ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات اسرائیل به نوار غزه جان ۵۲ تن دیگر را گرفت ـ اسرائیل به جنوب لبنان هم حمله کرد

شمار کشته‌ها در نوار غزه از ۴۰ هزار نفر عبور کرده است، بیش از ۹۰ هزار تن زخمی شده‌اند، ۱۰ ماه از جنگ گذشته است اما دستیابی به توافق آتش‌بس به نظر همچنان دشوار است.

در پی حملات اسرائیل به نوار غزه، دست‌کم ۵۲ فلسطینی کشته شدند که ۱۲ تن از آن‌ها در مدرسه‌ای پناه گرفته بودند و ۹ تن در بازار پر ازدحامی در منطقه دیر البلح بودند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در پایان بازدیدش از خاورمیانه از طرفین خواست قرار آتش‌بس در غزه را «همین حالا به سرانجام برسانند». این در حالی‌ست که مقامات ارشد حماس درخواست‌های تازه‌ی اسرائیل را مانع‌تراشی بر سر دستیابی به توافق آتش‌بس می‌دانند و می‌گویند آمریکا برای اسرائیل زمان می‌خرد تا به نسل‌کشی خود ادامه دهد.

بازدید بلینکن از منطقه تاکنون بی‌حاصل بوده است. حماس می‌گوید پیشتر در ماه ژوئیه درباره‌ی توافق به نتیجه رسیده بودند و توافق کنونی شامل درخواست‌های تازه‌ای از سمت اسرائیل است که مورد قبول نیست. اسرائیل می‌خواهد کنترل یک منطقه مرزی میان نوار غزه و مصر را به‌عهده بگیرد.

بلینکن پس از دیدارش با نتانیاهو در روز دوشنبه در دوحه از حماس خواست که طرح آتش‌بس را فوراً قبول کند و فرایند دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه را تسهیل کند. او گفت:

هر یک روز که می‌گذرد، اتفاقات بد بیشتری برای مردمان خوبی می‌افتد که لایق بهتر از این هستند [...] توافق باید صورت بگیرد و باید در همین روزهای پیش رو صورت بگیرد. ما هر کاری که لازم باشد را برای به سرانجام رساندن آن خواهیم کرد.

بلینکن و میانجی‌هایی از مصر و قطر امیدشان را بر واسطه‌گری آمریکا در رفع شکاف‌ها میان درخواست‌های اسرائیل و حماس بسته‌اند و می‌خواهند که اختلاف‌های میان دو طرف را پس از گذشت ۱۰ ماه از جنگ کاهش دهند. مذاکرات در هفته گذشته بدون دست‌یافتن به نتیجه‌ متوقف شد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر نیز در این باره گفت:

دستیابی به توافق آتش‌بس باید شروع گفت‌وگوهای وسیعتری در سطح بین‌المللی در جهت به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین و اجرایی‌کردن راهکار دو دولتی باشد که تضمینی برای ایجاد ثبات در منطقه خواهد بود.

از سوی دیگر یک روزنامه اسرائیلی یدیعوت اخرونوت [Yedioth Ahronoth] گزارش کرده است که شش اسیر اسرائیلی - که اجسادشان روز سه‌شنبه از غزه بازیابی شد - احتمالاً بر اثر نشت گاز در یکی از تونل‌‌ها جان باخته‌اند که در پی حمله نظامی اسرائیل به خان یونس رخ داده است.

تاکنون دست‌کم ۴۰ هزار و ۱۷۳ نفر در پی حملات اسرائیل به غزه جان باخته‌اند و دست‌کم ۹۲ هزار و ۸۵۷ تن زخمی شده‌اند. تخمین زده می‌شود که در پی حمله‌ی حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر، یک هزار و ۱۳۹ نفر جان باختند و ۲۰۰ نفر به اسارت گرفته شدند که گمان می‌رود ۱۰۹ تن از آن‌ها در غزه باشند و یک‌سوم آن‌ها احتمالاً تاکنون جان باخته‌اند.

یک کشته و ۲۰ زخمی در پی حملات اسرائیل به جنوب لبنان

وزارت بهداشت لبنان نیز در ساعات ابتدایی روز چهارشنبه ۳۱ مرداد / ۲۱ اوت اعلام کرد که در پی آخرین حملات اسرائیل، دست‌کم یک تن کشته شده و ۱۹ نفر زخمی شده‌اند. روز گذشته نیز حمله مشابهی باعث کشته‌شدن چهار تن در یک روستای مرزی در جنوب لبنان شده بود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.