ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایالات متحده با ارسال ۲۰ میلیارد دلار تسلیحات به اسرائیل موافقت کرد

وزارت خارجه آمریکا با ارسال یک بسته کمک نظامی ۲۰ میلیارد دلاری به اسرائیل موافقت کرده است. آسوشیتد پرس نوشته است که این تسلیحات برای تقویت قدرت دفاعی اسرائیل در درازمدت مصرف خواهد شد و اولین محموله آن تا پیش از سال ۲۰۲۶ ارسال نخواهد شد.

به رغم نگرانی‌ها مبنی بر اینکه نیروهای اسرائیلی به صورت عمومی قوانین بین‌المللی را در غزه و کرانه باختری اشغالی زیر پا می‌گذارند، ایالات متحده با انتقال ۲۰ میلیارد دلار دیگر تسلیحات به اسرائیل موافقت کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه ۲۳ مرداد/ ۱۳ اوت اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، فروش تسلیحات شامل جت‌های جنگنده و موشک را تأیید کرده است.

وزارت خارجه آمریکا گفت:

ایالات متحده به امنیت اسرائیل متعهد است و برای منافع ملی ایالات متحده کمک به اسرائیل برای توسعه و حفظ قابلیت دفاع از خود حیاتی است.

این سفارش شامل جت‌های جنگنده اف-۱۵ ساخت بوئینگ، موشک‌های هوا به هوای پیشرفته میان برد یا AMRAAM، مهمات تانک ۱۲۰ میلی‌متری و خمپاره‌های انفجاری قوی و خودروهای تاکتیکی است.

تحویل برخی از تسلیحات، از جمله بیش از ۵۰ جت جنگنده، ممکن است سال‌ها طول بکشد. تجهیزات دیگر مانند ۳۳ هزار گلوله تانک و ۵۰ هزار خمپاره انفجاری ممکن است در بخش نخست اجرای این توافقنامه باشند.

ایالات متحده گفت که ارسال گلوله‌های تانک «توانایی اسرائیل را برای مقابله با تهدیدات کنونی و آینده دشمنان، تقویت دفاع از سرزمین خود و بازدارندگی در برابر تهدیدات منطقه‌ای بهبود می‌بخشد.»

این اعلامیه در حالی منتشر شد که اسرائیل انتظار دارد ایران و حزب الله لبنان پس از ترور مقام‌های بلندپایه حماس و حزب الله حمله‌ای تلافی‌جویانه را عملیاتی کنند.

ایالات متحده گفته است که برای جلوگیری از چنین تشدید تنشی تلاش می‌کند.

جو بایدن روز سه‌شنبه گفت در صورت دستیابی به توافق آتش بس برای پایان دادن به جنگ غزه ممکن است ایران دست به حمله نزند. در ۱۰ ماه گذشته و در جریان حملات اسرائیل به غزه بیش از ۴۰ هزار نفر، عمدتاً زنان و کودکان کشته‌ شده‌اند، اغلب محله‌های این باریکه با خاک یکسان شده و کمک‌های بشردوستانه به سختی به دست ساکنان محاصره شده می‌رسد.

منتقدان این کمک نظامی از دولت بایدن خواسته‌اند که انتقال تسلیحات به اسرائیل را قطع کند و مدعی شده‌اند که این اقدام، آمریکا را در نابودی غزه شریک می‌کند.

با این حال، انتظار نمی‌رود که این تسلیحات به این زودی‌ها به دست اسرائیل برسد. آسوشیتدپرس نوشته است که آن‌ها قراردادهایی هستند که تحققشان سال‌ها طول می‌کشد. بسیاری از آنچه فروخته می‌شود برای کمک به اسرائیل برای افزایش توان نظامی خود در دراز مدت است و اولین تسلیحاتی که تحت قرارداد جدید قرار دارند در سال ۲۰۲۶ به اسرائیل ارسال می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • تکانه پلیسی نظامی

    حرف اسرائیل برای قاضی رئیس کشور سند هست ملت !