ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وریشه مرادی، فعال سیاسی کُرد برگزار شد

در جریان این جلسه که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی و با حضور وکلای مدافع وریشه مرادی برگزار شد، قاضی صلواتی به هیچ یک از وکلای این زندانی سیاسی کُرد، اجازه دفاع نداد.

دومین جلسه دادگاه وریشه مرادی، فعال سیاسی کُرد محبوس در زندان اوین شنبه ۱۴ مهر، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. دستگاه قضایی جمهوری اسلامی وریشه مرادی را به «بغی» از طریق عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) متهم کرده است.

دومین جلسه دادگاه این فعال سیاسی زندانی پیشتر در هفتم شهریور ۱۴۰۳ به‌دلیل عدم حضور نماینده دادستان و قاضی عموزاد، مستشار دادگاه، به تعویق افتاده بود.

بنا برگزارش شبکه حقوق بشر کردستان، نهاد ناظر حقوق بشر مستقر در فرانسه، در این جلسه دادگاه قاضی صلواتی به وکلای پرونده و این فعال سیاسی اجازه دفاع نداده است.

بر مبنای این گزارش هم‌چنین وکلای پرونده که پیش‌تر از حق مطالعه پرونده این زندانی سیاسی محروم شده بودند پس از پایان این جلسه، برای چند ساعت موفق به مطالعه آن شدند.

هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر ایران هم نوشته است که قاضی صلواتی به خود وریشه مرادی هم اجازه دفاع شفاهی نداده و او دفاعیه خود را به صورت کتبی ارائه کرده است.

پیش از این شبکه حقوق بشر کردستان گزارش کرده بود که این زندانی سیاسی از ۱۷ اردیبهشت سال جاری با دستور قاضی صلواتی از حق تماس و ملاقات با خانواده و وکلا محروم شده است.

اولین جلسه دادگاه وریشه مرادی ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام «بغی» از طریق عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) برگزار شد.

طبق گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، او در این جلسه هم اجازه دفاع از خود را نیافت و قاضی ابوالقاسم صلواتی حتی به وکلای او نیز اجازه دفاع نداد.

وریشه مرادی، فعال زنان و فعال سیاسی کرد است و از مردادماه ۱۴۰۲ در بازداشت به‌سر می‌برد و به بغی متهم شده است؛ اتهامی که ممکن است بهانه‌ی صدور حکم اعدام برای این عضو کژار (جامعه‌ی آزاد زنان شرق کردستان) شود.
وریشه مرادی در قسمتی از نامه‌ای که اخیراً از سوی بیدارزنی منتشر شد، نوشت:

احکام ناعادلانه‌ی اعدام فعالین زن (شریفه‌ محمدی و پخشان عزیزی) در فاصله‌ی کمتر از یک ماه،‌ اقرار جمهوری اسلامی به ناکارآمدی و درماندگیِ سیاسی‌اش است. تظاهر به قدرت‌مند بودن دولت جدید،‌ ایجاد رعب و وحشت و گسترش سرکوب در آستانه‌ی انقلاب ژن، ژیان، آزادی، خیالی باطل بیش نیست. در همین راستا من به جرم زن بودن،‌ کورد بودن و جست‌جوی حیات آزاد، به «بغی» متهم شده‌ام. هم‌اکنون نیز پس از گذشت یک سال از بازداشت موقت، در صف انتظار برای برگزاری دومین جلسه‌ی دادگاه، در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی ‌به ریاست قاضی صلواتی در تاریخ ۱۴ مرداد،‌ قرار دارم. اگر چه می‌دانم عدم حضور در دادگاه، شاید به عدم خواست دفاع از خویش تعبیر گردد،‌ اما به نشانه‌ی اعتراض به صدور حکم اعدام برای رفقایم شریفه محمدی و پخشان عزیزی،‌ به دادگاه نخواهم رفت و چنین دادگاهی را که حکم عادلانه‌ای در آن صادر نمی‌گردد، به رسمیت نمی‌شناسم.

وریشه مرادی بیش از پنج ماه در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات سنندج و ۲۰۹ زندان اوین در تهران تحت فشار برای انجام اعترافات اجباری بود.

این زندانی سیاسی کُرد از زمان بازداشت تا پایان مراحل بازپرسی از حق داشتن وکیل محروم بوده و تنها پس از صدور کیفرخواست موفق به تماس با وکیل شده است.

وریشه مرادی، اهل سنندج، دهم مرداد ۱۴۰۲ به دست مأموران امنیتی بازداشت شد. او را از آن زمان بدون اینکه حق دسترسی به وکیل و ملاقات داشته باشد، در بازداشتگاه‌های دو زندان سنندج و اوین تهران حبس کرده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.