ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله هوایی اسرائیل به مدرسه‌ای در غزه بیش از ۱۰۰ آواره فلسطینی را کشت

مدرسه‌ای که محل اسکان آوارگان بود هدف سه بمب اسرائیل قرار گرفت. در گرگ و میش صبح بمب‌هایی که هر کدام نزدیک به یک تن وزن داشتند این مکان را هدف قرار دادند. اسرائیل مسئولیت این حمله را پذیرفته و مانند رویدادهای مشابه مدعی شده که آنجا مرکز فرماندهی حماس بوده است.

مقام‌های دولتی در غزه روز شنبه ۲۰ مرداد/ ۱۰ اوت اعلام کردند که بیش از ۱۰۰ فلسطینی در حمله اسرائیل به مدرسه‌ای در غزه که محل اسکان آوارگان بود، کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. ارتش اسرائیل مانند دیگر حملاتش به مکان‌هایی که آوارگان را در خود جای داده است، مدعی شد که یک مرکز فرماندهی حماس را هدف قرار داده است.

به گفته آژانس دفاع مدنی غزه، در حمله در منطقه دراج دست کم ۹۰ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

محمود باسل، سخنگوی این نهاد به خبرگزاری فرانسه گفت:

تعداد کشته‌ها در حال حاضر بین ۹۰ تا ۱۰۰ نفر است و ده‌ها زخمی دیگر نیز وجود دارد. سه موشک اسرائیلی به مدرسه‌ای که محل اسکان آوارگان فلسطینی بود اصابت کرد.

او پیش از این در یک پست تلگرامی، صحنه را یک «قتل عام وحشتناک» توصیف کرد و گفت که امدادگران در تلاش برای مهار آتش برای نجات مجروحان و بیرون آوردن اجساد هستند.

اسماعیل الثوابطه، رئیس دفتر رسانه‌های دولتی غزه به الجزیره گفته است که ارتش اسرائیل از سه بمب به وزن هر کدام ۲۰۰۰ پوند (۹۰۷ کیلوگرم) در حمله خود به مدرسه التابعین در محله دراج شهر غزه استفاده کرد.

جنبش آزادیبخش ملی فلسطین، فتح، حمله ارتش اسرائیل به این مدرسه را که منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر شد، محکوم کرد و آن را یک «قتل عام خونین شنیع» خواند و گفت که این حمله نشان دهنده «اوج تروریسم و ​​جنایت» است.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد:

ارتکاب این قتل عام بدون تردید (صحت مدعای ما در مورد) تلاش‌های اسرائیل برای نابودی مردم ما از طریق سیاست کشتار انبوه و کشتارهای دسته جمعی که وجدان‌های بیدار را به لرزه در می‌آورد، تأیید می‌کند.

فتح از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری خواست که «فوراً مداخله کنند و جنگ سیستماتیک نابودی مردم ما را متوقف کنند».

دفتر رسانه‌ای حماس هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حملات زمانی رخ داد که مردمی که در مدرسه پناه گرفته بودند در حال خواندن نماز صبح بودند که منجر به تلفات بسیاری شد. به گفته این سازمان، تیم‌های امدادی هنوز نتوانسته‌اند همه اجساد را از زیر آوار بیرون بیاورند.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی هوایی‌اش یک مرکز فرماندهی و کنترل را که فرماندهان و عوامل حماس در آن مخفی شده بودند، هدف قرار داد.

ارتش اسرائیل گفت که اقداماتی را برای کاهش خطر آسیب رساندن به غیرنظامیان، «از جمله استفاده از مهمات دقیق، نظارت هوایی و منابع اطلاعاتی» انجام داده است.

اسرائیل حمله خود به غزه را پس از یورش حماس به جنوب اسرائیل در ۷ اکتبر آغاز کرد. به گفته وزارت بهداشت فلسطین از آن زمان تاکنون، نزدیک به ۴۰ هزار فلسطینی در حمله اسرائیل به غزه کشته شده‌اند.

مقامات بهداشتی می گویند که بیشتر قربانیان غیرنظامی بوده‌اند. اسرائیل که ۳۲۹ نفر را در حمله به غزه از دست داده است، می‌گوید حداقل یک سوم کشته‌شدگان فلسطینی را جنگجویان حماس تشکیل می‌دهند.

ایالات متحده، مصر و قطر در تلاش برای احیای مذاکرات آتش‌بس غزه هستند و دور جدیدی از مذاکرات را برای روز پنجشنبه برنامه‌ریزی می‌کنند. نگرانی‌ها از درگیری گسترده‌تر، شامل ایران و متحد لبنانی‌اش حزب‌الله در حال افزایش است. تهران نیز از حماس حمایت می‌کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رسا

    چقدر زشت است طرفداری از طرفین جنگی که ماحصل آن کشتار۴۰ هزار انسان بی‌گناه تاکنون می‌باشد یک سال از آغاز جنگی می‌گذرد که حماس آغازگر آن بودو پافشاری بر تحویل ندادن اسراوتن ندادن بسازش ازسوی حماس آنهم فقط بخاطرازدست ندادن موقعیتش در منطقه بکشتار دامن می‌زند نمی‌دانم چرا رادیو زمانه به سیم آخر زده و بی پرده از حماس و جمهوری اسلامی دفاع می‌کند در این مورد خاص اسرائیل عکس ۱۹ تروریست حماس که در مدرسه کشته شده‌اند را منتشر کرده عکس‌هایی که سکوت حماس را در پی داشته است سکوتی که علامت تایید می‌باشد حداقل صداقت خبررسانی دراین بود که رادیو زمانه هم به این عکس‌ها اشاره ای می‌کرد بدون تایید یا تکذیب آنها.چرانکرد!

  • رسا

    بالاخره با یک هفته تاخیر رادیو زمانه نظر مرا منتشر کرد نظری که مخاطب اصلیش رادیو زمانه بود به راستی اگر تضارب آرا موجب ارتقا افکار می‌شود چرا رادیو زمانه فقط به انتشار یک سویه نظرات خود می‌پردازد و پاسخگوی انتقاداتش نمی‌باشد البته من این موضوع را قبلاً چندین بار مطرح کرده‌ام ولی هیچگاه پاسخ قانع کننده‌ای نگرفته‌ام