ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا به ایران پیام داد که «ترور ترامپ» را «اقدام جنگی» در نظر خواهد گرفت

پیامی از آمریکا به بالاترین مقام‌های جمهوری اسلامی ارسال شده است که مضمون آن هشدار مستقیم در مورد عواقب پیگیری نقشه تهران برای هدف قرار دادن دونالد ترامپ است.

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۲۴ مهر/ ۱۵ اکتبر به نقل از یک مقام دولت آمریکا نوشت که ایالات متحده آمریکا به جمهوری اسلامی هشدار داده است که تمام توطئه‌ها علیه جان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور را متوقف کند و گفته است که واشنگتن هرگونه اقدام به ترور او را یک اقدام جنگی تلقی خواهد کرد.

این مقام که رویترز نامش را فاش نکرد، گفت که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به شکل پیوسته در مورد تهدیدهای تهران علیه ترامپ در جریان قرار می‌گیرد.

به گفته منبع رویترز در دولت آمریکا، مقامات ارشد ایالات متحده به دستور بایدن پیام‌هایی را به بالاترین سطوح جمهوری اسلامی ارسال کرده و به تهران هشدار داده‌اند که تمام توطئه‌ها علیه ترامپ و مقامات سابق آمریکایی را متوقف کنند.

ایران دخالت در تلاش‌ها برای ترور ترامپ را رد کرده است. تهران نیز به نوبه خود می‌گوید واشنگتن دهه‌ها در امور این کشور مداخله کرده است و به رویدادهایی از جمله کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ علیه محمد مصدق تا کشتن قاسم سلیمانی در دی‌ماه ۱۳۹۸ اشاره می‌کند.

در روز ۱۳ دی ۱۳۹۸ ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری وقت آمریکا دستور حمله هوایی برای هدف قرار دادن قاسم سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد را صادر کرد که منجر به کشته شدن فرمانده وقت سپاه قدس شد. جمهوری اسلامی پس از آن اعلام کرد که انتقام از عاملان و آمران عملیات کشتن قاسم سلیمانی را دنبال خواهد کرد.

ترامپ، پس از شکست در انتخابات ۲۰۲۰ از بایدن، اکنون به دنبال بازگشت به کاخ سفید است. او اکنون در رقابت با کامالا هریس معاون رئیس جمهور در کارزار انتخابات ۵ نوامبر است.

ستاد انتخاباتی این نامزد جمهوری‌خواهان در ۲۴ سپتامبر اعلام کرد که مقامات اطلاعاتی آمریکا درباره تهدید ایران برای ترور ترامپ به آن‌ها اطلاع داده‌اند.

کاخ سفید هم پس از آن اعلام کرد که ایالات متحده سال‌هاست که تهدیدات ایران علیه ترامپ را از نزدیک دنبال می‌کند و نسبت به «عواقب شدید» در صورت حمله تهران به شهروندان آمریکایی هشدار داد.

پیش‌تر شان ساوت، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، گفته بود:

ما این تهدید را یک موضوع امنیت ملی و داخلی می دانیم که دارای بالاترین اولویت است و ایران را به دلیل این تهدیدات وقیحانه به شدت محکوم می‌کنیم. اگر ایران به هر یک از شهروندان ما، از جمله کسانی که به خدمت به ایالات متحده ادامه می‌دهند یا کسانی که قبلاً خدمت کرده‌اند حمله کند، با عواقب شدیدی روبرو خواهد شد.

در هفته‌های گذشته سه تلاش برای ترور ترامپ ناکام مانده است. مقام‌های امنیتی آمریکا ارتباط این سه پرونده با جمهوری اسلامی و طرح‌های احتمالی ترور تهران را تایید نکرده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.