ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره شمالی دو موشک بالستیک کوتاه‌برد پرتاب کرد

ارتش کره جنوبی می‌گوید پرتاب یکی از این دو موشک موفقیت‌آمیز نبوده است. این پرتاب‌ها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که کره شمالی ادعا کرد موشکی با چندین کلاهک را با موفقیت آزمایش کرده است.

ارتش کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی دوشنبه ۱۱ تیر / یکم ژوئیه دو موشک بالستیک شلیک کرد که جدیدترین آزمایش از سری آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ است که سئول را خشمگین کرده است.

رئیس ستاد مشترک کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که اولین موشک کوتاه‌برد در ساعت پنج و پنج دقیقه صبح به وقت محلی و سپس دومین موشک ۱۰ دقیقه بعد پرتاب شد.

در بیانیه مطبوعاتی ارتش کره جنوبی آمده است: «اولین موشک بالستیک کوتاه‌برد تقریباً ۶۰۰ کیلومتر و دومی ۱۲۰ کیلومتر را طی کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی گفت: «یکی از موشک‌ها که پروازش موفقیت‌آمیز نبود، ممکن است به‌طور غیرعادی پرواز کرده باشد و نمی‌توان احتمال سقوط آن را رد کرد.»

به‌گفته لی سونگ جون، سخنگوی ستاد کل ارتش کره جنوبی، اگر موشک در میانه پرواز منفجر شده باشد، بر اساس مسیر مشاهده شده، ممکن است بقایای آن در کره شمالی فرود آمده باشند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با بیان این‌که اطلاعات مربوط به این حوادث را به ایالات متحده آمریکا و ژاپن مخابره کرده است، گفت: «ارتش ما نظارت و هوشیاری را در آمادگی برای پرتاب‌های بیشتر تقویت کرده است. ویژگی‌ها (این پرتاب‌ها) در حال حاضر موضوع تجزیه و تحلیل دقیق مقامات کره جنوبی و آمریکایی قرار دارد.»

پرتاب این موشک‌ها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که کره شمالی ادعا کرد موشکی با کلاهک‌های متعدد را با موفقیت آزمایش کرده است، کره جنوبی اما اعلام کرد که این موشک در حین پرواز منفجر شده است.

نسخه آسیایی ناتو

روابط بین دو کره در حال حاضر در پایین‌ترین حد خود در سال‌های اخیر قرار دارد و پیونگ‌یانگ همزمان آزمایش‌های تسلیحاتی خود را تشدید کرده و همزمان بالن‌های پر از زباله را به انتقام کارزارهای تبلیغاتی علیه رژیم کره شمالی به جنوب فرستاد.

در پایان ماه ژوئن، سئول، توکیو و واشنگتن رزمایش مشترک سه روزه‌ای برگزار کردند که روز یکشنبه توسط پیونگ‌یانگ محکوم شد. کره شمالی آن‌ها را «نسخه آسیایی ناتو» توصیف کرد و در مورد «پیامدهای مرگبار» اقداماتشان هشدار داد.

در این رزمایش ناو هواپیمابر اتمی ایالات متحده آمریکا با نام یواس‌اس تئودور روزولت، ناوشکن موشک هدایت شونده ژاپنی جی‌اس آتاگو و جت جنگنده کی‌اف-۱۶ کره جنوبی شرکت داشتند.

کره شمالی همواره از این مانورهای نظامی انتقاد می‌کند و آن‌ها را تمرین قبل از تهاجم به خاک خود می‌داند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری روسیه پس از سفر ماه ژوئن خود به کره شمالی گفته بود که روسیه ممکن است به کره شمالی تسلیحات بفرستد و این پاسخی متقابل به تسلیح اوکراین توسط غرب است.

کره جنوبی روز یکشنبه تأکید کرد که این رزمایش‌ها تنها تمرینات دفاعی منظم هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.