ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات امروز اسرائیل به لبنان: ۲۷۴ نفر کشته و بیش از ۱۰۰۰ نفر زخمی شدند

حملات هوایی اسرائیل به لبنان تا کنون ۲۷۴ نفر کشته و ۱۰۲۴ نفر زخمی برجای گذاشته است. زنان، کودکان و کادر پزشکی در میان کشته‌شدگان و زخمی‌ها هستند. حملات جدید اسرائیل به لحاظ تاریخی و از زمان جنگی که در سال ۲۰۰۶ میان حزب‌الله و اسرائیل رخ داد، بی‌سابقه است.

فراس الابيض وزیر بهداشت لبنان، دوشنبه ۲ مهر / ۲۳ سپتامبر در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که حملات هوایی اسرائیل به لبنان تا کنون ۲۷۴ نفر کشته و ۱۰۲۴ نفر زخمی برجای گذاشته است. زنان، کودکان و کادر پزشکی در میان کشته‌شدگان و زخمی‌ها هستند.

وزیر بهداشت لبنان همچنین گفت که حملات هوایی اسرائیل «بیمارستان‌ها، مراکز پزشکی و آمبولانس‌ها» را هدف قرار داده است.

در سوی مقابل، ارتش اسرائیل اعلام کرد که روز دوشنبه حدود ۸۰۰ هدف مرتبط با حزب‌الله در جنوب لبنان را مورد حمله قرار داده است. ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رویترز گزارش شده، گفته: «در میان اهداف مورد حمله، ساختمان‌هایی بود که حزب‌الله راکت‌ها، موشک‌ها، پرتابگرها، پهپادها و زیرساخت‌های تروریستی در آن‌ها مخفی کرده بود».

از ۸ اکتبر، یک روز پس از حمله حماس به اسرائیل، حزب‌الله، متحد حماس، و اسرائیل به طور روزانه در درگیری نظامی به‌سر می‌برند و با موشک‌پرانی و حمله پهپادی سعی در عقب راندن یکدیگر داشته‌اند. با‌این‌حال، ارتش اسرائیل شدیدترین حملات هوایی از سال ۲۰۰۶ به این سو را به آنچه که هدف‌های حزب‌الله در لبنان می‌نامد آغاز کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل امروز گفت که او در حال تغییر «توازن قدرت» در جبهه شمالی، یعنی نقاط مرزی میان اسرائیل و لبنان است. نتانیاهو در یک جلسه در مقر ارتش دفاعی اسرائیل (IDF) در روز دوشنبه گفت:

من وعده داده بودم که توازن امنیتی و توازن قدرت در شمال را تغییر دهم و  این دقیقاً همان کاری است که در حال انجام آن هستیم.

او افزود: «ما در حال نابودکردن هزاران موشک و راکت هستیم که به سمت شهرها و شهروندان اسرائیلی نشانه‌گیری شده‌اند».

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین اعلام کرد که اسرائیلی‌ها با «روزهای پیچیده‌ای» روبه‌رو هستند و از آنها خواست که از دستورالعمل‌های فرماندهی جبهه داخلی پیروی کنند. او صحبت‌های خود را این طور ادامه داد:

برای کسانی که متوجه نشده‌اند، می‌خواهم سیاست اسرائیل را روشن کنم: ما منتظر تهدید نمی‌مانیم، بلکه پیش از آن اقدام می‌کنیم. در هر جا، در هر عرصه، هر زمان. ما فرماندهان و افراد ارشد را از بین می‌بریم، راکت‌ها را نابود می‌کنیم و در حال شمارش هستیم. کسانی که تلاش کنند به ما صدمه برسانند، ما به شدت به آنها آسیب خواهیم زد

تشدید کم‌سابقه درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفت این کشور به «مرحله جدیدی» در جنگ با حزب‌الله نزدیک می‌شود. در طرف مقابل حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان هم در سخنرانی روز پنج‌شنبه خود گفت که تشدید حملات اسرائیل تا رسیدن به آتش‌بس در غزه، مانع از ادامه حملات این گروه به اسرائیل نخواهد شد. او اما اعتراف کرد که این گروه پس از حمله دو روزه به وسایل الکترونیکی و ترور هدفمند فرماندهان و عوامل حزب‌الله در روز جمعه متحمل ضربه شدیدی شده است.

هزاران پیجر اعضای گروه حزب‌الله در رویداد بی‌سابقه‌ای در روز سه‌شنبه ۲۷ شهریور / ۱۷ سپتامبر همزمان منفجر شدند و بیش از سه هزار زخمی و ۴۲ کشته در سراسر لبنان برجای گذاشتند. بعد از ظهر جمعه ۳۰ شهریور / ۲۰ سپتامبر فرماندهان ارشد حزب‌الله، شاخه «رضوان» طی یک حمله به دو ساختمان در بیروت کشته شدند. وزارت بهداشت لبنان روز یکشنبه آخرین آمار کشته‌شدگان این حمله را ۴۵ نفر اعلام کرد.

حملات امروز اسرائیل به لحاظ تاریخی و از زمان جنگی که در سال ۲۰۰۶ میان حزب‌الله و اسرائیل رخ داد، بی‌سابقه است. نیروهای اسرائیلی در آن جنگ، که شامل عملیات هوایی، دریایی و زمینی بود، بخش‌های وسیعی از لبنان را ویران کردند. در آن زمان، بیش از ۱۱۰۰ لبنانی در حملات هوایی اسرائیل کشته شدند که حدود ۲۵۰ نفر از آنها مبارزان حزب‌الله بودند. از سوی دیگر، ۱۲۱ سرباز و ۴۳ غیرنظامی در سمت اسرائیل به‌دست حملات راکتی حزب‌الله جان باختند. از جنگ ۲۰۰۶ تا کنون، توافق‌نامه صلح میان لبنان و اسرائیل برقرار بود که از ۸ اکتبر و آغاز دور جدید درگیری‌ها شکسته شد.

بنا به گزارش الجزیره، حزب‌الله و اسرائیل از ۷ اکتبر تا ۳۱ ژوئیه، حداقل هشت هزار و ۵۳۳ مورد حمله نظامی متقابل در مرز بین لبنان و اسرائیل با یکدیگر ردوبدل کرده‌اند. ۷۰۰۰ هزار از این حملات، چهار برابر میزان حملات حزب‌الله، مربوط به اسرائیل است که تا آن زمان منجر به کشته‌شدن ۶۰۰ نفر در لبنان شده است. در سوی مقابل، حزب‌الله ۱۵۰۰ حمله به اسرائیل انجام داده که ۲۳ نفر را کشته است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.