ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله اسرائیل به مدرسه‌ای در مرکز غزه ۲۸ کشته بر جای گذاشت

مدیر بیمارستان کمال عدوان، گفت که در صورت تخلیه اجباری، هشت بیمار، که اکثراً کودک و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

حملات هوایی اسرائیل به مدرسه‌ای که پناهجویان آواره در مرکز غزه را در خود جای داده بود، دست‌کم ۲۸ نفر از جمله زنان و کودکان را به کام مرگ فرستاد. این حمله در روز پنجشنبه ۱۰ اکتبر/ ۱۹ مهر در شهر دیرالبلح رخ داد، جایی که یک میلیون نفر آواره از جنگ از دیگر مناطق غزه به آن پناه آورده‌اند.

پزشکان اعلام کردند که در این حمله تعداد زیادی زخمی شده‌اند و به سه بیمارستان در شمال غزه دستور تخلیه داده شده است که این اقدام جان بیماران را به خطر می‌اندازد.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که «حمله دقیقی به تروریست‌ها» انجام داده است که مرکز فرماندهی و کنترل خود را در این مدرسه قرار داده بودند. اسرائیل ادعا کرده است که این حمله نشان‌دهنده سوءاستفاده حماس از زیرساخت‌های غیرنظامی است، اما حماس این اتهامات را رد کرده است.

در این حمله، ۵۴ نفر دیگر نیز در مدرسه زخمی شدند. ارتش اسرائیل به ساکنان گفته است که منطقه‌ای را که سازمان ملل تخمین می‌زند بیش از ۴۰۰ هزار نفر در آن گرفتار شده‌اند، تخلیه کنند. مقامات بهداشتی همچنین اظهار داشتند که ارتش اسرائیل به بیماران و پزشکان ۲۴ ساعت فرصت داده تا بیمارستان‌های اندونزی، العوده و کمال عدوان را ترک کنند، در غیر این صورت خطر حمله به بیمارستان الشفا در شهر غزه وجود دارد.

حسام ابو صفیه، مدیر بیمارستان کمال عدوان، گفت که در صورت تخلیه اجباری، هشت بیمار، که اکثراً کودک هستند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، در معرض خطر قرار خواهند گرفت. او در پیامی ویدئویی به رسانه‌ها اعلام کرد:

این کودکان بر اثر اصابت ترکش به تمام بدن و سرشان مجروح شده‌اند و همه آنها در شرایط بحرانی هستند.

ابو صفیه از جامعه جهانی درخواست کرد که اسرائیل را تحت فشار قرار دهد تا به کادر پزشکی سه بیمارستان شمال غزه اجازه ادامه فعالیت داده شود و گفت: «پیام ما پیام صلح به خاطر آن کودکان است.»

بر اساس گزارش‌ها، بمباران اسرائیل در نزدیکی بیمارستان کمال عدوان تاکنون خساراتی به این مرکز وارد کرده و مقامات از تلفات زیادی در جاده‌های خارج از بیمارستان به دلیل بمباران اسرائیل خبر داده‌اند.

ارتش اسرائیل به ساکنان جبلیه و نواحی مجاور هم گفته است که به مناطق تعیین‌شده بشردوستانه در جنوب غزه بروند، اما مقامات فلسطینی و سازمان ملل می‌گویند هیچ مکان امنی برای فرار در این منطقه پرجمعیت وجود ندارد.

فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد، به شورای امنیت اعلام کرد:

صدها هزار نفر دوباره به سمت جنوب رانده می‌شوند، جایی که شرایط زندگی غیرقابل تحمل است.

ساکنان  این منطقه به رویترز گفتند که نیروهای مسلح اسرائیل جبلیه را از همه جهت محاصره کرده‌اند و به آنها دستور داده‌اند که از یک کریدور خارج شوند. آنها همچنین گزارش دادند که سربازان در حال بازجویی از کسانی هستند که خارج می‌شوند و برخی از آن‌ها را دستگیر می‌کنند. هر کسی هم که می‌خواست از مسیر دیگری از این نقطه خارج شود، مورد تیراندازی قرار می‌گرفت.

همزمان شاخه‌های مسلح حماس و جهاد اسلامی اعلام کردند که با راکت‌های ضد تانک و خمپاره به نیروهای اسرائیلی حمله کرده‌اند. ارتش اسرائیل اعلام کرده که ده‌ها شبه‌نظامی را کشته، سلاح‌ها را پیدا کرده و زیرساخت‌های نظامی را در شمال غزه منهدم کرده است.

اسرائیل حمله خود را به حماس در غزه پس از حمله به جوامع مرزی این کشور در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ آغاز کرد. بر اساس آمارهای اسرائیلی، در این حملات حماس و جهاد اسلامی حدود ۱۲۰۰ نفر کشته شدند.

اسرائیل از آن زمان علاوه بر حمله به غزه و کرانه باختری اشغالی، به حزب‌الله لبنان، متحد حماس، نیز حمله کرده و اکنون تمرکز خود را بر مرز شمالی گذاشته است، در حالی که این وضعیت خطر جنگ گسترده‌تری را در خاورمیانه به دنبال دارد.

وزارت بهداشت غزه می‌گوید بیش از ۴۲ هزار فلسطینی در حملات اسرائیل کشته شده‌اند. بیشتر از ۲.۳ میلیون نفر ساکن غزه هم آواره شده و بخش اعظم ساختمان‌های غزه ویران شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.