ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیمارستان اندونزی غزه در محاصره تانک‌های اسرائیل

اسرائیل با حمله به بخش جراحی بیمارستان اندونزی ۱۲ غیرنظامی را کشت و پزشکان بخش را مجروح کرد. هر کس از بیمارستان خارج می‌شود، هدف قرار می‌گیرد. جنازه چندین تن بیرون بیمارستان در خیابان‌ رها شده است.

بیمارستان اندونزی نوار غزه در محاصره است و تا کنون چندین فلسطینی در حمله‌های مستقیم اسرائیل به این بیمارستان کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری «الجزیره»، تانک‌ها و خودروهای نظامی اسرائیل دوشنبه ۲۰ نوامبر / ۲۹ آبان از بیت حانون به سمت این بیمارستان حرکت کردند و در حال گلوله‌باران بیمارستان هستند و هر کسی را که در نزدیکی آن حرکت کند، می‌کشند.

به گزارش مقام‌های بهداشتی غزه، در حمله‌های اسرائیل به این بیمارستان تا کنون دست کم ۱۲ تن کشته شده اند. حمله اسراییل بخش جراحی بیمارستان را هدف قرار داد و علاوه بر کشتن ۱۲ غیرنظامی پناه‌گرفته در بیمارستان، پزشکان بخش جراحی را هم مصدوم کرد.

خبرنگاران محلی در ارتباط با «الجزیره»، وضعیت داخل بیمارستان اندونزی را «فاجعه‌بار» توصیف کرده اند. به گفته آنها، نیروهای اسرائیلی هر کسی را که بخواهد بیمارستان را ترک کنند، هدف قرار می‌دهند.

جنازه‌های آنها اکنون بیرون بیمارستان در خیابان رها شده است.

این بیمارستان هم‌اکنون مملوء از آدم است و شش هزار تن، از جمله خدمه پزشکی، بیماران و آوارگانی که به آن پناه آورده اند، داخل آن حضور دارند.

شماری از خدمه‌ی پزشکی بیمارستان الشفاء، بزرگترین بیمارستان باریکه‌ی تحت محاصره غزه که ارتش اسرائیل به آن حمله و تصرفش کرد، به بیمارستان اندونزی نقل مکان کرده بودند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

حمله به بیمارستان‌ها: جنایت جنگی

قوانین بین‌المللی حمله به بیمارستان‌ها در جنگ را منع می‌کنند. ماده ۱۸ کنوانسیون ژنو می‌گوید:

بیمارستان‌های مدنی که برای مراقبت از مجروحان و بیماران، افراد ناتوان و به عنوان زایشگاه سازماندهی شده اند، نباید تحت هیچ شرایطی هدف حمله قرار بگیرند بلکه باید در هر زمانی از سوی طرفین درگیری محترم شمرده شوند و محافظت شوند.

اسرائیل مدعی است که حماس از بیمارستان‌ها به عنوان مرکز عملیات و فرماندهی استفاده می‌کند و بنابراین طبق همین کنوانسیون دیگر از مصونیت در شرایط جنگی برخوردار نیست. اسرائیل با همین ادعا به بیمارستان الشفاء حمله کرد. حماس و خدمه پزشکی بیمارستان این ادعا را رد کرده اند.

ارتش اسرائیل هنوز مدرک قانع‌کننده‌ای برای اثبات ادعای خود ارائه نداده است.

ویدئوهای ابتدایی ارتش اسرائیل از بیمارستان الشفاء تنها چند سلاح و جلیقه ضدگلوله را در داخل بیمارستان نشان می‌داد و بعد از انتشار هم ادیت شد. این ویدئوها یک تقویم را به عنوان لیست حضور غیاب جنگجویان حماس به دروغ نشان داد. بدین‌ترتیب در ویدئوهای منتشرشده از سوی خبرگزاری‌هایی چون بی‌بی‌سی و الجزیره پس از راستی‌آزمایی تشکیک شد و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویژه کاربران عرب به مسخره‌کردن آن پرداختند.

در ماده ۱۹ کنوانسیون ژنو آمده که اگر بیمارستان به عنوان مرکزی برای آسیب زدن علیه دشمن به کار گرفته شود، مصونیت خود را از دست می‌دهد اما تنها پس از هشدارهای اولیه و دادن زمان کافی برای تخلیه. این کنوانسیون همچنین تأکید می‌کند که:

این واقعیت که اعضای مجروح یا بیمار نیروهای مسلح در بیمارستان تحت درمان باشند یا سلاح‌های سبک و مهمات گرفته‌شده از چنین جنگجویانی هنوز آنجا حاضر باشند و به سرویس مربوطه تحویل داده نشده باشند، نباید اقدام آسیب‌زا علیه دشمن تلقی شود.

بنا بر این تأکید ماده ۱۹ کنوانسیون و با توجه به مدارکی که تا کنون اسرائیل از بیمارستان الشفاء نشان داده ــ چند سلاح و جلیقه و مهمات ــ، هنوز حمله به این بیمارستان هیچ توجیهی ندارد و جنایت جنگی محسوب می‌شود.

اسرائیل همچنین مدعی است به ویدئوهایی از دوربین مداربسته بیمارستان الشفاء دسترسی پیدا کرده که نشان می‌دهد اعضای حماس، اسیران و گروگان‌های اسرائیلی را به آنجا منتقل کرده اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، مقام‌های بهداشتی غزه گفته اند که نمی‌توانند اصالت ویدئوی منتشرشده را تأیید کنند. حماس تا کنون در این باره اظهار نظر نکرده است.

به ادعای سخنگوی ارتش اسرائیل، یک سرباز اسیرشده اسرائیلی در این بیمارستان کشته شده است و دو گروگان خارجی هم هفتم اکتبر / ۱۵ مهر، روز حمله‌ی حماس به اسرائیل، به آنجا منتقل شده اند.

به گزارش روزنامه بریتانیایی «گاردین»، حماس پیش از این گفته بود که سرباز مورد اشاره سخنگوی ارتش اسرائیل، بر اثر حمله‌های اسرائیل به این بیمارستان کشته شده است. حماس ویدئویی هم از پیکر این سرباز منتشر کرده بود که بدنش رد زخم نداشت و تنها اثر جراحتی بر سرش دیده می‌شد.

تا کنون بیش از ۱۳ هزار فلسطینی، از جمله دست‌کم پنج هزار و ۵۰۰ کودک، در حمله‌های اسرائیل به غزه از هفتم اکتبر به این سو کشته شده اند.

گزارشگران ویژه سازمان ملل چندی پیش خواهان آتش‌بس برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.