ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اف‌بی‌آی: هکرهای ایرانی اطلاعات دزدیده شده را برای تیم بایدن ارسال کرده‌اند

برخی از ارتباطات داخلی کارزار تبلیغاتی دونالد ترامپ در ماه اوت هک شد. تیم بایدن اما به این مطالب واکنش نشان نداده است.

سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا و پلیس فدرال این کشور، اف‌بی‌آی، یافته‌های جدیدی درباره دسترسی هکرهای ایرانی به ارتباطات داخلی کارزار تبلیغاتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که در ماه اوت گذشته برملا شد، منتشر کرده‌اند.

بر این اساس، گفته شده که هکرهای ایرانی در اواخر ماه ژوئن و اوایل ژوئیه مطالب دزدیده‌شده از کارزار انتخاباتی ترامپ را برای افراد مرتبط با کارزار انتخاباتی جو بایدن، کاندیدای پیشین دموکرات‌ها در انتخابات ارسال کرده‌اند.

اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی)، اداره اطلاعات ملی و آژانس امنیت سایبری و زیرساخت آمریکا (که مسئول دفاع از سامانه‌های کامپیوتری دولت ایالات متحده است) در بیانیه مشترک خود گفته‌اند که هدف از چنین اقداماتی ایجاد شکاف، تضعیف اعتماد در روند انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و تأثیرگذاری بر نتیجه آن بوده است.

آن‌ها افزوده‌اند که هیچ مدرکی دال بر پاسخ یا واکنش گیرندگان این داده‌ها به ارسال اطلاعات دزدیده‌شده وجود ندارد و هکرهای ایرانی به تلاش‌های خود برای ارسال موضوعات غیرعلنی دزدیده شده از تیم ترامپ به رسانه‌های آمریکایی ادامه دادند.

با این حال، مورگان فینکلشتاین، سخنگوی امنیت ملی کارزار انتخاباتی کامالا هریس، کاندیدای دموکرات‌ها که جایگزین بایدن شده است، در واکنش به این رخداد گفت:

ما از ارسال مستقیم این اطلاعات به کارزار انتخاباتی خانم هریس مطلع نیستیم اما چند نفر از طریق ای‌میل‌های شخصی خود هدف حملات فیشینگ قرار گرفته بودند.

مقامات امنیتی ایالات متحده هشدار داده‌اند که «بازیگران خارجی» در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۵ آبان / ۵ نوامبر در حال افزایش فعالیت‌های تأثیرگذار خود بر این رویداد هستند.

در بیانیه مشترک سه نهاد امنیتی ایالات متحده آمریکا آمده است:

به‌ویژه روسیه، ایران و چین  تلاش می‌کنند تا به سود خود شکاف‌ها در جامعه آمریکا را تشدید کنند و انتخابات را آسیب‌پذیر سازند.

به‌گفته نهادهای امنیتی آمریکا «چنین نفوذی تهدیدی فوری علیه ایالات متحده محسوب می‌شود و قابل تحمل نخواهد بود».

اف‌بی‌آی، دفتر مدیر اطلاعات ملی و آژانس امنیت سایبری و زیرساخت آمریکا ۲۹ مرداد/ ۱۹ اوت سال جاری نیز در بیانیه مشترکی ایران را متهم کرده بودند که حملات سایبری گسترده‌ای را علیه کارزارهای ریاست جمهوری کامالا هریس و دونالد ترامپ انجام داده و رأی‌دهندگان آمریکایی را با عملیات‌ نفوذی که برای تشدید شکاف سیاسی طراحی شده‌اند، هدف قرار داده است.

پیش از آن، کارزار ریاست‌جمهوری ترامپ ایران را به هک کردن یکی از وب‌سایت‌های خود در اوایل ماه اوت متهم کرده بود. در آن زمان ترامپ گفته بود که ایران موفقیتی در حمله‌اش نداشته است و «تنها توانسته به اطلاعات عمومی دست یابد».

پژوهشگران شرکت مایکروسافت نیز در گزارشی که ۱۹ مرداد / ۹ اوت منتشر کردند نوشتند که جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های خود را برای مداخله در انتخابات ماه نوامبر آمریکا و تقویت قطبی‌سازی جامعه سیاسی این کشور از جمله از طریق هکرهای خود و وب‌سایت‌های خبری جعلی با هدف تقویت چپ و راست افراطی، افزایش داده است.

حملات سایبری به کارزارهای انتخاباتی در آمریکا بی‌سابقه نیست. در سال ۲۰۱۶ هک ایمیل‌های کمیته ملی دموکرات‌ها که به روسیه نسبت داده شد، ارتباطات داخلی حزبی از جمله درباره هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها را افشا کرد.

ترامپ که در آن انتخابات پیروز شد، به دلیل ستایشش از این حمله سایبری و افشاگری علیه کلینتون مورد انتقاد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.