ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تیم والز، معاون کامالا هریس، کیست و اهمیت او در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا چیست؟

کامالا هریس تیم والز، فرماندار مینه‌سوتا، را به‌عنوان معاون خود در انتخابات ۲۰۲۴ انتخاب کرد و از سوابق او به‌عنوان معلم و عضو گارد ملی تمجید کرد. هریس و والز در گردهمایی فیلادلفیا بر «آزادی» و «حرکت به سمت آینده» تأکید کردند و مخالفت خود را با «عقب‌گرد» تحت رهبری ترامپ بیان کردند.

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری فعلی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، تیم والز، فرماندار مینه‌سوتا را به‌عنوان معاون خود انتخاب کرد. هریس این خبر را در اینستاگرام و از طریق پیامک به حامیان خود اعلام کرد و به تمجید از سابقه والز به‌عنوان معلم، عضو سابق گارد ملی و حامی خانواده‌های طبقه متوسط پرداخت. فرماندار مینه‌سوتا به دلیل تلاش‌هایش برای عمومی‌تر کردن بهداشت و آموزش، توجه به نیازهای نیروی کار، و حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و خانواده‌ها، مورد توجه جناح چپ لیبرال حزب دموکرات است.

هریس و والز شامگاه سه‌شنبه شش اوت، در اولین تجمع کارزار انتخاباتی مشترک‌شان در فیلادلفیا شرکت کردند. در گردهمایی دموکرات‌ها در فیلادلفیا، کامالا هریس فرماندار مینه‌سوتا را با عنوان «مربی والز» خطاب قرار داد. دلیل این عنوان این است که والز سال‌ها در دبیرستانی که به‌عنوان معلم مشغول به کار بود، مربی فوتبال آمریکایی نیز بوده است.

این دو در این گردهمایی، کلمات کلیدی مبارزات انتخاباتی خود را «آزادی» و «حرکت به سمت آینده» مطرح کردند و بر مخالفت با «عقب‌گرد» تأکید کردند، به عبارت دیگر، «نه به اینکه با دونالد ترامپ به عقب برگردیم.»

اهمیت ایالت‌های غرب میانه با معاون‌هایی از اوهایو و مینه‌سوتا در انتخابات ۲۰۲۴ پررنگ‌تر خواهد شد. دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، توجه بیشتری به این ایالت‌ها معطوف کرده است. مینه‌سوتا یکی از ایالت‌هایی است که در انتخابات گذشته به جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی رأی داد و در میان ایالت‌های غرب میانه برای سرنوشت انتخابات پیش رو نقش مهمی ایفا می‌کند. ترامپ همچنین معاونش، سناتور جی دی ونس را از یکی دیگر از ایالت‌های غرب میانه، یعنی اوهایو، انتخاب کرده است.  ایالت‌های غرب میانه به دلیل وضعیت نوسانی خود بین رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه و دموکرات، نقش کلیدی دارند.

کارولین لیویت، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ، در واکنش به خبر همراهی تیم والز با کامالا هریس در انتخابات، به سیاست‌های محیط‌ زیستی این دو انتقاد کرد و به‌ویژه به سخت‌گیری‌های آنان در زمینه انتشار گازهای گلخانه‌ای حمله کرد. او در بیانیه‌ای اظهار داشت: «درست مانند کامالا هریس، تیم والز یک افراطی لیبرال خطرناک است» و افزود که رؤیاهای این دو «کابوس هر آمریکایی» است.

تیم والز کیست؟

تیم والز ۶۰ ساله، از حزب دموکرات، از ژانویه ۲۰۱۹ فرماندار مینه‌سوتا است. او پیش از ورود به سیاست در گارد ملی با درجه سرگردی خدمت کرده است.

 والز در سال ۲۰۰۶ به نمایندگی از ناحیه اول مینه‌سوتا به مجلس نمایندگان ایالات متحده انتخاب شد. تیم والز زمانی که در سال ۲۰۰۶ وارد سیاست شد و به مجلس نمایندگان راه یافت، معلم جغرافیا در دبیرستان بود. در آن زمان، او توانست در یک منطقه بیشتر روستایی و جمهوری‌خواه، با تمرکز بر دسترس‌پذیری دولت رفاه، آموزش و بهداشت، رأی‌ها را به سود دموکرات‌ها جلب کند. این ویژگی برای کامالا هریس در این دور از انتخابات ارزشمند است، چرا که توانایی والز در جلب حمایت به نفع دموکرات‌ها و تمرکز بر نیازهای خانواده‌های طبقه متوسط و مسائل رفاهی، در این کارزار آن هم در فضای اقتصادی و تورم پساکوید-۱۹ مهم است.

 در دوران حضورش در کنگره، والز روی مسائلی مانند امور سربازان بازنشسته، توسعه روستایی، بهداشت و آموزش تمرکز داشت.

تیم والز به‌عنوان فرماندار مینه‌سوتا توانسته است توجه جدی به برخی سیاست‌های مترقی و لیبرال را از سوی رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه جلب کند. او با اولویت دادن به رفاه خانواده‌های طبقه میانی، کارگری، و روستایی، موفق شد در دوره اول فرمانداری خود هم بودجه آموزش را افزایش دهد و هم مالیات‌ها را کاهش دهد. پس از انتخاب مجدد در سال ۲۰۲۲ و با تسلط دموکرات‌ها بر مجلس ایالتی، والز اصلاحات بیشتری را به تصویب رساند و از جمله از این سیاست‌ها حمایت کرد: ارائه وعده‌های غذایی رایگان در مدارس دولتی برای دانش‌آموزان؛ حمایت قانونی از پایان خودخواسته بارداری (سقط جنین) و حقوق باروری زنان؛ حمایت از جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو؛ حمایت از تطبیق جنسیت؛ اعمال محدودیت‌های جدید بر حمل و داشتن اسلحه؛ ارتقاء مزایای مرخصی زایمان، مرخصی خانوادگی و درمانی برای نیروی کار.

