ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۲ فلسطینی در حملات اسرائیل کشته شدند ـ ارتش اسرائیل یک گروگان دیگر را آزاد کرد

اسرائیل در مجموع هشت گروگان را از جمله در دو عملیات که منجر به کشته شدن شمار زیادی فلسطینی شد، نجات داده است. عفو بین‌الملل می‌گوید تانک‌های اسرائیلی به سوی فلسطینی‌هایی که در چادرها پناه گرفته بودند شلیک کردند.

در حالی‌که مذاکرات آتش‌بس در قاهره ادامه دارد و هیچ نشانه‌ای از پیشرفت ملموس دیده نمی‌شود، مقام‌های بهداشتی غزه از کشته‌شدن دست‌کم ۲۲ فلسطینی در حملات نظامی روز سه‌شنبه ۶ شهریور / ۲۷ اوت اسرائیل در سراسر این منطقه خبر دادند.

آن‌ها گفتند که حملات اسرائیل ۹ فلسطینی را در بریج و مغازی، دو اردوگاه از هشت اردوگاه تاریخی آوارگان غزه، پنج نفر را در خان‌یونس و سه نفر را در رفح کشت.

ساکنان و خانواده‌های آواره در شهر جنوبی خان‌یونس و دیرالبلاح در مرکز غزه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که آن‌ها را مجبور کرده‌اند تا در چادرهایی زندگی کنند که اکنون در ساحل پر شده‌اند.

ایا، ۳۰ ساله یک زن آواره که اکنون با خانواده‌اش در غرب دیرالبلاح زندگی می‌کند، گفت:

«شاید آن‌ها باید کشتی‌ بیاورند. دفعه بعد که به مردم دستور دادند ما می‌توانیم به کشتی پناه ببریم. مردم اکنون در ساحل نزدیک آب دریا هستند. هر روز می‌گویند مذاکرات در حال پیشرفت است، توافق نزدیک است، سپس همه چیز مانند خاک فرومی‌ریزد. آیا مذاکره‌کنندگان می‌دانند که هر روز خانواده‌های بیشتری با بمباران اسرائیل از بین می‌روند؟ آیا جهان می‌داند که هر روز جنگ بیشتر به قیمت جان ما تمام می‌شود؟»

در روزهای اخیر، اسرائیل چندین دستور تخلیه نقاط مختلف غزه را صادر کرده است که بیشترین دستور تخلیه از زمان آغاز جنگ ۱۰ ماهه بوده است. این دستورها انتقاد فلسطینی‌ها، سازمان ملل و مقام‌های امدادرسان را به دلیل کاهش و نبود مناطق امن برانگیخته است.

عفو بین‌الملل: اسرائیل به سوی فلسطینی‌های آواره شلیک می‌کند

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرد که تانک‌های اسرائیلی به سوی فلسطینی‌هایی که به چادرها پناه برده‌اند شلیک می‌کنند.

عفو بین‌الملل گفته است که چنین اقداماتی باید به‌عنوان جنایات جنگی احتمالی مورد بررسی قرار گیرد.

این سازمان مدافع حقوق بشر افزوده است که براساس تحقیقاتی که انجام داده اسرائیل در حملات ۸ خرداد / ۲۸ مه به منطقه المواسی در رفح ۲۳ غیرنظامی از جمله ۱۲ کودک، هفت زن و چهار مرد را با شلیک دست‌کم سه گلوله توسط تانک‌های خود به سمت «منطقه‌ای پر از غیرنظامیانی که در چادرها پناه گرفته بودند» کشته است.

دو نفر از کشته‌شدگان اشرف محمد علی، راننده تاکسی ۴۲ ساله و پسر ۱۱ ساله‌اش امیر بودند.

اسرا، همسر علی به عفو بین‌الملل گفت در روز حمله هنگامی که در حال تهیه ناهار ساده‌ای برای خانواده‌اش بود، «صدای کرکننده‌ای شنید». او گفت: «کودکان، از جمله پسرم امیر، تکه‌تکه شدند. ما نمی‌دانیم چرا این مکان مورد حمله قرار گرفت».

ارتش اسرائیل: یک گروگان را آزاد کردیم

از سوی دیگر ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه اعلام کرد که یکی از ده‌ها نفری را که در حمله ۷ اکتبر حماس ربوده شده بودند، نجات داده است.

ارتش بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت قائد فرحان القاضی «در یک عملیات پیچیده در جنوب نوار غزه» از یک تونل نجات یافته است. هنوز مشخص نیست که نجات این فرد با درگیری نظامی همراه بوده یا کسی در جریان این عملیات کشته یا زخمی شده است یا خیر.

