ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای اسرائیلی در حمله به کرانه باختری اشغالی ۹ فلسطینی را کشتند

مقام‌های فلسطینی می‌گویند پیکر هفت نفر از کشته‌شدگان روز چهارشنبه به بیمارستانی در شهر طوباس منتقل شده، و دو کشته‌شده دیگر نیز به بیمارستانی در جنین. حداقل ۱۶ نفر، از جمله پنج زن و سه کودک نیز در نوار غزه کشته شدند.

اسرائیل روز چهارشنبه هفتم شهریور / ۲۸ اوت حملاتی را به کرانه باختری اشغالی انجام داد. در جریان این حملات، نیروهای اسرائیلی ۹ فلسطینی را کشتند و شهر جنین را محاصره کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه‌های فلسطینی می‌گویند در جریان این درگیری‌ها، به حملات ارتش اسرائیل با آتش پاسخ داده‌اند. کمال ابو الرب، فرماندار جنین به یک رادیوی فلسطینی گفت که نیروهای اسرائیلی شهرها را محاصره کردند، راه‌های ورود و خروج و مسیرهای دسترسی به بیمارستان‌ها را بسته‌اند و زیرساخت‌های اردوگاه مستقر در جنین را تخریب کرده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی با سدهای خاکی مسیر دسترسی به بیمارستان‌ها را مسدود و همچنین مراکز درمانی جنین را محاصره کرده‌اند.

ارتش اسرائیل عملیات در شهرهای جنین و طولکرم را تأیید کرد اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

در واکنش به این حمله، حرکت مقاومت اسلامی (حماس) از گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری خواست بپاخیزند. حماس این حملات را بخشی از طرح بزرگتر برای گسترش جنگ غزه خواند و ایالات متحده آمریکا را به دلیل حمایت از اسرائیل مقصر تشدید درگیری‌ها دانست.

حماس همچنین از نیروهای امنیتی وفادار به حکومت خودگردان در کرانه باختری اشغالی خواست به «نبرد مقدس مردم ما» بپیوندند.

حکومت خودگردان، به ریاست محمود عباس، مورد حمایت کشورهای غربی است و با دولت اسرائیل نیز در مواردی همکاری می‌کند.

از زمان آغاز جنگ حماس و اسرائیل در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، دست‌کم ۶۵۲ فلسطینی در کرانه باختری به دست نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند.

اسرائیل می‌گوید این‌گونه عملیات برای از بین بردن حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی و پیشگیری از حملات به اسرائیل ضروری است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده که پیکر هفت نفر از کشته‌شدگان روز چهارشنبه به بیمارستانی در شهر طوباس در کرانه باختری اشغالی منتقل شده‌اند، و دو کشته‌شده دیگر نیز به بیمارستانی در جنین.

هویت دو نفر از کشته‌شدگان قسام محمد جبارین، ۲۵ ساله و عاصم ولید بلعوط، ۳۹ ساله احراز شده است.

در جریان جنگ ۱۹۶۷، اسرائیل کرانه باختری، اورشلیم (قدس) شرقی و نوار غزه را اشغال کرد. این مناطق بر اساس قوانین بین‌المللی «سرزمین‌های فلسطینی اشغالی» شناخته می‌شوند. از آن به بعد، دولت اسرائیل صدها شهرک در کرانه باختری ساخته و بیش از ۵۰۰ هزار شهرک‌نشین یهودی را آن‌جا اسکان داده است. ساکنان این شهرک‌ها از شهروندی اسرائیل برخوردارند، در حالی‌که سه میلیون فلسطینی ساکن کرانه باختری تحت حکومت نظامی اسرائیل زندگی می‌کنند و حکومت خودگردان فلسطین کنترل محدودی بر جمعیت فلسطینی دارد.

اسرائیل همچنین در شب منتهی به چهارشنبه حداقل ۱۶ نفر، از جمله پنج زن و سه کودک، را در نوار غزه کشت. بیشتر این حملات در شهر جنوبی خان‌یونس و حوالی آن بوده که در دو ماه گذشته تحت بمباران شدید قرار داشته است.

فاز جدید جنگ غزه در ۷ اکتبر با حمله شبه‌نظامیان فلسطینی به رهبری حماس به جنوب اسرائیل آغاز شد. مهاجمان در این حمله حدود ۱۲۰۰ نفر را که عمدتاً غیرنظامی بودند کشتند و حدود ۲۵۰ نفر را گروگان گرفتند. شبه‌نظامیان هنوز حدود ۱۱۰ گروگان را آزاد نکرده‌اند که به گزارش آسوشیتدپرس تقریباً یک‌سوم آنها به احتمال زیاد کشته شده‌اند.

اسرائیل در مقابل، حمله‌ای تلافی‌جویانه را به غزه ترتیب داد که در جریان آن تاکنون بیش از ۴۰هزار فلسطینی کشته شدند. در آمار مقام‌های بهداشتی غزه تمایز میان تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی و شبه‌نظامی مشخص نیست. حدود ۹۰ درصد از جمعیت غزه، اغلب چندین مرتبه، آواره شده‌اند. حملات هوایی و زمینی اسرائیل باعث ویرانی‌های گسترده‌ای شده است.

ایالات متحده، قطر و مصر ماه‌هاست که در تلاش برای میانجیگری یک آتش‌بس هستند که طی آن باقی‌مانده گروگان‌ها آزاد شوند. اما این مذاکرات بارها به دلیل اصرار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، بر «پیروزی کامل» بر حماس و درخواست حماس برای آتش‌بس پایدار و خروج کامل اسرائیل از این منطقه به بن‌بست خورده است.

دور جدید مذاکرات قرار است از چهارشنبه ۷ شهریور / ۲۸ اوت در قطر از سر گرفته شود. برت مک‌گورک، مشاور رئیس جمهوری آمریکا در امور خاورمیانه نیز وارد دوحه پایتخت قطر شده و انتظار می رود در مذاکرات شرکت کند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.