ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا بار دیگر به یمن حمله نظامی کرد

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد در پنج حمله دقیق انبارهای تسلیحاتی زیرزمینی حوثی‌ها از بین رفته‌اند. منابع نزدیک به حوثی گفتنددر سه مرتبه ۱۵ حمله به مناطقی در صنعا و صعده با مشارکت آمریکا و انگلیس شده است.

وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا حمله نظامی هوایی به یمن را تایید کرد. منابع نزدیک به حوثی‌ها هم گفتند انگلیس نیز در این حمله مشارکت داشته است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، گفت در این «عملیات پنج انبارهای تسلیحاتی زیرزمینی حوثی‌ها» بمباران شده‌اند.

به گفته او آمریکا در این حمله نظامی از بمب‌افکن‌های بی ۲ استفاده کرد و در آنچه که آستین «بمباران دقیق» خواند، پنج انبار تسلیحات نظامی حوثی‌ها در یمن را از بین برد.

آستین گفت این حمله با دستور مستقیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و با هدف تقلیل توان نظامی حوثی‌ها برای حمله به کشتی‌ها در منطقه انجام شد.

حوثی‌ها که پس از فرار رئیس دولت پیشین این کشور به عربستان سعودی، بخش‌های زیادی از یمن را در اختیار دارند، پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ اعلام کردند در همبستگی با گروه‌های فلسطینی به کشتی‌های تجاری متعلق به اسرائیل و همپیمانان آن حمله خواهند کرد.

ایالات متحده آمریکا و متحدانش پیش از این چند مرتبه به مناطقی از یمن که ادعا می‌کنند پایگاه‌های نظامی متعلق به حوثی‌ها بودند، حمله هوایی کردند. حداقل دو مرتبه نیز اسرائیل به صورت مستقیم به یمن حمله هوایی کرد.

وزیر دفاع ایالات متحده که پیش از حمله بامدادی ۱۷ اکتبر ۲۰۲۴/ ۲۶ مهر ۱۴۰۳ با یواآ گالانت، وزیر جنگ اسرائیل گفت‌وگو کرده بود، در بیانیه خود نوشت: «این یک نمایش منحصر به فرد از توانایی ایالات متحده آمریکا برای هدف گرفتن تجهیزاتی که دشمنان ما سعی دارند دور از دسترس نگاه دارند، صرف نظر از اینکه در چه عمقی دفن شده یا چقدر مستحکم یا تقویت شده‌اند، بود».

منابع خبری نزدیک به حوثی‌ها در یمن اما گفتند علاوه بر ایالات متحده آمریکا، انگلیس نیز در این تهاجم نظامی مشارکت داشته است.

به گزارش «سبا»، خبرگزاری رسمی دولت حوثی‌ها در یمن آمریکا و انگلیس سه مرتبه ۱۵ حمله به مناطقی در صنعا و صعده انجام دادند.

یک منبع امنیتی به این خبرگزاری گفت نیروهای متجاوز شش مرتبه به مناطقی در شما و جنوب پایتخت و ۹ مرتبه به مناطقی در کهلان و العبلا در شرق صعده حمله کردند.

شبکه العالم که به جمهوری اسلامی ایران وابسته است نیز به نقل از منابع خود نوشت این حملات تاثیری بر انبارهای تسلیحاتی نیروهای یمنی نداشت.

آمریکا و متحدانش دو روز پیش، ۱۵ اکتبر ۲۰۲۴ نیز به مناطقی در یمن حمله کرده بودند.

حملات آمریکا و متحدانش به یمن از دی ۱۴۰۲ پس از آنکه حوثی‌ها در همبستگی با گروه‌های فلسطینی کشتی‌های تجاری متعلق به اسرائیل و متحدانش را در آب‌های دریای سرخ هدف قرار دادند، آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وزیر دفاع آمریکا به عنوان اصلی‌ترین حامی اسرائیل، حملات حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری را «غیرقانونی» و «اخلالگر در تجارت بین‌المللی آزاد» خواند که علاوه بر «آسیب‌های زیست محیطی، جان نیروهای آمریکایی و شرکای آنها را به خطر می‌اندازد».

این سخنان در شرایطی بیان می‌شود که مقام‌های آمریکایی پیش از این بارها مانع تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه اسرائیل شدند، تنها قطعنامه تصویب شده در این شورا را نیز غیرالزام‌آور دانستند و به حمایت مالی و تسلیحاتی از اسرائیل که به نسل‌کشی در غزه متهم است، ادامه دادند.

پیش از حمله به یمن، بامداد ۱۷ اکتبر/ ۲۶ مهر نیز خبرگزاری رسمی دولت سوریه از حمله نظامی اسرائیل به بندر لاذقیه خبر داده بود.

یک منبع امنیتی به این خبرگزاری گفت در حمله بامدادی به جنوب شرق لاذقیه، دو غیرنظامی مجروح شدند.

اسرائیل پیش از این نیز چند مرتبه مناطقی را در سوریه هدف حمله قرار داده بود. دولت اسرائیل ادعا می‌کند این مناطق به ایران و حزب‌الله لبنان تعلق دارند که برای حمله به اسرائیل یا ارسال سلاح به گروه‌های همسو با ایران از آنها استفاده می‌شود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.