القاضی ۵۲ ساله یکی از هشت عضو اقلیت عرب بادیه‌نشین اسرائیل است که ۷ اکتبر گذشته ربوده شد. او به‌عنوان نگهبان در یک کارخانه بسته‌بندی در کیبوتص ماگن، یکی از چندین جامعه کشاورزی که مورد حمله قرار گرفت، کار می‌کرد. او دو همسر دارد و پدر ۱۱ فرزند است.

شبکه ۱۲ اسرائیل اعضای خانواده القاضی را در حال دویدن در بیمارستانی که او را پس از دریافت خبر آورده بودند نشان داد.

برادرش حاتم به خبرنگاران گفت که او را دیدند که از هلی‌کوپتر پیاده شد و به سمت آمبولانسی رفت که او را برای معاینات پزشکی به بیمارستانی در نزدیکی برد. رسانه‌های اسرائیلی عکسی از القاضی منتشر کردند که لاغر به نظر می‌رسد اما در کنار خانواده‌اش لبخند می‌زند.

انجمن گروگان‌ها و خانواده‌های گمشده اسرائیلی از نجات فرحان القاضی استقبال کرد. این انجمن در بیانیه‌ای در فیس‌بوک از نیروهای اسرائیلی برای کمک به بازگشت او تشکر کرد که به گفته آن‌ها «نشانه‌ای از نور در میان تاریکی» برای اعضای خانواده اسیران بود.

با این حال، این گروه تأکید کرد که «توافق تنها راه تضمین بازگشت ۱۰۸ گروگان باقی مانده است».

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفت عملیات نجات‌بخش از «فعالیت‌های متهورانه و شجاعانه ارتش است که در عمق نوار غزه انجام می‌شود». او افزود اسرائیل «متعهد است از هر فرصتی برای بازگرداندن گروگان‌ها استفاده کند».

شبه‌نظامیان تحت رهبری حماس در حمله ۷ اکتبر به خاک اسرائیل یک‌هزار و ۲۰۰ نفر را که اکثراً غیرنظامی بودند کشتند و حدود ۲۵۰ نفر را ربودند.

حملات تلافی‌جویانه اسرائیل به غزه حدود ۴۰ هزار و ۵۰۰ فلسطینی را کشته است. این حملات ۹۰ درصد از جمعیت ۲,۳ میلیون نفری غزه را آواره کرده و باعث ویرانی سنگین در سراسر غزه شده است.

اسرائیل می‌گوید بیش از ۴۰ نفر از گروگان‌ها کشته شده‌اند. بسیاری از آن‌ها در طی آتش‌بس یک هفته‌ای در ماه نوامبر در ازای آزادی فلسطینی‌های زندانی توسط اسرائیل آزاد شدند.

اسرائیل در مجموع هشت گروگان را از جمله در دو عملیات که منجر به کشته شدن شمار زیادی فلسطینی شد، نجات داده است. حماس می‌گوید چندین گروگان در حملات هوایی اسرائیل و تلاش‌های نافرجام نجات آن‌ها کشته شده‌اند. سربازان اسرائیلی سه اسرائیلی را که در ماه دسامبر از اسارت فرار کرده بودند، به اشتباه کشتند.

ایالات متحده آمریکا، مصر و قطر ماه‌ها تلاش کرده‌اند تا به توافقی دست یابند که در آن گروگان‌های باقی مانده در ازای آتش‌بس پایدار آزاد شوند. مذاکرات این هفته در مصر ادامه دارد، اما هیچ نشانه‌ای از پیشرفت وجود ندارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با انتقادهای شدید خانواده‌های گروگان‌ها و بسیاری از مردم اسرائیل به دلیل نرسیدن به توافقی با حماس برای بازگرداندن گروگان‌ها به خانه، روبه‌رو شده است.

حماس امیدوار است گروگان‌ها را با آتش‌بس پایدار، خروج نیروهای اسرائیلی از غزه و آزادی شمار زیادی از اسیران فلسطینی، مبادله کند.

هفته گذشته، پس از این‌که ارتش اسرائیل جسدهای شش گروگان را در جنوب غزه پیدا کرد، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش این کشور گفت که ارتش در تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر برای عملیات‌ نجات است. اما او افزود «ما نمی‌توانیم همه را تنها با عملیات نجات به خانه بازگردانیم».

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مکعب نبرد

    ی قطره اشکی دارید به من قرض بدید گریه کنم ؟!