ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در پی تشدید درگیری‌ها در مرز لبنان و اسرائیل، هزاران نفر در جنوب لبنان آواره شده‌اند

سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید حدود ۲۰ هزار نفر در جنوب لبنان و مناطق دیگر این کشور در داخل لبنان آواره شده‌اند. مقام‌های اسرائیلی هم ده‌ها شهر و محله را در شمال اسرائیل تخلیه کرده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت که با سازمان ملل متحد فعالیت می‌کند دوشنبه یکم آبان / ۲۳ اکتبر اعلام کرد از ۱۶ مهر / ۸ اکتبر، یک روز پس از حمله حماس به اسرائیل و حملات تلافی‌جویانه اسرائیل به غزه، ۱۹ هزار و ۶۴۶ نفر در داخل لبنان آواره شده‌اند.

این سازمان گفته است عمدتاً کسانی که در جنوب لبنان، هم‌مرز با اسرائیل زندگی می‌کردند از این منطقه گریخته‌اند، اگرچه برخی از جابه‌جایی‌ها در مناطق دیگر نیز گزارش شده است.

اسرائیل و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان در سرتاسر مرز مشترک دو کشور به‌طور فزاینده‌ای تبادل آتش دارند و این بدترین تشدید تنش میان دو طرف از زمان جنگ سال ۲۰۰۶ است.

حزب‌الله می‌گوید ۲۷ نفر از نیروهایش از آغاز جنگ اسرائیل و غزه کشته شده‌اند. منابع امنیتی لبنان می‌گویند از آغاز درگیری‌ها ۱۱ نفر از گروه‌های فلسطینی متحد حزب‌الله در لبنان و چهار غیرنظامی نیز کشته شده‌اند.

ارتش اسرائیل هم اعلام کرده که تاکنون هفت سرباز این کشور در امتداد منطقه مرزی با لبنان کشته شده‌اند.

با افزایش شدت درگیری‌ها با حزب‌الله لبنان، اسرائیل تخلیه برنامه‌ریزی شده شهرها و مناطق شمالی خود را روز گذشته، یکشنبه ۳۰ مهر / ۲۲ اکتبر گسترش داد.

وزارت دفاع اسرائیل پس از تصویب طرحی در هفته گذشته برای انتقال ساکنان ۲۸ روستای منطقه مرزی و شهر کریات شمونا و اسکان موقت مردم این مناطق با بودجه دولتی، اعلام کرد که ۱۴ منطقه را به این فهرست اضافه می‌کند.

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله هنوز علناً درباره تشدید تنش صحبت نکرده است، اما حسن فضل‌الله، نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان روز یکشنبه گفت که رهبر این گروه از نزدیک تحولات را زیر نظر دارد و فرماندهان را در نبرد هدایت می‌کند.

ارتش اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که چندین هدف حزب‌الله لبنان را در طول شب مورد هدف قرار داده است.

روزنامه هاآرتص اسرائیل روز دوشنبه گزارش داد که دو نفر براثر شلیک راکت از لبنان به شهر کریات شمونا در شمال اسرائیل زخمی شدند.

پیش از آن ارتش اسرائیل اعلام کرده بود که دو پهپاد را که از شمال این کشور وارد حریم هوایی اسرائیل شده بودند، رهگیری کرده است.

ارتش اسرائیل همچنین افزود سه گروه که موشک‌های ضد زره را در آن سوی مرز پرتاب کرده بودند یا در حال آماده‌سازی پرتاب بودند، هدف قرار داده و یک پهپاد را که از داخل لبنان نزدیک می‌شد، سرنگون کرده است.

منابع آگاه به رویترز گفته‌اند که حملات حزب‌الله به اسرائیل به‌منظور ایجاد جنگ بزرگ طراحی نشده است. اسرائیل گفته است که علاقه‌ای به جنگ با حزب‌الله ندارد و اگر این گروه مهار شود، وضعیت موجود را حفظ خواهد کرد.

با این حال افزایش تنش‌ها نگرانی‌هایی را در گسترش جنگ به منطقه و فراتر از آن بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.