ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل در حمله به مناطق مسکونی و یک مدرسه در غزه ۵۳ فلسطینی دیگر را کشت

خبرگزاری وفا فلسطین نوشت اسرائیل با قطع اینترنت در شمال غزه امکان ارتباط با آنجا و اطلاع‌رسانی در باره وضعیت ساکنان محاصره شده را ناممکن کرده است.

ارتش اسرائیل همچنان مانع دسترسی ساکنان شمال غزه به مواد غذایی و دارو می‌شود تا آنها را با ابزار «غیرنظامی» بکشد. در دو حمله جداگانه در باریکه غزه دستکم ۵۳ فلسطینی دیگر به دست اسرائیل کشته شدند.

اسرائیل با بمباران یک مدرسه در شمال غربی شهر غزه که سکونتگاه آواره‌گان بود، دستکم هشت تن راکشت و شمار زیادی را مجروح کرد. پیشتر نیز بر اساس گزارش رسانه‌های منطقه‌ای، بمباران مناطق مسکونی در باریکه غزه از سوی ارتش اسرائیل موجب جان باختن ۴۵ فلسطینی دیگر شده بود.

وزارت بهداشتت فلسطین در باریکه غزه پیشتر نیز اعلام کرده بود در حمله اسرائیل به بیت لاهیا ۴۰ نفر کشته و ۸۰ تن مجروح شده‌اند.

خبرگزاری فلسطینی وفا به نقل از شاهدان عینی در اردوگاه جبالیا در باریکه غزه نوشت، در حملات اسرائیل حداقل ۲۰ غیرنظامی که بیشتر آنها زن و کودک بودند کشته شدند.

اسرائیل که روزهای طولانی است جبالیا در شمال غزه را محاصره کرده، با قطع دسترسی ساکنان آنجا به اینترنت مانع اطلاع رسانی از وضعیت در یکی از بزرگترین اردوگاه‌های باریکه غزه شده است.

همین خبرگزاری گزارش کرد اردوگاه آوارگان الشطی برای دومین بار در ماه جاری هدف حمله نیروهای اسرائیلی قرار گرفت. اسرائیل پیشتر ۱۹ اکتبر به مدرسه این اردوگاه حمله کرده بود.

منابع پزشکی و شاهدان عینی در فلسطین تایید کردند در جریان این حمله دستکم هشت تن که اغلب زن و کودک بودند، کشته شدند.

اسرائیل از هفت اکتبر ۲۰۲۳ دستکم ۴۲ هزار و ۹۰۰ فلسطینی را در نوار غزه کشته است. شمار مجروحان در این باریکه بیش از ۱۰۰ هزار نفر گزارش شده است. یک گروه از پزشکان مستقل آمریکایی که داوطلبانه به غزه رفته بودند، شمار کشته شدگان را نزدیک به ۱۱۹ هزار تن تخمین زده‌اند و گفته‌اند که دستکم ۶۲ هزار نفر به دلیل گرسنگی جانشان را از دست داده‌اند.

اسرائیل بدون توجه به هشدار سازمان‌های بین‌المللی به پشتوانه ایالات متحده آمریکا به کشتار فلسطینی‌ها در باریکه غزه ادامه می‌دهد و همزمان به لبنان نیز لشکر کشی کرده است.

در تازه‌ترین تحولات در جنوب لبنان، اسرائیل ادعا کرد که شمار دیگری از نیروهای حزب‌الله لبنان را «از بین برده است». حزب‌الله لبنان کشته شدن سه تن از نیروهای نظامی‌اش در درگیری با اسرائیلی‌ها را تایید کرد و همزمان گفت که چهار نظامی اسرائیلی را کشته است. خبر کشته شدن چهار نظامی اسرائیلی را منابع این کشور نیز تایید کردند.

همچنین بر اساس خبرهای منتشر شده لبنان یک کارخانه اسلحه‌سازی را با پهپاد نشانه گرفت.

در خبر دیگری ارتش اسرائیل به ساکنان ۱۴ روستا در جنوب لبنان هشدار داد که آن منطقه را ترک کنند تا کشته نشوند.

سخنگوی ارتش اسرائیل به زبان عربی مدعی شد که این روستاها در مجاورت تاسیسات نظامی حزب‌الله لبنان قرار دارند و هر حرکتی به سمت جنوب «می‌تواند خطر مرگ به دنبال داشته باشد».

وزارت بهداشت لبنان صبح ۲۷ اکتبر کشته شدن چهار لبنانی دیگر به دست اسرائیل را تایید کرده بود. این چهار شهروند لبنانی در حمله به زوطر الشرقیه در استان نبطیه کشته شدند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.