده‌اند.

خانواده شریفه محمدی نیز از آزار حکومت در امان نماندند. علاوه بر محرومیت طولانی مدت آنها از ملاقات، نیروهای امنیتی خرداد ۱۴۰۳ سیروس فتحی، همسر شریفه محمدی را نیز برای چند روز بازداشت کردند تا فشار بر این فعال کارگری برای تن دادن به اعتراف اجباری را افزایش دهند.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در چند ماه اخیر علاوه بر شریفه محمدی، پخشان عزیزی، مددکار اجتماعی و عضو جامعه زنان آزاد شرق کردستان را نیز به اتهام بغی به اعدام محکوم کرده است.

وریشه مرادی، فعال حقوق زنان کُرد نیز با اتهام مشابهی در خطر صدور حکم اعدام قرار دارد. دومین جلسه رسیدگی به پرونده مرادی در دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی ۱۵ مهر ۱۴۰۳ برگزار شد. بر اساس گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، در این دادگاه قاضی صلواتی به مرادی اجازه نداد به صورت شفاهی از خود دفاع کند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.