ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هاآرتص: احتمال کشته شدن عباس نیل‌فروشان، فرمانده سپاه قدس در حمله اسرائیل به بیروت

ارزیابی‌های رسانه اسرائیلی هاآرتص می‌گوید عباس نیل‌فروشان، فرمانده سپاه قدس در لبنان، در حمله هوایی جمعه به بیروت کشته شده است. نیل‌فروشان پس از ترور محمدرضا زاهدی، به عنوان فرمانده سپاه قدس در سوریه و لبنان منصوب شده بود.

رسانه اسرائیلی هاآرتص در شامگاه جمعه ۲۷ سپتامبر / شش مهر گزارش داد که بر اساس ارزیابی‌های سازمان‌های امنیتی اسرائیل، عباس نیل‌فروشان، فرمانده سپاه قدس در لبنان، در حمله هوایی جمعه به بیروت کشته شده است. هیچ منبع رسمی‌ای در ایران این خبر را تأیید نکرده ولی روزنامه کیهان نوشت خبر کشته شدن نیل‌فروشان تأیید نشده است.

عباس نیل‌فروشان پس از ترور محمدرضا زاهدی، دوست و هم‌رزمش در جنگ ایران و عراق، جای او را به عنوان فرمانده سپاه قدس در سوریه و لبنان گرفت.

نیل‌فروشان از دوران جنگ ایران و عراق به سپاه پیوست و رده‌های نظامی را طی کرد. او در مقطعی مشاور عالی فرمانده نیروی زمینی و معاون عملیات سپاه بود. نیل‌فروشان یکی از استراتژیست‌های جنگی سپاه بود و در مراکز آموزشی سپاه نیز تدریس می‌کرد. در تیر ۱۳۹۸، پس از انتقال محمدرضا زاهدی به فرماندهی سوریه و لبنان در سپاه قدس، نیل‌فروشان بر صندلی قبلی زاهدی در معاونت عملیات کل سپاه پاسداران نشست.

پس از ترور محمدرضا زاهدی در حمله ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ اسرائیل به ساختمان کنسول‌گری سفارت ایران در دمشق، نیل‌فروشان جای او را این بار عنوان فرمانده سپاه قدس در سوریه و لبنان گرفت.

هاآرتص همچنین بر اساس ارزیابی‌های سازمان‌های امنیتی اسرائیل نوشت علی کرکی، فرمانده جبهه جنوبی حزب‌الله نیز در این حمله کشته شده است.

اسرائیل همچنین اعلام کرد که حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، در زمان حمله در محل حضور داشته و به همراه دو فرمانده ارشد دیگر این گروه مورد اصابت قرار گرفته است. با این حال، یک منبع از حزب‌الله به رویترز گفت که نصرالله زنده است. رسانه تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خبر کشته شدن نصرالله را تکذیب کرده و اعلام کرد که او در مکانی امن به سر می‌برد.

ارتش اسرائیل شامگاه جمعه مقر مرکزی حزب‌الله لبنان را در بیروت هدف قرار داد. بر اساس برآوردهای اولیه مقامات لبنانی، احتمالا حدود ۳۰۰ نفر در زمان حمله در دست‌کم شش ساختمان بر فراز این مرکز زیرزمینی حزب‌الله بوده‌اند. سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که آن‌ها زیرزمین ساختمان‌های مسکونی، جایی که اهداف‌شان از حزب‌الله لبنان واقع شده بود، هدف قرار داده‌اند.

موج حملات هوایی اسرائیل به بیروت در گذر ساعات شب همچنان ادامه دارد. تاکنون هشت کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی از زیر آوارها بیرون آورده شده‌اند. پیش‌بینی می‌شود تلفات حملات جمعه شب افزایش یابد.

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، در جلسه شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که در این حمله، اسرائیل از بمب‌های ۵۰۰۰ پوندی «بانکر باستر» ساخت ایالات متحده استفاده کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.