از زمان تصدی مقام فرمانداری، والز بیشتر بر مسائل بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، رفاه خانواده‌های طبقه متوسط و توسعه اقتصادی تمرکز کرده است. دولت او در دوران پاندمی کوید-۱۹ به حمایت از کسب‌وکارهای کوچک، افزایش بودجه بهداشت، حمایت اقتصادی از مشاغل و افراد آسیب‌دیده، و گسترش خدمات بهداشت و درمان پرداخت. همچنین، اقدامات مؤثری در کاهش هزینه‌های داروهای تجویزی، بهبود خدمات سلامت روان، و تقویت برنامه‌های بیمه سلامت ایالتی انجام داده است.

در حوزه اقتصادی، اولویت‌های دولت والز شامل توسعه اقتصاد خانواده‌های طبقه متوسط و کسب‌وکارهای کوچک از طریق سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و حمایت از برنامه‌های نیروی کار است. او همچنین بر انرژی سبز، شیوه‌های محیط‌ زیستی پایدار، مبارزه با تغییرات اقلیمی، و حفاظت از منابع طبیعی تأکید دارد.

پاشنه‌آشیل والز چیست؟

در پی ناآرامی‌های پس از کشته شدن جورج فلوید، دولت تیم والز با انتقادهایی مواجه شد. جورج فلوید، مردی سیاه‌پوست، در ماه مه سال ۲۰۲۰ در مینیاپولیس، مینه‌سوتا به دست درک شووین، افسر پلیس کشته شد. شووین بیش از ۹ دقیقه روی گردن فلوید زانو زد که باعث اعتراضات گسترده و درخواست برای اصلاحات در وضعیت پلیس مینه‌سوتا شد.

انتقادها به دولت والز به دلیل مدیریت بحران اعتراضات خیابانی بود. برخی معتقد بودند واکنش او به اعتراضات کند و ناکافی بوده است.

حدود ۱۰ درصد از جمعیت مینه‌سوتا از سیاه‌پوستان یا آفریقایی‌تباران هستند. انتقادها بر این نکته تأکید داشت که برخورد خشونت‌آمیز پلیس با معترضان و استقرار گارد ملی برای کنترل وضعیت، به نظر نمی‌رسید با شدت بحران هم‌خوانی داشته باشد. همچنین، تعامل دولت والز با جوامع سیاه‌پوست و آسیب‌دیده از وضعیت، کافی تلقی نمی‌شد. به نظر منتقدان، دولت او به طور کامل به نیازها و خواسته‌های این جوامع نپرداخته و مطالبات آنان را در اولویت قرار نداده بود.

پس از فروکش کردن اعتراضات، دولت والز به دنبال اصلاحات قانونی و تعامل بیشتر با جوامع سیاه‌پوست و حاشیه‌نشین ایالتش رفت. اصلاحات در امنیت عمومی و عدالت کیفری در برنامه کاری دولت او قرار گرفت و قوانینی با هدف افزایش شفافیت و پاسخگویی پلیس به تصویب رسید. از جمله «قانون عدالت جورج فلوید برای رفتار پلیس».

انتقادهای جمهوری‌خواهان از تیم والز عمدتاً بر محور تضعیف پلیس و حمایت از «مجرمان» در سیاست اصلاح قانون متمرکز است. از جمله اینکه والز از کارزاری برای کمک به تأمین وثیقه بازداشت‌شدگان در اعتراضات خیابانی حمایت کرده بود.

نقش سیاست خارجی در انتخاب معاون هریس چه بود؟

نقش سیاست خارجی در انتخاب نامزد معاون رئیس‌جمهوری برای کامالا هریس به ویژه در زمینه مواضع گزینه‌ها درباره جنگ غزه نمود پیدا کرد. جاش شاپیرو، فرماندار پنسیلوانیا، یکی از گزینه‌های دیگر بود که انتخاب تیم والز به جای او به‌طور غیرمستقیم به رویکرد سیاست خارجی نیز مرتبط می‌شود.

هرچند که نه تیم والز به‌عنوان فرماندار مینه‌سوتا و نه جاش شاپیرو به‌عنوان فرماندار پنسیلوانیا به‌طور مستقیم در سیاست خارجی فدرال دخیل نبوده‌اند و فعالیت‌هایشان عمدتاً در حوزه سیاست داخلی متمرکز بوده است، مواضع شاپیرو درباره فلسطین به موضوعی سیاسی تبدیل شد. او در ماه آوریل، حامیان فلسطین را در تظاهرات با گروه‌های نژادپرست مانند «کو کِلاکس کِلَن»ها مقایسه کرده بود. انتخاب شاپیرو می‌توانست به جلب حمایت رأی‌دهندگان حامی اسرائیل کمک کند، اما ممکن بود چپ مترقی حزب دموکرات را راضی نکند. از سوی دیگر، انتخاب تیم والز احتمالاً چپ مترقی را خوشحال می‌کرد، اما ممکن بود نگرانی‌هایی در میان رأی‌دهندگان حامی اسرائیل به‌وجود آورد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.